Sytuacja wygląda w następujący sposób: posiadam A6 C5 z 2004r. z silnikiem 2.4 BDV 170KM ze skrzynią Multitronic (czyli napęd na przód) z standardowym zawieszeniem BA. Niedawno wymieniłem jeszcze fabryczne wahacze LMO Audi/VW z 2004 r. (tylko banany były wcześniej wymienione na LMO) :P przy przebiegu 266 tysięcy km i nawet nie stukało... :D, ale zaczęło się dość mocno wychylać - sworznie pracowały bardzo lekko (same wracały do pozycji środkowej) ale bez luzów. Jak kupiłem to auto to miało jakieś 214 tysięcy km i było mega sztywne w zakrętach - praktycznie się wcale nie wychylało przez około 20 tysięcy km. Jednak łączniki ze starości szlag trafił (zaczęły się rozwarstwiać) więc kupiłem 2 LMO i gumy na stabilizator - chyba febi nie jestem pewien co było na miejscu (wszystko było z 2004r.). Wszystko było ok ale przez jakiś czas i auto znowu zaczęło się bujać po jakichś 20 tysiącach km może nawet wcześniej... (na początku było super , ale potem... )
Moje pytanie brzmi co polecacie...?
Udało mi się znaleźć na necie regenerację na poliuretan:
https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Rege ... ./23110344
https://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuleje ... -2szt.html
Wydaje mi się że po montażu takich zregenerowanych łączników i "gum" na stabilizatorze problem szybkiego przepracowania łączników powinien się skończyć...
Pytanie tylko brzmi jaką twardość ShA dobierać?
Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie?
Łączniki i gumy stabilizatora - poliuretan
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Łączniki i gumy stabilizatora - poliuretan
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez k4mi1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Chodzi mi i o wychylenie w zakręcie jak i przy szybkich ruchach kierownicą. Jeżeli chodzi o amortyzatory to z tyłu mam nowe Sachsy (kilka tysięcy km), zaś z przodu po bujnięciu zachowują buda zachowuje się tak samo ja z przodu. Brak stukania/brak problemu z wybieraniem dziur czy progów zwalniających.
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 886
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
odkopię troszeczkę temat, kupiłem kiedyś przypadkowo gumy stabilizatora tył (quattro). Jak je wymienić? One są w standardzie nacięte by je przełożyć przez stabilizator? Moje poliuretanowe nie są nacięte to mam je przeciąć? W którym miejscu?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga