[A6 C4 AEL Q] Wstrząsy przy przyspieszaniu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 104
- Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
[A6 C4 AEL Q] Wstrząsy przy przyspieszaniu
Witam,
w moim nowym nabytku występują znaczące wstrząsy całej karoserii przy przyspieszaniu w okolicy 2000 rpm, szczególnie na biegach 4-6.
Po poczytaniu różnych tematów na forach wywnioskowałem 2 możliwe usterki:
- przeguby wewnętrzne do wymiany
- dwumas do wymiany (to właśnie sugerował też dotychczasowy właściciel).
Pojechałem więc na stację diagnostyczną celem weryfikacji. Okazało się, że przeguby są ok, według diagnosty oznaka wstrząsów raczej nie jest spowodowana dwumasem, gdyż na postoju nic się 'nie rzuca' silnik czy przy przegazowywaniu.
Wjechał więc na kanał na trzepaki i znalazł, iż przydałoby się wymienić drążek reakcyjny z tyłu, gdyż jest już trochę wybity i może powodować wstrząsy.
W związku z tym zastanawiam się czy to faktycznie może mieć wpływ?
Swoją drogą szukałem takiego drążka w IC, ale jakoś nie umiałem znaleźć. Czy ktoś ma może jakieś numery jak to można znaleźć?
Dzięki za pomoc
w moim nowym nabytku występują znaczące wstrząsy całej karoserii przy przyspieszaniu w okolicy 2000 rpm, szczególnie na biegach 4-6.
Po poczytaniu różnych tematów na forach wywnioskowałem 2 możliwe usterki:
- przeguby wewnętrzne do wymiany
- dwumas do wymiany (to właśnie sugerował też dotychczasowy właściciel).
Pojechałem więc na stację diagnostyczną celem weryfikacji. Okazało się, że przeguby są ok, według diagnosty oznaka wstrząsów raczej nie jest spowodowana dwumasem, gdyż na postoju nic się 'nie rzuca' silnik czy przy przegazowywaniu.
Wjechał więc na kanał na trzepaki i znalazł, iż przydałoby się wymienić drążek reakcyjny z tyłu, gdyż jest już trochę wybity i może powodować wstrząsy.
W związku z tym zastanawiam się czy to faktycznie może mieć wpływ?
Swoją drogą szukałem takiego drążka w IC, ale jakoś nie umiałem znaleźć. Czy ktoś ma może jakieś numery jak to można znaleźć?
Dzięki za pomoc
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony
- elmi_k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 551
- Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
- Imię: Emil
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Raczej nie. A może poduszki pod silnikiem bądz pod skrzynią? Ale takie oznaki mogą właśnie mówić o kole dwumasowym.fakinek pisze:W związku z tym zastanawiam się czy to faktycznie może mieć wpływ?
W zalacznikach masz tylne zawieszenie, powinieneś znalezc interesującą Cie część.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 104
- Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
poduszki raczej nie, bo to by od razu było czuć nawet na postoju, bądź przy wolnej jeździe.
Szkoda, że wszystko coraz bardziej wskazuje na dwumas, bo to już nie jest tania zabawa
A ma ktoś jakieś doświadczenie z wymianą na używkę, bądź regenerację, szczególnie biorąc pod uwagę, że silnik jest po wirusie?
Szkoda, że wszystko coraz bardziej wskazuje na dwumas, bo to już nie jest tania zabawa

A ma ktoś jakieś doświadczenie z wymianą na używkę, bądź regenerację, szczególnie biorąc pod uwagę, że silnik jest po wirusie?
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Ja miałem kiedyś tak w Audi 80 b3 przy prędkości ok 90Km\h nagle zaczeło trząść całą karoserią myślałem ze może koło się odkręciło bo pare godzin wczesniej odebrałem samochód od mechanika który wymianiał mi okładziny w bębnach. Zatrzymałem się sprawdziłem koła, były dokręcone. I jade dalej przy przyśpieszaniu znowu telepie więc jechałem z 60km\h i nie było tego czuć. Przejechałem tak 15km i na podwórku otwieram mache a tu mi przedziurawiła się rura gumowa od wody. Skróciłem ja trochę, zamontowałem, dolalem płynu do chłodnicy i wszystko wróciło do normy :mrgreen:
Było:
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G
Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G
Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
A moze felga się pogieła
sprawdz jeszcze raz poduszki pod skrzynią

Ostatnio zmieniony 10 lut 2011, 19:12 przez szczygiel189, łącznie zmieniany 1 raz.
Było:
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G
Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G
Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
A może dyferencjał? Przy 2000 obr/min wkracza wysoki moment obr. i wtedy dyferek nie wyrabia?... Sprawdź w nim olej -może trzeba dolać, albo wymienić...fakinek pisze:felgi rozumiałbym gdyby było cały czas trzęsawisko, a tak jest tylko jak mocno przyspieszam w okolicy 2000rpm. Jak jadę stała prędkością, bądź powoli przyspieszam to nic się nie dzieje...
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
fakinek, w sytuacjach gdy przyspieszasz masz duże napięcie/nacisk na poszczególne elementy i wówczas w przypadku niskiego poziomu oleju lub juz starego oleju słabe smarowanie może skutkować oporem toczenia i ew.wibracjami na skutek tarcia części.
Deferencjal sklada się z planetarnych i stożkowych zębatek, jeżeli ich ząbki się wyszczerbią lub ulegną uszkodzeniu to tylko wymiana na nowe elementy. ÂŁożyska też mają ograniczony żywot, jak nie dostaną ospowiedniego smarowania.
Deferencjal sklada się z planetarnych i stożkowych zębatek, jeżeli ich ząbki się wyszczerbią lub ulegną uszkodzeniu to tylko wymiana na nowe elementy. ÂŁożyska też mają ograniczony żywot, jak nie dostaną ospowiedniego smarowania.
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Postaraj się wyssać (np. duża strzykawką z węzykiem) trochę oleju i popatrz na jego stan i konsystencję. Jeśli ciemny to polej trochę na biały papier i jeżeli się okaże, że jest sporo osadu w postaci kurzu/opiłków metalu tzn. że to poważniejsza sprawa.
Może być tak, że olej będzie b.gęsty jak taka pasta -koniecznie trzeba to wymienić na nowy olej do dyfra.
Daj znać co wymyslisz i jakie skutki
Może być tak, że olej będzie b.gęsty jak taka pasta -koniecznie trzeba to wymienić na nowy olej do dyfra.
Daj znać co wymyslisz i jakie skutki
