Drgania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 26 lip 2015, 20:42
- Imię: Damian
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: PL
Drgania
Witam, mam taki problem, że przy hamowaniu z dużych prędkości nie zależnie czy spokojnie czy to gwałtowanie to przy ok 100 - 120 km/h strasznie mocno powoduje drgania przednich kół. Tarcze i hamulce są prawie nowe. Opony są nówki. W którym kierunku iść aby zniwelować problem ?
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
1. Bardzo, BARDZO dokładnie wyprostować felgi. I nie tak, że "paaanie, tego mylymetra pan nie poczujesz", w miejscu gdzie spoczywa opona musi być na ZERO
2. Wyważyć koła na porządnej maszynie, kalibrowanej niedawno. Niektóre felgi źle centrują się na maszynie i trzeba je nieco inaczej zamontować (np. w modelu RS6 stożek wyważarki opiera się na gniazdach śrub, zamiast na krawędzi otworu centralnego) - patrz gumiarzowi na ręce. Niech poluzuje i sprawdzi jeszcze raz - jak wyjdą nieprawidłowości to coś jest do dupy.
3. Nawet nowe opony mogą być do d. - sprawdź na wyważarce lub na podniesionym aucie, czy jak kręcisz kołem to nie tańcują
2. Wyważyć koła na porządnej maszynie, kalibrowanej niedawno. Niektóre felgi źle centrują się na maszynie i trzeba je nieco inaczej zamontować (np. w modelu RS6 stożek wyważarki opiera się na gniazdach śrub, zamiast na krawędzi otworu centralnego) - patrz gumiarzowi na ręce. Niech poluzuje i sprawdzi jeszcze raz - jak wyjdą nieprawidłowości to coś jest do dupy.
3. Nawet nowe opony mogą być do d. - sprawdź na wyważarce lub na podniesionym aucie, czy jak kręcisz kołem to nie tańcują
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
dla ścisłości norma dla felg stalowych tłoczonych to 1.5 mm bicia osiowego i 1,5 mm bicia promieniowego
tak żę ten 1 MYLYMERT nie poczujesz
w ausach norma to 0.05 mm osiowego i promieniowego ( dzięki obróbce skrawaniem )
normy dotyczą nowych felg
w przypadku bicia w trakcie hamowania -krzywe tarcze (nie ważne żę są nowe)
błąd montażu tarcz ,krzywa piasta, luzy w zawiasie
tak żę ten 1 MYLYMERT nie poczujesz
w ausach norma to 0.05 mm osiowego i promieniowego ( dzięki obróbce skrawaniem )
normy dotyczą nowych felg
w przypadku bicia w trakcie hamowania -krzywe tarcze (nie ważne żę są nowe)
błąd montażu tarcz ,krzywa piasta, luzy w zawiasie