Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Dziwne zachowanie na dziurach

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Marcin2013
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:07
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SOsnowiec

Dziwne zachowanie na dziurach

Post autor: Marcin2013 » 30 cze 2019, 15:08

Nie znalazłem podobnego tematu dlatego zakładam nowy,mianowicie w mojej C5 jak wjadę w "dziurę" nawet nie wielką nierówność to całe auto wydaje dźwięk jak by się miał rozlecieć,luzów w zawieszeniu nie ma żadnych po prostu nic nie stuka tylko robi "duu duu" jak by było bardzo twardo opony 235/45/17 ma ktoś jakieś pomysły co jest nie tak no chyba że to normalny odgłos tłumienia nierówności w C5, może przesadzam bo porównuję do A8 D3.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 30 cze 2019, 20:51

Pęknięta sprężyna, wylany amortyzator, walnięta poduszka mcpersona w kielichu...to dopiero początek wyliczanki. Taki odgłos nie jest normalny w tej klasie auta nawet jesli ma 20 lat. Pierwsze co to musisz stwierdzić to, które z kół wydaje taki niepokojący dźwięk. Później konkretne oględziny zespołu. Przy zużytych sworzniach, tulejach, łącznikach zazwyczaj słychać/czuć pukanie. Takie ''duu duu'' ;) raczej świadczy o tym co wyżej wymieniłem.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 30 cze 2019, 22:26

Tu nie ma mcpersona. To jest wielowahacz.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 01 lip 2019, 19:10

A i owszem, może zbyt ogólnie się wyraziłem. Chodziło mi o układ amortyzator - sprężyna - poduszka co ''uogólniając'' tworzy część kolumny mcphersona.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 lip 2019, 19:29

Mcpherson jest tylko, gdy masz masz jeden wahacz na dole, a sama kolumna obraca się wokół własnej osi i wtedy masz u góry poduszkę wraz z łożyskiem, a nie samą poduszkę, która u nas jest gumą.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 03 lip 2019, 21:09

oj tm, oj tam <rotfl> moi synowie (4 i 9) powiedzieliby, że wylazł ze mnie noob (choć od 15 lat sam robię swoje auta łącznie z operacjami na otwartym sercu). Cóż w c5 jeszcze nie miałem okazji (i obym długo nie miał) robić zawieszenie,

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 04 lip 2019, 15:15

mat1324, jestes pewny na 100% swojej teorii? Czy przypadkiem McPherson to nie jest po prostu zespół sprężyny i amortyzatora wewnątrz niej, jak jestem przekonany całe życie? Pierwsze słyszę, że jest to definiowane jednym wahaczem i obrotem kolumny. Niby mówi się, że albo McPherson, albo wielowahacz, ale czym jest element tłumiący, jeśli nie klasyczną McKolumną?
Lukasz007, jak trochę pojeździsz, to będziesz miał okazję robić zawieszenie, ale bez obaw. Jak robisz takie rzeczy, to zawias jest bułką z masłem. Wielkiej filozofii tam nie widzę.
Co do Twojego dudnienia, to jeśli wali tył, to do wymiany tuleje wahacza, albo gumy pod sprężyny. Też nie ma paniki. Tania i prosta robota.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 lip 2019, 16:20

https://zssplus.pl/publikacje/publikacje07.htm

Jeden wahacz (+ ewentualny stabilizator) + obrotowa kolumna resorująca (amortyzator ze sprężyną) :).
Ostatnio zmieniony 05 lip 2019, 14:08 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 05 lip 2019, 08:59

mat1324, zwracam honor. <okok>
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 lip 2019, 14:18

Spoko :). Mcpherson jest przeważnie stosowany w tańszych autach, bo to prosta konstrukcja, a zapewnia jakiś tam komfort i prowadzenie.

Marcin2013
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:07
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 06 lip 2019, 21:46

Dzięki za porady, sprawdzę te gumy pod sprężynami, jeżdżę już kilka lat pneumatyką i w sumie zapomniałem o gumach pod sprężynami ;p

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 30 lip 2019, 10:43

Sprawdź, czy wszystkie śruby masz dokręcone. Jeździłem po kilku mechanikach i też nie wiedzieli co jest winne. Okazało się, że w zawieszeniu kilka śrub nie było dokręconych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja