[a6 c5] Jak ustawić kąt wychylenia koła na wielowachaczach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 353
- Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
[a6 c5] Jak ustawić kąt wychylenia koła na wielowachaczach.
Witam koledzy mam problem jak w temacie może ktoś z was coś takiego przerabiał albo mógłby pomoc byłbym wdzięczny ale do sedna, rok temu wymieniłem końcówki drążka i nowe opony oczywiscie ustawiłem zbieżność dodam że wszystko ok wychyły jakie były są w normie po zimowym sezonie zmieniaąc opony na nowe letnie zauważyłem małe zużycie opon z przodu po obu stronach jednakowe od wewnątrz pojechałem znowu sprawdzić zbieżność i tak jak przed zimą nic się nie zmieniło jest w normie oczywiscie sprawdziłem wszystkie końcówki i wachacze wszystko ok. Teraz znowu po letnim sezonie mam to samo na oponach, zawieszenie kolejny raz sprawdzone wszystko bez zażutu w normie równierz zbieżność i konty tez w normie chodz lekko wygurowane ale i rok temu tez takie były . Moje pytanie jak zmienić kont zeby ustało te zdzieranie opon bo wiadomo ze nie ma zadnej regulacji . Chyba jedynym sposobem jest rozwiercenie tych trzech srub pod maską co trzymają całe zawieszenie (makpersona). Niewiem tylko czy to w pózniejszym czasie nie da jakichs skutków ubocznych bo pomóc raczej powinno chyba ze ktoś coś mi podpowie za wszystkie sugestie dzięki Zapomniałem dodać ze sprężyny śą nieorginalne jakieś twardsze i kródsze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 353
- Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
kazio234, czyli jeżeli lizałoby opone z jednej strony czyli kąt byłby gorszy mozna jedynie je wyruwnać a jezeli tak jak w moim przypadku i z obu stron jest jednakowy to nic się nie da zrobić . Czytałem sporo na ten temat i chyba jedynym rozwiązaniem jest powiększenie czy tez wyfrezowanie otworów tych trzech pd maską szczeze mówiąc jęzeli to miałoby pomóc to pewnie to zrobię ale moze ktoś jeszcze mi coś poradzi byłbym wdzięczny. Ludzie niby tak robią i to jest dosłownie powiększenie o 4 mm i pomaga jesli tak to chyba warto bo szkoda nowych opon które nie mało kosztują a ten zabieg nie jest jakos bogato kosztowny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 353
- Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
co do wydruku to został na stacji u kolegi na kompie ale tak jak mówiłem ogólnie wszystkie parametry sa w normie nic na czerwono nie wywalało , jesli chodzi et to mam na zime orginalne felgi i o dziwo na ori jest większe zużycie niz na letnich 17 et bodajże takie jak ori ale musze sprawdzić, geometria co prawda niby niby kompletna chodz nie bardzo rozumiem co znaczy ten punkt x i to przesunięcie końcówek drążków góra dół bo bardziej chyba w prawo lewo , jesli tak to nie wiem czy było sprawdzane
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
w sworzeń końcówki wkręcona jest śruba regulacyjna a końcówka mocowana jest w zwrotnicy śrubą zaciskową przesuwająć góra dół końcówkę regulujesz ten parametr .regulację wykonujesz kilkakrotnie podnosząć nadwozie o 60mm regulujesz opuszczasz regulujesz i podnosisz regulujesz opuszczasz i sprawdzasz .99% mechaników nie wie o tym . w każdym nowym urządzeniu do geometri jes to opisane pod zakładką procedury vag
co do rozwiercania bym sobie odpuścił to rzeżba .
jeśli nadwozie jest nie przesadnie bite lub wcale to przyczyną możę być niewłaściwa sztywność tulei met gum na wachaczach na szarpakach luzów nie ma .geometria poprawna a w czasie jazdy pod obciążeniem na łukach wszystko się rozjeżdza łącznie z kątami .
miałem tak u siebie po wym na ori z aso wszystko wróciło do normy
co do rozwiercania bym sobie odpuścił to rzeżba .
jeśli nadwozie jest nie przesadnie bite lub wcale to przyczyną możę być niewłaściwa sztywność tulei met gum na wachaczach na szarpakach luzów nie ma .geometria poprawna a w czasie jazdy pod obciążeniem na łukach wszystko się rozjeżdza łącznie z kątami .
miałem tak u siebie po wym na ori z aso wszystko wróciło do normy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
nie o wkręcanie lub wykręcanie końcówki z drążka kierowniczego
a o opuszczanie lub podnoszenie końcówki względem ramienia zwrotnicy tam nie ma stożka tam jest walec który wsuwasz lub wysuwasz .na górze walca jest śruba regulacyjna na aucie widać to wyrażnie .od ustawienia tego punktu zależy czy auto pływa w koleinach czy nie
pamiętaj żę zmiana jednego kąta powoduję zmianę innych kątów
a o opuszczanie lub podnoszenie końcówki względem ramienia zwrotnicy tam nie ma stożka tam jest walec który wsuwasz lub wysuwasz .na górze walca jest śruba regulacyjna na aucie widać to wyrażnie .od ustawienia tego punktu zależy czy auto pływa w koleinach czy nie
pamiętaj żę zmiana jednego kąta powoduję zmianę innych kątów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 353
- Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
enduro7, teraz jasna sprawa czyli chodzi o opuszczanie i podnoszene końcówki drązka kierowniczego napewno to sprawdze i jst to cenna informacja ale czy to pomoże w regulacji konta jakoś na chłopski rozum to mi się nie wydaje przecież to tylko opuści się drążek raczej konta się nie zmieni a mnie na koleinach nie ciąga wszystko jest pięknie ładnie jedynie od wewnątra opony liże ale mam nadzieje ze kolega ma racje bo juz niewidze innego rozwiazania myslałem ze rozfrezowanie jest ostatecznym rozwiazaniem wszyscy mówia ze napewno skutecznym ale zecz jasna niechciałbym tego robic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
zacznij od komleksowej geometri zawiechy -będzie ci trudno ze względu na stan wiedzy naszych diagnostów .ew aso ale im bym też za bardzo nie wierzył na forum jest opisana kompletna procedura lub link do niej .jeśli to nie nic nie da . zmień kpl wachaczy to możę być wina tulei met gumowych .być możę urządzenie na którym dokonywałęś pomiaru nie jest skalibrowane i pokazuje bzdury przyczyn możę być wiele.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 353
- Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
jasne rozumiem ze przyczyn może być wiele co prawda zawieszenie było sprawdzane i końcówki i cała reszta wygląda ze jest ok bez zażutu i luzów, tak więc wymiana to kolejne i nie małe koszty i czy ona w takiej sytuacji by cos pomogła podkreslam ze nie ma luzów gdyby one były to rozumiem jesli chodzi o geometrie była dwa razy sprawdzana i tak jak pisałem wszystko jest ok i w normie i nawet te kąty mieszczą się w normie więc dziwna sprawa co prawda kąty są w gornej granicy więc własnie trzeba by było je troche zmniejszyć sam nie wiem co w takiej sytuacji bo wszystkiego po kolei spore koszty tym bardziej ze nie widać uszkodzeń
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
ale dlaczego obydwa są w górnej granicy ? wygląda to na zmęczoną zawiechę a w szczególności zużyte tuleje . miałem to samo jedna strona na granicy regulacji (rok wcześniej było ok a uderzenia żadnego nie było). był plan przesuwać sanki ale po wym zawiasu wróciło idealnie na środek .dodam żę zawias nie miał luzów i nie stukał a weryfikowałem po demontażu zawiasu na stole wydawał się dobry a nie jest ze względu na tuleje po prostu straciły zakładaną elastyczność .przelatał 150 tyś km w tym 100 tyś w niemczech