Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

a6 c5 2.4 benzyna Q samoczynne skręcanie się kierownicy

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

a6 c5 2.4 benzyna Q samoczynne skręcanie się kierownicy

Post autor: Łukasz1981 » 20 sty 2019, 17:11

Chłopaki taki problem :

Kupiłem tę swoją a6 jakoś w 2013 , . .zbieżność była przestawiona , . .pojechałem na geometrie .. ustawili i było ok . Mogłem spokojnie puścić kierownicę , .. i auto jechało prosto - opony były jeszcze stare założone , .. w zawieszeniu nic nie dłubałem , . .a już coś tam tłukło w nim całkiem , całkiem ... ale pomimo tego auto jechało prosto , .. nie ściągało no miód i orzeszki . Wrzuciłem nowe opony z felgami 17 cali , .. i dalej jeździło wszystko prosto , bez problemu .. no dosłownie bajka. Z biegiem czasu zabrałem się za remont bo stuki z zawiechy stały się bardzo głośne , .. i to gruby ... bo wszystko zostało rozebrane w drobny mak , .. zawiecha tył , i przód . Na przód poszły nowe banany swag , .. na górę delphi . Prawie we wszystkich starych wahaczach, w ich sworzniach były luzy - ale to nie przeszkadzało , by auto jeździło prosto .

I ok , . .wszystko poskładane , .. auto spuszczone na poluzowanych śrubach , .. i dopiero poskręcałem zawieszenie tył , i przód . Pojechałem na geometrie , . chłopaki wszystko poustawiali , i wracam na chatę . Z początku na to nie zwróciłem uwagi , .. ale teraz jadąc na wprost trzymając kierownicę auto jedzie prosto , .. jak puszczę kierownicę ta samoczynnie delikatnie skręca się w prawo , .. i auto zbacza z drogi . Próbowałem to na kilku rodzajach nawierzchni , .. i jest lipa . Nawet na idealnie prostej nawierzchni kierownica samoczynnie ucieka na prawo ... i kibel jak cholera . W czym jest problem , .. opony odpadają , bo wcześniej nie było problemu z nimi , ... zawiecha nowa , .. więc tutaj tez odpada podejrzenia .. ale , .. co wyczytałem , .. i jakie połączyłem fakty .
Tutaj na forum wyczytałem takie temat :

viewtopic.php?f=&t=76573

i tak .. raczej te proponowane usterki odpadają , .. ale je sprawdzę jeszcze raz dla pewności . I teraz ważny przełom :

Szczególną moją uwagę zwrócił przypadek , . .gdy jedno koło z przodu może być delikatnie cofnięte względem drugiego przedniego . i tak : z dwoma dolnymi tylnymi banami miałem problem z demontażem - pojechałem do mechanika , . .a ten bez ceregieli dość mocno młotkiem zmasakrował ucho zwrotnicy - ta się rozprężyła i banan wyszedł - i teraz pytanie , czy przy takiej operacji ta strona ławy mogła by się przesunąć w tył . Tak samo , jak rozbierałem tył .... to wiadomo , że wszystkiego nie poskręcam , tak ja było na początku - chodzi mi o poszczególne odległość piasty przedniej , a piasty tylnej . Bo w myśl tego co napisali , . . pomimo dobrze ustawionych kątów wyprzedzenia sworznia zwrotnicy - pochyłu , jeżeli odległość pomiędzy piastą tył , a przód będzie inna niż po drugiej stronie , to właśnie wtedy będzie dochodziło do takiego zjawiska , tutaj nawet 2-3 mm doprowadzają właśnie do takiego stanu.
I teraz zakładam , że u mnie to właśnie się jakoś poprzestawiało . Prawdopodobnie przy wymianie przednich dolnych bananów tylnych , .. gdy lawa została popuszczona coś takiego mogło się przestawić .
Jak to teraz dobrze po ustawiać , ... mam wykresy z ustawień z geometrii , ale nigdzie nie zauważyłem by występował taki parametr jak odległości między piasta tył , a piasta przód - i porównanie tych odległości między prawą , a lewą stroną - albo coś źle patrzę . Z maglownicą też wcześniej nie miałem problemu , ... z oponami także , .. nie mam już pomysłów jak to ugryźć .
Za jakąś dłuższą chwilę wrzucę wykresy z geometrii .

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 21 sty 2019, 07:00

Jedź jeszcze raz na geometrię najlepiej do kolesi który ustawiają to manualnie metodą analogiczną i znają się na tym bardzo dobrze. U mnie na geometrii laserowej poprawiali 3 razy zanim zaczęło prosto jechać. Problem polega na tym że większość mechaników nie czyta cholernych poleceń dawanych przez komputer. Przykład: z ciekawości zerknąłem co pokazuje komputer w czasie pomiaru a tam jak byk (z tym że po ang.) "Przed ustawieniem zawieszenia uzupełnić bak do połowy i obciążyć ciężarem 50 kg siedzenie kierowcy". Mechanik nawet nie sprawdził poziomu paliwa, potem 3 razy poprawiał zanim auto przestało ściągać. Po wymianie tylnych sanek pojechałem do gościa który zajmuje się tylko i wyłącznie ustawianiem geometrii, nie robi nic więcej. Ustawiał auto ponad godzinę bez żadnego komputera i lasera ale auto po wyjechaniu od niego jechało od razu prościutko jak po sznurku. Generalnie ustawienie geometrii w tych autach nie jest prostą sprawą zwłaszcza jeśli wszystko było ruszone. Gdy jakies koło jest conietę to ustawienie geometrii polega właśnie na tym żeby ustawić je w odpowiednie położenie, geometria to nie tylko zbieżność ;)

Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Łukasz1981 » 21 sty 2019, 17:16

teiwaz pisze:Jedź jeszcze raz na geometrię najlepiej do kolesi który ustawiają to manualnie metodą analogiczną i znają się na tym bardzo dobrze. U mnie na geometrii laserowej poprawiali 3 razy zanim zaczęło prosto jechać. Problem polega na tym że większość mechaników nie czyta cholernych poleceń dawanych przez komputer. Przykład: z ciekawości zerknąłem co pokazuje komputer w czasie pomiaru a tam jak byk (z tym że po ang.) "Przed ustawieniem zawieszenia uzupełnić bak do połowy i obciążyć ciężarem 50 kg siedzenie kierowcy". Mechanik nawet nie sprawdził poziomu paliwa, potem 3 razy poprawiał zanim auto przestało ściągać. Po wymianie tylnych sanek pojechałem do gościa który zajmuje się tylko i wyłącznie ustawianiem geometrii, nie robi nic więcej. Ustawiał auto ponad godzinę bez żadnego komputera i lasera ale auto po wyjechaniu od niego jechało od razu prościutko jak po sznurku. Generalnie ustawienie geometrii w tych autach nie jest prostą sprawą zwłaszcza jeśli wszystko było ruszone. Gdy jakies koło jest conietę to ustawienie geometrii polega właśnie na tym żeby ustawić je w odpowiednie położenie, geometria to nie tylko zbieżność ;)

Siedzą tam mądrzy ludzie , .. ten zakład prosperuje bardzo długo , .. i w sumie wszystkie auta tam robiłem , i nie miałem problemu , .. za pierwszym razem to właśnie tam elegancko mi ustawili te audi , że jechało jak po szynach , .... więc nie sądzę , aby i teraz coś było źle z ich strony .


Wrzuty z ustawień geometrii :


Obrazek



Obrazek



Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 sty 2019, 18:25

Dlaczego ustawiają Ci geometrię dla zawieszenia 1BT/1BJ?

Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Łukasz1981 » 22 sty 2019, 00:24

mat1324 pisze:Dlaczego ustawiają Ci geometrię dla zawieszenia 1BT/1BJ?

tak szczerze mówiąc , to teraz jest mi to bez różnicy , bo :

jak auto zakupiłem .. , to tył miało baaaardzo nisko , ... i jak remontowałem tył to okazało się , że zawiecha tył była wsadzona od sedana quattro , .. gdzie były słabsze sprężyny , .. i dupa dosłownie wisiała bardzo nisko , .. szczelina między błotnikiem tył , a kołem tył była bardzo mała w porównaniu z przodem .
Teraz po wymianie tylnej zawiechy , .. a kupiłem ją od a6 c5 kombi , .. tył się podniósł ładnie w górę , i jest wszystko jak trzeba . Przód w tym aucie też nie jest ori , .. i szczerze mówiąc przód z innej parafii , .. i tak samo tył .. ważne dla mnie że jest wysoko w miarę .
Także , .. co byś nie wybrał , jakiego wzorca do ustawienia , .. to i tak nie trafisz . Ważne , że poustawiali równo , .. a znosi lekko .

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 22 sty 2019, 13:49

temat bardziej do działu o zawieszeniu. A sanki robione?

Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Łukasz1981 » 23 sty 2019, 00:05

mas0n pisze:temat bardziej do działu o zawieszeniu. A sanki robione?
Co masz na myśli pisząc o sankach ??, .. z tego co widziałem tam nic nie było do zrobienia , ... najnormalniej były poluzowane , ustawione kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i tyle .

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 23 sty 2019, 07:06

Łukasz1981 pisze: Siedzą tam mądrzy ludzie , ..
To może podjedź do nich i opisz problem może poprawią coś i bedzie ok. Tym bąrdziej, że jak piszesz zawieszenie masz kombinowane a komp jest zaprogramowany stricte pod zawiechę która jest wybrana w sofcie. Jakby to było wszystko jedno to wybierało by się tylko model auta a nie typ zawieszenia w programie do ustawiana.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga