Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Drgania

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
redpoint
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 26 lip 2015, 20:42
Imię: Damian
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PL

Drgania

Post autor: redpoint » 24 mar 2016, 09:17

Witam, mam taki problem, że przy hamowaniu z dużych prędkości nie zależnie czy spokojnie czy to gwałtowanie to przy ok 100 - 120 km/h strasznie mocno powoduje drgania przednich kół. Tarcze i hamulce są prawie nowe. Opony są nówki. W którym kierunku iść aby zniwelować problem ?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 24 mar 2016, 10:26

1. Bardzo, BARDZO dokładnie wyprostować felgi. I nie tak, że "paaanie, tego mylymetra pan nie poczujesz", w miejscu gdzie spoczywa opona musi być na ZERO
2. Wyważyć koła na porządnej maszynie, kalibrowanej niedawno. Niektóre felgi źle centrują się na maszynie i trzeba je nieco inaczej zamontować (np. w modelu RS6 stożek wyważarki opiera się na gniazdach śrub, zamiast na krawędzi otworu centralnego) - patrz gumiarzowi na ręce. Niech poluzuje i sprawdzi jeszcze raz - jak wyjdą nieprawidłowości to coś jest do dupy.
3. Nawet nowe opony mogą być do d. - sprawdź na wyważarce lub na podniesionym aucie, czy jak kręcisz kołem to nie tańcują

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 29 mar 2016, 12:59

Krzywe fele czy źle wyważone było by czuć podczas jazdy. Jeśli trzęsie tylko przy hamowaniu to raczej tarcze ( to, że prawie nowe nie znaczy, że nie mogą być krzywe ), ewentualnie luzy w zawieszeniu.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 29 mar 2016, 19:35

dla ścisłości norma dla felg stalowych tłoczonych to 1.5 mm bicia osiowego i 1,5 mm bicia promieniowego
tak żę ten 1 MYLYMERT nie poczujesz
w ausach norma to 0.05 mm osiowego i promieniowego ( dzięki obróbce skrawaniem )
normy dotyczą nowych felg

w przypadku bicia w trakcie hamowania -krzywe tarcze (nie ważne żę są nowe)
błąd montażu tarcz ,krzywa piasta, luzy w zawiasie

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 30 mar 2016, 09:09

Ja tam ten mylymer czułem właśnie przy hamowaniu.
Dopiero jak znalazłem gumiarza który łaskawie wyprostował mi felgi bez marudzenia, to zacząłem cieszyć się normalną jazdą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja