Chłopaki taki problem :
Kupiłem tę swoją a6 jakoś w 2013 , . .zbieżność była przestawiona , . .pojechałem na geometrie .. ustawili i było ok . Mogłem spokojnie puścić kierownicę , .. i auto jechało prosto - opony były jeszcze stare założone , .. w zawieszeniu nic nie dłubałem , . .a już coś tam tłukło w nim całkiem , całkiem ... ale pomimo tego auto jechało prosto , .. nie ściągało no miód i orzeszki . Wrzuciłem nowe opony z felgami 17 cali , .. i dalej jeździło wszystko prosto , bez problemu .. no dosłownie bajka. Z biegiem czasu zabrałem się za remont bo stuki z zawiechy stały się bardzo głośne , .. i to gruby ... bo wszystko zostało rozebrane w drobny mak , .. zawiecha tył , i przód . Na przód poszły nowe banany swag , .. na górę delphi . Prawie we wszystkich starych wahaczach, w ich sworzniach były luzy - ale to nie przeszkadzało , by auto jeździło prosto .
I ok , . .wszystko poskładane , .. auto spuszczone na poluzowanych śrubach , .. i dopiero poskręcałem zawieszenie tył , i przód . Pojechałem na geometrie , . chłopaki wszystko poustawiali , i wracam na chatę . Z początku na to nie zwróciłem uwagi , .. ale teraz jadąc na wprost trzymając kierownicę auto jedzie prosto , .. jak puszczę kierownicę ta samoczynnie delikatnie skręca się w prawo , .. i auto zbacza z drogi . Próbowałem to na kilku rodzajach nawierzchni , .. i jest lipa . Nawet na idealnie prostej nawierzchni kierownica samoczynnie ucieka na prawo ... i kibel jak cholera . W czym jest problem , .. opony odpadają , bo wcześniej nie było problemu z nimi , ... zawiecha nowa , .. więc tutaj tez odpada podejrzenia .. ale , .. co wyczytałem , .. i jakie połączyłem fakty .
Tutaj na forum wyczytałem takie temat :
viewtopic.php?f=&t=76573
i tak .. raczej te proponowane usterki odpadają , .. ale je sprawdzę jeszcze raz dla pewności . I teraz ważny przełom :
Szczególną moją uwagę zwrócił przypadek , . .gdy jedno koło z przodu może być delikatnie cofnięte względem drugiego przedniego . i tak : z dwoma dolnymi tylnymi banami miałem problem z demontażem - pojechałem do mechanika , . .a ten bez ceregieli dość mocno młotkiem zmasakrował ucho zwrotnicy - ta się rozprężyła i banan wyszedł - i teraz pytanie , czy przy takiej operacji ta strona ławy mogła by się przesunąć w tył . Tak samo , jak rozbierałem tył .... to wiadomo , że wszystkiego nie poskręcam , tak ja było na początku - chodzi mi o poszczególne odległość piasty przedniej , a piasty tylnej . Bo w myśl tego co napisali , . . pomimo dobrze ustawionych kątów wyprzedzenia sworznia zwrotnicy - pochyłu , jeżeli odległość pomiędzy piastą tył , a przód będzie inna niż po drugiej stronie , to właśnie wtedy będzie dochodziło do takiego zjawiska , tutaj nawet 2-3 mm doprowadzają właśnie do takiego stanu.
I teraz zakładam , że u mnie to właśnie się jakoś poprzestawiało . Prawdopodobnie przy wymianie przednich dolnych bananów tylnych , .. gdy lawa została popuszczona coś takiego mogło się przestawić .
Jak to teraz dobrze po ustawiać , ... mam wykresy z ustawień z geometrii , ale nigdzie nie zauważyłem by występował taki parametr jak odległości między piasta tył , a piasta przód - i porównanie tych odległości między prawą , a lewą stroną - albo coś źle patrzę . Z maglownicą też wcześniej nie miałem problemu , ... z oponami także , .. nie mam już pomysłów jak to ugryźć .
Za jakąś dłuższą chwilę wrzucę wykresy z geometrii .
a6 c5 2.4 benzyna Q samoczynne skręcanie się kierownicy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 152
- Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Jedź jeszcze raz na geometrię najlepiej do kolesi który ustawiają to manualnie metodą analogiczną i znają się na tym bardzo dobrze. U mnie na geometrii laserowej poprawiali 3 razy zanim zaczęło prosto jechać. Problem polega na tym że większość mechaników nie czyta cholernych poleceń dawanych przez komputer. Przykład: z ciekawości zerknąłem co pokazuje komputer w czasie pomiaru a tam jak byk (z tym że po ang.) "Przed ustawieniem zawieszenia uzupełnić bak do połowy i obciążyć ciężarem 50 kg siedzenie kierowcy". Mechanik nawet nie sprawdził poziomu paliwa, potem 3 razy poprawiał zanim auto przestało ściągać. Po wymianie tylnych sanek pojechałem do gościa który zajmuje się tylko i wyłącznie ustawianiem geometrii, nie robi nic więcej. Ustawiał auto ponad godzinę bez żadnego komputera i lasera ale auto po wyjechaniu od niego jechało od razu prościutko jak po sznurku. Generalnie ustawienie geometrii w tych autach nie jest prostą sprawą zwłaszcza jeśli wszystko było ruszone. Gdy jakies koło jest conietę to ustawienie geometrii polega właśnie na tym żeby ustawić je w odpowiednie położenie, geometria to nie tylko zbieżność
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 152
- Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin
teiwaz pisze:Jedź jeszcze raz na geometrię najlepiej do kolesi który ustawiają to manualnie metodą analogiczną i znają się na tym bardzo dobrze. U mnie na geometrii laserowej poprawiali 3 razy zanim zaczęło prosto jechać. Problem polega na tym że większość mechaników nie czyta cholernych poleceń dawanych przez komputer. Przykład: z ciekawości zerknąłem co pokazuje komputer w czasie pomiaru a tam jak byk (z tym że po ang.) "Przed ustawieniem zawieszenia uzupełnić bak do połowy i obciążyć ciężarem 50 kg siedzenie kierowcy". Mechanik nawet nie sprawdził poziomu paliwa, potem 3 razy poprawiał zanim auto przestało ściągać. Po wymianie tylnych sanek pojechałem do gościa który zajmuje się tylko i wyłącznie ustawianiem geometrii, nie robi nic więcej. Ustawiał auto ponad godzinę bez żadnego komputera i lasera ale auto po wyjechaniu od niego jechało od razu prościutko jak po sznurku. Generalnie ustawienie geometrii w tych autach nie jest prostą sprawą zwłaszcza jeśli wszystko było ruszone. Gdy jakies koło jest conietę to ustawienie geometrii polega właśnie na tym żeby ustawić je w odpowiednie położenie, geometria to nie tylko zbieżność
Siedzą tam mądrzy ludzie , .. ten zakład prosperuje bardzo długo , .. i w sumie wszystkie auta tam robiłem , i nie miałem problemu , .. za pierwszym razem to właśnie tam elegancko mi ustawili te audi , że jechało jak po szynach , .... więc nie sądzę , aby i teraz coś było źle z ich strony .
Wrzuty z ustawień geometrii :
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 152
- Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin
mat1324 pisze:Dlaczego ustawiają Ci geometrię dla zawieszenia 1BT/1BJ?
tak szczerze mówiąc , to teraz jest mi to bez różnicy , bo :
jak auto zakupiłem .. , to tył miało baaaardzo nisko , ... i jak remontowałem tył to okazało się , że zawiecha tył była wsadzona od sedana quattro , .. gdzie były słabsze sprężyny , .. i dupa dosłownie wisiała bardzo nisko , .. szczelina między błotnikiem tył , a kołem tył była bardzo mała w porównaniu z przodem .
Teraz po wymianie tylnej zawiechy , .. a kupiłem ją od a6 c5 kombi , .. tył się podniósł ładnie w górę , i jest wszystko jak trzeba . Przód w tym aucie też nie jest ori , .. i szczerze mówiąc przód z innej parafii , .. i tak samo tył .. ważne dla mnie że jest wysoko w miarę .
Także , .. co byś nie wybrał , jakiego wzorca do ustawienia , .. to i tak nie trafisz . Ważne , że poustawiali równo , .. a znosi lekko .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 152
- Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
To może podjedź do nich i opisz problem może poprawią coś i bedzie ok. Tym bąrdziej, że jak piszesz zawieszenie masz kombinowane a komp jest zaprogramowany stricte pod zawiechę która jest wybrana w sofcie. Jakby to było wszystko jedno to wybierało by się tylko model auta a nie typ zawieszenia w programie do ustawiana.Łukasz1981 pisze: Siedzą tam mądrzy ludzie , ..
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga