Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5] [A6 C5] Geometria - proszę o ocenę wyników

Zawieszenie
Awatar użytkownika
Markus-47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 29 wrz 2009, 20:00
Lokalizacja: WROCŁAW

[ A6 C5] [A6 C5] Geometria - proszę o ocenę wyników

Post autor: Markus-47 » 18 cze 2011, 16:11

Szanowni Koledzy!

Proszę o ocenę i interpretację wyniku geometrii.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Obrazek[/center]

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 18 cze 2011, 16:30

Masz prawą stronę przestawioną. Niedużo, bo niedużo, ale zawsze jest. Uderzyłeś gdzieś tyłem? Bo pewnie masz belkę skrzywioną. Z przodu można to nastawić ale z tyłu to wątpię...

Awatar użytkownika
Markus-47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 29 wrz 2009, 20:00
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Markus-47 » 18 cze 2011, 16:35

no właśnie
mechanior mówi że tyłu nie ma szans ustawić
twierdzi również że takie minimum nie ma na nic wpływu i wszystko jest w miarę OK
ja nie uderzyłem , ale poprzednik być może tak - tego nie wiadomo

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 18 cze 2011, 16:36

No wpływu nie będzie miało prawie żadnego. Bo to leciutko jest. Ogólnie zbieżność ok, tylko geometrię przedniego prawego bym podciągnął :) Bo z tyłu byś musiał całą belkę wymieniać. Chociaż są cwaniaki co naciągają belki. :D

Awatar użytkownika
Markus-47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 29 wrz 2009, 20:00
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Markus-47 » 18 cze 2011, 16:40

Dzięki Rafał <piwo>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 18 cze 2011, 17:18

Prawa przednia zwrotnica - krzywa - do wywalenia, jest też niewłaściwy kąt WSZ (wyprzedzenia sworznia zwrotnicy) - albo belka, albo pozostałość po dzwonie - może ciągnąć w prawo :(
Z tyłem też nie jest dobrze - ale to dopiero w zimie zobaczysz - wbrew pozorom, ważniejsze jest ustawianie tylnej osi niż przedniej, bo auto może być nieprzewidywalne na mokrym (a to na dodatek inwalida ;)

Awatar użytkownika
Markus-47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 29 wrz 2009, 20:00
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Markus-47 » 18 cze 2011, 17:28

Zagór
co to jest przednia zwrotnica ?

auto nigdy nie miało dzwonu - pewne na 100 %
autem śmigam ponad 2 lata , w ziemie i na mokrym jest bez zarzutów, przynajmniej jak dla mnie zachowuje się Ok.

podczas jazdy po puszczeniu kierownicy delikatnie znosi na prawo - to fakt
poza tym nic więcej nie wyczuwam i na nic więcej nie narzekam

Zagór dzięki za opinię

Awatar użytkownika
mucia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2008, 01:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mucia » 18 cze 2011, 18:50

A opony masz ok? może są wycięte?

Awatar użytkownika
Markus-47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 29 wrz 2009, 20:00
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Markus-47 » 18 cze 2011, 19:00

mucia pisze:A opony masz ok? może są wycięte?
opony OK. nowe Dunlop
śmigam na nich drugi sezon i OK

[ Dodano: 2011-06-18, 19:24 ]
Koledzy !!!!!!!!!

Można na tym śmigać ?

czy robić natychmiast ?

czy robić w przypływie gotówki ? ( czyli chyba nigdy ) <lol>

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 18 cze 2011, 21:23

Przemcio pisze:
Zagór pisze:Prawa przednia zwrotnica - krzywa - do wywalenia, jest też niewłaściwy kąt

ale wywrózyłes
najlepiej cały wózek z zawiasem wymienic ;)
zaraz pewnie padnie stwierdzenie ze kątów sie nie ustawia w wielowachaczowym zawieszeniu ;/
tu jest/był mój problem z zawiasem a6-c5-25tdi-q-kat-kola-przedniego-vt11261.htm
do zbierznosci i ustawienie naszego zawiasu trzeba miec specjalny sprzecik
oprócz tego ustrojstwa ma kołach trzeba jeszcze miec taka specjalna belke/wózek podkrecana pod sanki i wtedy ustawia sie kąty
<okok>

Hmm, wiesz, wiem jak robią geometrię w ASO i na jakich przyrządach, oczywiście można przyjąć, że się skoryguje i będzie OK, ale ja na zwrotnicy która dostała strzała i się poddała jeździć bym nie chciał :) Ale - Twoje auto, Twoja sprawa.
A masz może wydruk geometrii przed i po magicznej naprawie ?

