Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

końcówki drążka kierowniczego

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Hugo Boss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 18 paź 2012, 17:43
Lokalizacja: Białystok

końcówki drążka kierowniczego

Post autor: Hugo Boss » 24 kwie 2013, 15:35

witam, krótko i na temat proszę o poradę
wymieniając dziś koło zwróciłem uwagę na końcowke drążka
Obrazek
czy czeka mnie wymiana calego drążka czy tylko tej "gumy"? dodam, że nie daje mi sie to we znaki podczas jazdy. Jakie są tego objawy? słysze tylko stukanie na dziurach z obydwu stron, ale to chyba nie przyczyna, zacznę od wymiany odbojów amortyzatorów (z tyłu pomogło), ale do rzeczy co z tą końcówką drążka?
z drugiej strony wygląda to normalnie.
Obrazek

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 24 kwie 2013, 15:44

Trzeba sprawdzić czy niema na nich luzu. Stukac może wszystko i to raczej wachacz albo końcówki niż odbój. A jak do wymiany to cała końcówka a nie guma.

Hugo Boss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 18 paź 2012, 17:43
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Hugo Boss » 24 kwie 2013, 19:34

luzów nie ma żadnych, wymienie jak sie rozpadnie do końca, dzieki za odp.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 24 kwie 2013, 19:47

Hugo Boss, jak sprawdziłeś luz na końcówkach? jak rozpadnie się do końca to możesz zrobić sobie krzywdę albo innym.

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 24 kwie 2013, 21:58

Przecież żeby wypadła końcówka to musiało by się tłuc nawet przy drobnych nierównościach i człowiek by zgłupiał od stukania.

Tak czy inaczej sprawdÂź kolego gdzie są te luzy bo luzy w jednym miejscu mogą się przyczynic do luzów w innych miejscach.

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 24 kwie 2013, 22:16

Witaj Hugo Boss

Może wyda się to śmieszne, ale na pierwszym zdjęciu wygląda to tak jakby była skrzywiona zwrotnica a dokładnie końcówka zawrotnicy trzymająca końcówkę drążka kierowniczego. Być może to tylko złudzenie, ale na drugim zdjęciu wygląda to zupełnie inaczej - prawidłowo. Oczywiście nic nie sugeruję takie mam wrażenie patrząc na pierwszą fotografię.

Hugo Boss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 18 paź 2012, 17:43
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Hugo Boss » 25 kwie 2013, 19:19

@up, chyba to tak widać tylko na zdjęciach, wymieniłem dziś tą końcówke, nic sie nie zmieniło, wygląda troszke bardziej wyprostowana, ale zalezy to chyba od ustawienia samochodu itp., stuki na dziurach dalej słychać, więc przyczyny będe szukac dalej, ahh te nasze zawieszenie, temat jak dla mnie zakończony, dzieki i pozdrawiam :>

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 26 kwie 2015, 13:15

odkopię troche temat bo po wymianie koncowek na pożądne mam wrazenie ze ona nie jest dobrze założona... W passacie b5 FL sa one jak na foto nr 2 dumka cała wyprostowana i przerwy jednakowe a u mnie sa lekko pod katem. zrobie foto wieczorkiem to wstawie. dodam, ze po zrobieniu geometrii i zbieżności zaczęło mnie ściągać w lewo jak mam kierownice na wprost. Po drobnych nieruwnościach kierownica przekreca sie 3-4 stopnie w lewo i tak zostaje i dalej sciaga w lewo nawet mocno bo przy 50km/h to w ciagu 200 m jestem na przeciwległym pasie...

[ Dodano: 2015-04-26, 13:15 ]
zdjecia droązkow i koncowek:

Obrazek

Obrazek
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 26 kwie 2015, 15:00

Coś te majstry skasztaniły. Nie ma prawa ściągać. Jedź z powrotem i niech poprawiają.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 27 kwie 2015, 00:31

okej, przed wymiana końcówek i drążków przy okazji górnych wahaczy bylo ok. Tyle, że zbieżność robiłem laserowa a nie jak teraz 3D.

Co do końcówek drążków to przez ustawienie geometrii i zbieżności sa tak dziwnie ustawione czy nie dalo by rady popuścić śrubki i wyprostować go trochę? czy jazda na tak ustawionych koncowkach szybciej je zniszczy? sorcia za brak polskich znaków ale kciuka popsułem przy remoncie łazienki i tak mi zostanie na tydzień...
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 27 kwie 2015, 08:32

Pewnie, że szybciej polecą. Przecież to wszystko pracuje. Jedź, niech ustawiają od nowa, a jak nie potrafią to niech kasę oddają i jedź do kogoś, kto się na tym zna.
Sprzęt to nie wszystko, trzeba jeszcze umieć z niego korzystać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl