Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Klucze Torx do śrub Spline ?

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
samuray
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 22 lis 2012, 15:36
Lokalizacja: Warszawa

Klucze Torx do śrub Spline ?

Post autor: samuray » 03 paź 2013, 15:02

Witam,
chciałem wymienić łożysko przednie, ale tam są śruby typu Spline, a nie mam do nich odpowiednich wkrętów, tylko klucze Torx.
Przymierzałem Torxy i pasują, ale brakuje co drugiego zęba i zastanawiam się, czy po prostu nie zepsuje się śruby/wkręta. Czy ktoś już taką operację ma za sobą ? Tam jest zdaje się dość duży moment obrotowy, bo 90Nm.

Przy okazji:
czy konieczne jest odkręcenie dwóch wahaczy z dołu, żeby wyciągnąć przegub, czy można go jakoś inaczej wyjąć ?
Ostatnio zmieniony 03 paź 2013, 15:09 przez samuray, łącznie zmieniany 1 raz.

martin_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
Imię: Marcin
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: martin_wml » 03 paź 2013, 15:07

Znając życie to nasadkę Ci szlag trafi,
Do przegubu wystarczy odkręcic wachacz "banan" od sanek i odkręcic końcówke drążka.
Skręcisz zwrotnicą i przegub sam wyskoczy <lol>

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 03 paź 2013, 15:08

Możesz uszkodzi, ale nie musisz. Zależy w jakim są stanie
martin_wml, Torxy mają taki kształt, że je chyba ciężej uszkodzić niż śrubę

Drugie pytanie:
viewtopic.php?t=15933

samuray
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 22 lis 2012, 15:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: samuray » 03 paź 2013, 15:19

Dziękuję za konkretne i szybkie odp.
Teraz sobie poradzę, tylko, że chyba nie ma sensu kupować:

-wkrętów Spline (Yato 110zł)
-drugiego klucza jakiegoś dużego imbusa do nowej największej śruby od przegubu - ori to normalna śruba na nasadkę 27

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 03 paź 2013, 17:17

samuray pisze:-wkrętów Spline (Yato 110zł)
-drugiego klucza jakiegoś dużego imbusa do nowej największej śruby od przegubu - ori to normalna śruba na nasadkę 27
Kolego, Bartek :)

Zgadza się dokręcasz właśnie z siłą 90Nm klucze TORX i SPLINE się wzajemnie wykluczają - nie kombinuj nakrętki na klucz np. 18-cie nie odkręcasz przecież kluczem 19-cie nie&#8230; być może wbijesz na siłę młotkiem i &#8230; cel osiągniesz, ale śruby będą do wymiany a jak objedziesz gniazdo śruby wewnątrz :[ to sobie wyobraź odkręcanie takiej koleżanki.

Nie trzeba kupować całego kompletu kluczy, jeżeli uważasz, że nie będą Tobie potrzebne, (choć ja wolę/lubię mieć) możesz kupić sam (pojedynczy) klucz tylko nie kupuj takiego za 2.50 zł, bo nie wytrzyma presji i się podda w przedbiegach.

Poza tym nie odkręcaj żadnych wahaczy (nie jest to konieczne do wyjęcia całej półosi) a już na pewno nie odkręcaj końcówki drążka kierowniczego. Klucz do śruby przegubu to imbus 17 klucz 27 jest na zwykłą śrubę, która nie była oryginalnie montowana w fabryce o ile pamiętam oryginale śruby są właśnie na klucz imbus (ta śruba podlega bezwzględnej wymianie po odkręceniu) jest jednorazowa.

Podrzucam jeszcze dwa linki do pomocy, choć jak poszukasz <pisze> w klubie&#8230; to je znajdziesz już je wstawiałem na forum.

(KLIK raz)
(KLIK dwa)

Powodzenia, Grzegorz
<spoko>

martin_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
Imię: Marcin
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: martin_wml » 03 paź 2013, 17:28

Poza tym nie odkręcaj żadnych wahaczy (nie jest to konieczne do wyjęcia całej półosi) a już na pewno nie odkręcaj końcówki drążka
hemiV8 a po co mu każesz wyciągać całą półośkę?
Nie spotkałem mechanika który by wyciągał półoś do zdjęcia przegubu.
Górną śrube wahaczy ciężko jest wykręcić, a przegub wewnętrzny też nie jest łatwo jak sam pokazałeś w linku.
Więc najszybszy sposób to jedna śruba wahacza i koncówka...

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 03 paź 2013, 18:34

martin_wml,

Hahaha, <lol> masz rację, ale gafa nie mam pojęcia gdzie ja przeczytałem, że kolega samuray chce wyjąć całą półoś.
Zagalopowałem się hehe mój błąd <zalamka> sorry.
martin_wml pisze:hemiV8 a po co mu każesz wyciągać całą półośkę?
Nie spotkałem mechanika który by wyciągał półoś do zdjęcia przegubu.
Prawdę mówiąc ja również nie spotkałem no chyba że jest to wewnętrzny przegub.
:)

samuray
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 22 lis 2012, 15:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: samuray » 04 paź 2013, 09:19

martin_wml pisze:Znając życie to nasadkę Ci szlag trafi,
Do przegubu wystarczy odkręcic wachacz "banan" od sanek i odkręcic końcówke drążka.
Skręcisz zwrotnicą i przegub sam wyskoczy <lol>
Chyba tak zrobię ;-)

Tak jeszcze dla przypomnienia, klucz Torx (6 zębów) pasuje do Spline (12 zębów), ale nie na odwrót.
Tym niemniej sprawdziłem ceny samych Spline'ów i komplet najprostszy Yato jest już za 10zł. Myślę, że da radę.
Do tego jeden Imbus 17. Powinno w 30zł się zmieścić.

[ Dodano: 2013-10-07, 08:50 ]
Koledzy,
dziękuję za pomoc, łożysko wymienione <rotfl>
Na wszelki wypadek napiszę jeszcze raz:
do wyjęcia przegubu z piasty wystarczy skręcić koła w przeciwnym kierunku, lewarkiem podnieść piastę tak, żeby wahacze górne były w poziomie i wówczas skręcamy przegub tak, żeby jako piersza wyszła jego końcówka. Nie wymaga to siły, tylko chwilę zręczności. ÂŻadnych wahaczy nie trzeba rozkręcać !!!

Natomiast namęczyłem się ze zdjęciem całego łożyska z piasty, mi połowa łożyska została.
Wystarczy naciąć szlifierką kołnierz łożyska z dwóch stron i bić go młotkiem, aż łożysko w końcu się rozsypie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga