Dziwne zachowanie na dziurach
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:07
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SOsnowiec
Dziwne zachowanie na dziurach
Nie znalazłem podobnego tematu dlatego zakładam nowy,mianowicie w mojej C5 jak wjadę w "dziurę" nawet nie wielką nierówność to całe auto wydaje dźwięk jak by się miał rozlecieć,luzów w zawieszeniu nie ma żadnych po prostu nic nie stuka tylko robi "duu duu" jak by było bardzo twardo opony 235/45/17 ma ktoś jakieś pomysły co jest nie tak no chyba że to normalny odgłos tłumienia nierówności w C5, może przesadzam bo porównuję do A8 D3.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Pęknięta sprężyna, wylany amortyzator, walnięta poduszka mcpersona w kielichu...to dopiero początek wyliczanki. Taki odgłos nie jest normalny w tej klasie auta nawet jesli ma 20 lat. Pierwsze co to musisz stwierdzić to, które z kół wydaje taki niepokojący dźwięk. Później konkretne oględziny zespołu. Przy zużytych sworzniach, tulejach, łącznikach zazwyczaj słychać/czuć pukanie. Takie ''duu duu'' raczej świadczy o tym co wyżej wymieniłem.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
mat1324, jestes pewny na 100% swojej teorii? Czy przypadkiem McPherson to nie jest po prostu zespół sprężyny i amortyzatora wewnątrz niej, jak jestem przekonany całe życie? Pierwsze słyszę, że jest to definiowane jednym wahaczem i obrotem kolumny. Niby mówi się, że albo McPherson, albo wielowahacz, ale czym jest element tłumiący, jeśli nie klasyczną McKolumną?
Lukasz007, jak trochę pojeździsz, to będziesz miał okazję robić zawieszenie, ale bez obaw. Jak robisz takie rzeczy, to zawias jest bułką z masłem. Wielkiej filozofii tam nie widzę.
Co do Twojego dudnienia, to jeśli wali tył, to do wymiany tuleje wahacza, albo gumy pod sprężyny. Też nie ma paniki. Tania i prosta robota.
Lukasz007, jak trochę pojeździsz, to będziesz miał okazję robić zawieszenie, ale bez obaw. Jak robisz takie rzeczy, to zawias jest bułką z masłem. Wielkiej filozofii tam nie widzę.
Co do Twojego dudnienia, to jeśli wali tył, to do wymiany tuleje wahacza, albo gumy pod sprężyny. Też nie ma paniki. Tania i prosta robota.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
https://zssplus.pl/publikacje/publikacje07.htm
Jeden wahacz (+ ewentualny stabilizator) + obrotowa kolumna resorująca (amortyzator ze sprężyną) .
Jeden wahacz (+ ewentualny stabilizator) + obrotowa kolumna resorująca (amortyzator ze sprężyną) .
Ostatnio zmieniony 05 lip 2019, 14:08 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:07
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SOsnowiec
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga