Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] dziwny zgrzyt w okolicach belki

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Krzysiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 06 cze 2008, 20:29
Lokalizacja: Gdynia

[A6 C5] dziwny zgrzyt w okolicach belki

Post autor: Krzysiek » 06 sie 2008, 18:46

witam mam problem :-P ...gdzieś z okolic belki z tyłu podczas jak samochód staje w miejscu i jak sie wsiadam do niego to słychać dochodzące z belki dziwny odgłos jakby cos trzeba bylo przesmarować??...strasznie to denerwuje:) z góry dziękuje

Tomek-Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 21 lut 2008, 22:00
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tomek-Szczecin » 07 sie 2008, 21:44

Zacznij od sprawdzenia gum na stabilizatorze

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 07 sie 2008, 22:15

A nie jest to hamulec reczny ? Czy jak wsiadasz bez zaciągnietego ręcznego to też jest ten zgrzyt ?

Bo na ręcznym trzeszczy gdy się wysiada i wsiada i to jest normalne.
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 08 sie 2008, 00:05

RomanS pisze:A nie jest to hamulec reczny ? Czy jak wsiadasz bez zaciągnietego ręcznego to też jest ten zgrzyt ?

Bo na ręcznym trzeszczy gdy się wysiada i wsiada i to jest normalne.
mam cos takiego

macieja910

Post autor: macieja910 » 08 sie 2008, 01:02

Hmmm u mnie reczny nie trzeszczy :-D

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 08 sie 2008, 01:13

macieja910 pisze:Hmmm u mnie reczny nie trzeszczy :-D
u mnie 3 miesiace temu tez nietrzeszczał :lol:

Krzysiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 06 cze 2008, 20:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Krzysiek » 08 sie 2008, 13:53

niestety nie jest to ręczny;/

Kosa

Post autor: Kosa » 08 sie 2008, 20:42

Podejżewam, że mogą to byś któreś z tulei gumowych bądź tak jak pisze Tomek-Szczecin, gumy stabilizatora.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 08 sie 2008, 22:34

kosa777, z Twojej wypowiedzi wynika, że stabilizator tylnej belki ma jakieś gumy. Z tego, co pamietam to jest ta sama konstrukcja co np. w passacie, czyli ajzol metalowy wspawany na końcach. I tyle.

No chyba, że się mylę :mrgreen:

Jedyne gumy jakie mi sie kojarza z tylną belką to jej silentbloki, po jednym na stronę. Czy je miałeś na myśli pisząc
kosa777 pisze:mogą to byś któreś z tulei gumowych
:?:
Części samochodowe online - Motostacja pl

Tomek-Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 21 lut 2008, 22:00
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tomek-Szczecin » 15 sie 2008, 18:23

Slabilizator tylnu zamontowany jest w czterech gumowych obejmach. dwie przymocowyją pręt stabilizatora do nadwozia i dwie kolejne do wahaczy. Jeżeli masz taką możliwość wjedź na kanał, i zmocz te gumy np mydłem lub zwykłym olejem i zobacz czy dalej będzie skrzypieć. Możesz też zaobserwować czy skrzypienie znika przy obfitych deszczach. Jeżeli moczenie gumowych obejm stabilizatora nic nie zmieni i skrzypienie będzie takie samo to nie jest to stabilizator. Pamiętaj, że wszystkie tuleje wahaczy są mocowane do nadwozia za pomocą wspomnianych przez kogoś wyżej - silentblokach. one też zanim się poluzują zaczynają skrzypieć. Szukaj więc na spokojnie metodą eliminacji. Jak znajdziesz przyczynę to pamiętaj, że wymieniając tuleję metalowo-gumową lub gumową należu ją zamontować, postawić samochód na równej nawiezcgni i dopiero skręcić. chodzi o to aby guma nie miała wstępnego napięcia bo wtedy szybciej się zerwie.
Pozdr.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 15 sie 2008, 19:39

Tomek-Szczecin, ale chodzi o to, że Ty chyba piszesz o quattro (wspominasz o wahaczach itp). czy tak :?:
A temat dotyczy tylnej belki, czyli napęd tylko przód, której częścią jest pręt nazwany "stabilizator" i jest on wspawany na końcach w belkę.
Części samochodowe online - Motostacja pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga