Witam,
chciałem wymienić łożysko przednie, ale tam są śruby typu Spline, a nie mam do nich odpowiednich wkrętów, tylko klucze Torx.
Przymierzałem Torxy i pasują, ale brakuje co drugiego zęba i zastanawiam się, czy po prostu nie zepsuje się śruby/wkręta. Czy ktoś już taką operację ma za sobą ? Tam jest zdaje się dość duży moment obrotowy, bo 90Nm.
Przy okazji:
czy konieczne jest odkręcenie dwóch wahaczy z dołu, żeby wyciągnąć przegub, czy można go jakoś inaczej wyjąć ?
Klucze Torx do śrub Spline ?
Klucze Torx do śrub Spline ?
Ostatnio zmieniony 03 paź 2013, 15:09 przez samuray, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2000
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Możesz uszkodzi, ale nie musisz. Zależy w jakim są stanie
martin_wml, Torxy mają taki kształt, że je chyba ciężej uszkodzić niż śrubę
Drugie pytanie:
viewtopic.php?t=15933
martin_wml, Torxy mają taki kształt, że je chyba ciężej uszkodzić niż śrubę
Drugie pytanie:
viewtopic.php?t=15933
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Kolego, Barteksamuray pisze:-wkrętów Spline (Yato 110zł)
-drugiego klucza jakiegoś dużego imbusa do nowej największej śruby od przegubu - ori to normalna śruba na nasadkę 27

Zgadza się dokręcasz właśnie z siłą 90Nm klucze TORX i SPLINE się wzajemnie wykluczają - nie kombinuj nakrętki na klucz np. 18-cie nie odkręcasz przecież kluczem 19-cie nie… być może wbijesz na siłę młotkiem i … cel osiągniesz, ale śruby będą do wymiany a jak objedziesz gniazdo śruby wewnątrz

Nie trzeba kupować całego kompletu kluczy, jeżeli uważasz, że nie będą Tobie potrzebne, (choć ja wolę/lubię mieć) możesz kupić sam (pojedynczy) klucz tylko nie kupuj takiego za 2.50 zł, bo nie wytrzyma presji i się podda w przedbiegach.
Poza tym nie odkręcaj żadnych wahaczy (nie jest to konieczne do wyjęcia całej półosi) a już na pewno nie odkręcaj końcówki drążka kierowniczego. Klucz do śruby przegubu to imbus 17 klucz 27 jest na zwykłą śrubę, która nie była oryginalnie montowana w fabryce o ile pamiętam oryginale śruby są właśnie na klucz imbus (ta śruba podlega bezwzględnej wymianie po odkręceniu) jest jednorazowa.
Podrzucam jeszcze dwa linki do pomocy, choć jak poszukasz

(KLIK raz)
(KLIK dwa)
Powodzenia, Grzegorz

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2000
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
hemiV8 a po co mu każesz wyciągać całą półośkę?Poza tym nie odkręcaj żadnych wahaczy (nie jest to konieczne do wyjęcia całej półosi) a już na pewno nie odkręcaj końcówki drążka
Nie spotkałem mechanika który by wyciągał półoś do zdjęcia przegubu.
Górną śrube wahaczy ciężko jest wykręcić, a przegub wewnętrzny też nie jest łatwo jak sam pokazałeś w linku.
Więc najszybszy sposób to jedna śruba wahacza i koncówka...
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
martin_wml,
Hahaha,
masz rację, ale gafa nie mam pojęcia gdzie ja przeczytałem, że kolega samuray chce wyjąć całą półoś.
Zagalopowałem się hehe mój błąd
sorry.

Hahaha,

Zagalopowałem się hehe mój błąd

Prawdę mówiąc ja również nie spotkałem no chyba że jest to wewnętrzny przegub.martin_wml pisze:hemiV8 a po co mu każesz wyciągać całą półośkę?
Nie spotkałem mechanika który by wyciągał półoś do zdjęcia przegubu.

Chyba tak zrobięmartin_wml pisze:Znając życie to nasadkę Ci szlag trafi,
Do przegubu wystarczy odkręcic wachacz "banan" od sanek i odkręcic końcówke drążka.
Skręcisz zwrotnicą i przegub sam wyskoczy

Tak jeszcze dla przypomnienia, klucz Torx (6 zębów) pasuje do Spline (12 zębów), ale nie na odwrót.
Tym niemniej sprawdziłem ceny samych Spline'ów i komplet najprostszy Yato jest już za 10zł. Myślę, że da radę.
Do tego jeden Imbus 17. Powinno w 30zł się zmieścić.
[ Dodano: 2013-10-07, 08:50 ]
Koledzy,
dziękuję za pomoc, łożysko wymienione

Na wszelki wypadek napiszę jeszcze raz:
do wyjęcia przegubu z piasty wystarczy skręcić koła w przeciwnym kierunku, lewarkiem podnieść piastę tak, żeby wahacze górne były w poziomie i wówczas skręcamy przegub tak, żeby jako piersza wyszła jego końcówka. Nie wymaga to siły, tylko chwilę zręczności. ÂŻadnych wahaczy nie trzeba rozkręcać

Natomiast namęczyłem się ze zdjęciem całego łożyska z piasty, mi połowa łożyska została.
Wystarczy naciąć szlifierką kołnierz łożyska z dwóch stron i bić go młotkiem, aż łożysko w końcu się rozsypie.