Awatar użytkownika
Markus-47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 29 wrz 2009, 20:00
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Markus-47 » 19 cze 2011, 10:14

wydruku z przed nie mam
ale przed wymianą było wszystko OK, niczego nie wyczuwałem

wymieniłem:
- końcówki drążków
- drążek kierowniczy lewy
- wahacz prawa strona , górny tylni

po tych wymianach pojechałem na zbieżność, została ustawiona tak jak widać na wydruku
mechanior stwierdził, że więcej się nie da ustawić i zostawiamy tak jak jest
( również jeździ A6 i mówił że u niego jest podobnie ).

[ Dodano: 2011-06-19, 11:03 ]
teraz dopiero zauważyłem, że na wydruku jest zapis

Standardowe Zawieszenie
a ja mam z tyłu pneumatyczne
Czy przyjęte wartości porównawcze nie są przez to nie właściwe

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 19 cze 2011, 11:32

Nie Ciebie Markos miałem na myśli.
Ale kolegę Przemcia, żeby pokazał wynik geometrii przed i po skorygowaniu ustawienia pochylenia przedniego koła. Bardzo jestem ciekawy za co wzięli 110 jurków?

Nivo - nie wiem czy ma wpływ na pochylenie kół - ale nie jstem specem od geometrii :(
A typ zawieszenia, ma wpływ na pochylenia (ale jeśli masz zwykły zawias - nie sportowy 1BE) to wartości PK i WSZ podane jako wzorzec są na pewno prawidłowe.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 19 cze 2011, 21:30

Właśnie takiego strzała, wpadłeś w dziurę, więc nie małą skoro wachacz puścił :(
Jak się rozpięło zawieszenie, to zwrotnica sie położyła i albo się pogięla w wyniku tego, albo albo od samego walnięcia w dziurę :(
Dlatego po poskładaniu tego do kupy, auto nie trzymało kątów zawieszenia. No chyba że powyginało sie nadwozie w punktach mocowanie górnych wahaczy, innej możliwości nie ma :(

Naprawa - powinno się wymienić krzywą zwrotnicę, po założeniu prostej wszystko wróciłoby do normy :)
drugie rozwiązanie, to przesunięcie wózka zawieszenia tak aby pochylenie obu kół było równe, ale niestety zmienia się kąt znoszenia auta - czyli przesunięcie osi względem osi podłużnej auta :( i tak zostało to zrobione u Ciebie.

Nie wiem do jakich mechaników jeździsz, ale do zapieczonego sworznia, używa się sciągaczy i odpowiedniej chemii warsztatowej, a nie napie... w auto klienta 15kg młotem :(

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 20 cze 2011, 10:36

Przemcio pisze:Zagór, jechałem 20na h przed krzyzowka była locha w która wpadłem przy hamowaniu i puścił sworzen na wachaczu felga i opona wyszły bez szwanku
nie rozumiem dalej twojej teorii na temat skrzywionej zwrotnicy?
nasz zawias wymaga innego sprzętu do ustawiania a ty dalej będziesz się upierał
kupiłem wtedy wachacze na całą str i tak nie pomogło
jedz do serwisu i zapytaj się jak ustawiają kąty w naszym zawieszeniu.
zobaczysz że mam rację
Nasz zawias nie wymaga niczego poza doświadczeniem diagnosty, który tę geometrię wykonuje, jak również sprawnych, prostych elementów zawieszenia.

W ASO zaczynają od pomiaru ustawienia kół, następnie sprawdzają, położenie wózka zawieszenia, i jeśli tu nie ma nieprawidłowości, przynoszą z magazynu nową zwrotnicę :) - wiem bo moja eSka była w ASO przed zakupem i zostało wykazane - krzywa zwrotnica, nikt mi nawet nie proponował ustawiania auta - wymieniona została zwrotnica i auto ma koła tam gdzie powinno - koniec kropka
I to nie teoria a fakt.
I podobnie byłoby u Ciebie, IMO ciąganie w lewo, albo w prawo wózka zawieszenia żeby skorygować PK - to dla mnie druciarstwo, szczególnie, że było dobrze, a po dziurze źle - to jednoznacznie wskazuje na "ugięcie" zwrotnicy :(, bądź elementów nadwozia w tym drugim przypadku, oczywiście innej drogi niż ciąganie wózka nie ma :(

Zrozum jedno - po naprawie polegającej na wymianie zwrotnicy otrzymujesz auto w którym koła stają tak

___0 0

___0 0

Po "regulacji" kątów z powodu zbyt dużego PK dla prawego koła masz tak

__0 0

___0 0
Oczywiście "schemat" jest mocno przerysowany, ale oddaje ideę.
Jako mechanikowi, nie muszę ci chyba tłumaczyć dlaczego tak jest.
A co do wkładu do butów - nie jest mi potrzebny, mama dobrze karmiła i mam 186cm wzrostu :)
Tak na koniec - mój zawias jest ustawiany na takim http://www.hunter.com/alignment/winalig ... /index.cfm.
Jest to urządzenie w 100% odpowiadające dedykowanemu VAS XXXX - produkcji Hunter EC.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 22 cze 2011, 13:37

Przemcio pisze:dam tobie prosty przykladzik ze twoja teoria nie ma sensu
Zagór napisał/a:
___0 0

___0 0

Po "regulacji" kątów z powodu zbyt dużego PK dla prawego koła masz tak

__0 0

___0 0
To nie jest moja teoria, a wynik Twojej - to efekt zmiany położenia belki zawieszenia - chyba, że chcesz mi opowiedzieć w jaki to magiczny sposób przesuwają belkę w lewo, aby skorygować zbyt duże PK prawego koła, nie zmieniając jednocześnie odległości punktu mocowania dolnych wahaczy, od osi podłużnej auta :)

Przemcio pisze:w jaki sposób ustawisz zbieżnosc w cztero śladzie?
To pytanie to do mnie?? - To ty twierdzisz, że po przesuwaniu belki wszystko jest nadal OK - ja twierdzę, że należy wymienić krzywy element zawieszenia.
Przemcio pisze:zwrotnicy nie da sie skrzywić normalnym użytkowaniem
To jakim sposobem Twoja się skrzywiła?, jakim sposobem moja była krzywa?
Przemcio pisze:a co do mojej dziury
mysle ze pękla by mi opona i napewno skrzywiłbym felge
a tak wypiał sie wachacz na jabku
zaraaz pewnie napiszesz ze jezdziłem na rozwalonym zawiasie
No sam przyznasz, że nie jest to normalne, aby po zaliczeniu dziurki, koło i opona były całe, a zawias się rozpiął :(
Przemcio pisze:daj juz spokój z ta zwrotnica bo jezeli sie zdarza to chyba raz na milion
czy moja była prosta czy krzywa czy tez zkorodowana mam to juz gdzies
wiem ze po zbieżnosci wszystko na wydruku sie zgadzało
A na jakim wydruku? , na takim jak autora tematu - trochę mało aby określić czy auto jeździ prosto :( To jest tylko informacja o kątach kół, nie ma nic poza zbieżnością, a jest jeszcze coś takiego jak kąt znoszenia, rozstaw kół i osi - słyszałeś? widziałeś? takie wydruki??
Czy zwróciłeś uwagę o ile zmieniło się pochylenie lewego koła w SPAM do pomiarów ze złym pochyleniem prawego? - Owszem nadal poba parametry mieściły się w tolerancji, ale u mnie nie mieszczą się w tolerancji, stoją jak byk w jej środkowym zakresie :)
Przemcio pisze:kolego Zagór, mnie mozesz przekonywac dalej ja zostaje przy swoim, po cos ta belka jest prawda? chyba nie do tego aby robic krzywa geometrie
Jest, a owszem, jeśli po wymianie wszelkiego rodzaju elementów zawieszenia na wolne od wad, nadal są błędne wyniki pomiarów, wtedy nie ma innego wyjścia, bo świadczy to albo o przeciągnięciu podłużnic, albo mocowań górnych wahaczy :(

Kiedyś nawet w Mietku (W124, W201), to można było zrobić z zawiasem wszystko ;), wszystkie kąty były regulowane, specjalne śruby można było kupić w ASO, aby ustawić poprawną geometrię, ale teraz tendencja jest odwrotna, auto po skręceniu zawiasu do kupy, ma mieć poprawną geometrię układu jezdnego, regulacji podlega zbieżność, kąty PK i WSZ mają wyjść same, jesli auto nie po dzwonie, i jest krzywo, to coś jest pogięte - co patrz wyżej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl