Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4 AEL Q] Wstrząsy przy przyspieszaniu

Zawieszenie
fakinek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

[A6 C4 AEL Q] Wstrząsy przy przyspieszaniu

Post autor: fakinek » 10 lut 2011, 13:22

Witam,
w moim nowym nabytku występują znaczące wstrząsy całej karoserii przy przyspieszaniu w okolicy 2000 rpm, szczególnie na biegach 4-6.
Po poczytaniu różnych tematów na forach wywnioskowałem 2 możliwe usterki:
- przeguby wewnętrzne do wymiany
- dwumas do wymiany (to właśnie sugerował też dotychczasowy właściciel).

Pojechałem więc na stację diagnostyczną celem weryfikacji. Okazało się, że przeguby są ok, według diagnosty oznaka wstrząsów raczej nie jest spowodowana dwumasem, gdyż na postoju nic się 'nie rzuca' silnik czy przy przegazowywaniu.
Wjechał więc na kanał na trzepaki i znalazł, iż przydałoby się wymienić drążek reakcyjny z tyłu, gdyż jest już trochę wybity i może powodować wstrząsy.
W związku z tym zastanawiam się czy to faktycznie może mieć wpływ?

Swoją drogą szukałem takiego drążka w IC, ale jakoś nie umiałem znaleźć. Czy ktoś ma może jakieś numery jak to można znaleźć?

Dzięki za pomoc
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 10 lut 2011, 15:09

fakinek pisze:W związku z tym zastanawiam się czy to faktycznie może mieć wpływ?
Raczej nie. A może poduszki pod silnikiem bądz pod skrzynią? Ale takie oznaki mogą właśnie mówić o kole dwumasowym.

W zalacznikach masz tylne zawieszenie, powinieneś znalezc interesującą Cie część.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

fakinek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: fakinek » 10 lut 2011, 16:10

poduszki raczej nie, bo to by od razu było czuć nawet na postoju, bądź przy wolnej jeździe.
Szkoda, że wszystko coraz bardziej wskazuje na dwumas, bo to już nie jest tania zabawa :(
A ma ktoś jakieś doświadczenie z wymianą na używkę, bądź regenerację, szczególnie biorąc pod uwagę, że silnik jest po wirusie?
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony

szczygiel189
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: szczygiel189 » 10 lut 2011, 16:21

Ja miałem kiedyś tak w Audi 80 b3 przy prędkości ok 90Km\h nagle zaczeło trząść całą karoserią myślałem ze może koło się odkręciło bo pare godzin wczesniej odebrałem samochód od mechanika który wymianiał mi okładziny w bębnach. Zatrzymałem się sprawdziłem koła, były dokręcone. I jade dalej przy przyśpieszaniu znowu telepie więc jechałem z 60km\h i nie było tego czuć. Przejechałem tak 15km i na podwórku otwieram mache a tu mi przedziurawiła się rura gumowa od wody. Skróciłem ja trochę, zamontowałem, dolalem płynu do chłodnicy i wszystko wróciło do normy :mrgreen:
Było:
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G

Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS

fakinek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: fakinek » 10 lut 2011, 17:58

to na pewno nic z chłodzeniem, wszystko szczelne, zdecydowanie coś pod podłogą...
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony

szczygiel189
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: szczygiel189 » 10 lut 2011, 18:31

A moze felga się pogieła ?? sprawdz jeszcze raz poduszki pod skrzynią
Ostatnio zmieniony 10 lut 2011, 19:12 przez szczygiel189, łącznie zmieniany 1 raz.
Było:
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G

Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 10 lut 2011, 19:01

jedz do gumiarza sprawdzic najpierw felgi - zawieszeniu nic sie nie dzieje a fele
krzywia sie strasznie

przynajmniej u mnie orginalne felgi sa chyba mega wyciorane -w tym roku juz 3 razy prostowalem przednie fele
Łan tu sri TDI :mrgreen:

fakinek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: fakinek » 10 lut 2011, 19:26

felgi rozumiałbym gdyby było cały czas trzęsawisko, a tak jest tylko jak mocno przyspieszam w okolicy 2000rpm. Jak jadę stała prędkością, bądź powoli przyspieszam to nic się nie dzieje...
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 10 lut 2011, 21:31

fakinek pisze:felgi rozumiałbym gdyby było cały czas trzęsawisko, a tak jest tylko jak mocno przyspieszam w okolicy 2000rpm. Jak jadę stała prędkością, bądź powoli przyspieszam to nic się nie dzieje...
A może dyferencjał? Przy 2000 obr/min wkracza wysoki moment obr. i wtedy dyferek nie wyrabia?... Sprawdź w nim olej -może trzeba dolać, albo wymienić...

fakinek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: fakinek » 10 lut 2011, 22:05

zapytam w takim razie jak laik:
czy dyferencjał się naprawia i czy brak (zbyt mało) oleju może powodować drgania?
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 10 lut 2011, 22:18

fakinek, w sytuacjach gdy przyspieszasz masz duże napięcie/nacisk na poszczególne elementy i wówczas w przypadku niskiego poziomu oleju lub juz starego oleju słabe smarowanie może skutkować oporem toczenia i ew.wibracjami na skutek tarcia części.

Deferencjal sklada się z planetarnych i stożkowych zębatek, jeżeli ich ząbki się wyszczerbią lub ulegną uszkodzeniu to tylko wymiana na nowe elementy. ÂŁożyska też mają ograniczony żywot, jak nie dostaną ospowiedniego smarowania.

fakinek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: fakinek » 10 lut 2011, 22:24

ok, rozumiem. Czyli trzeba sprawdzić poziom oleju, a jeżeli chodzi o dyferencjał to żeby go sprawdzić dokładnie to domyślam się, że trzeba go rozebrać, czyli zrzucić cały napęd zapewne... czy jest jakaś inna metoda?
dzięki bardzo
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 10 lut 2011, 22:31

Na korpusie dyferka powinna być śruba (chyba zazwyczaj na jednym z boków) i tam się sprawdza stan i poziom oleju. Jak się dolewa to lejesz aż do poziomu tej śruby, żeby się zaczęło wylewać i zakręcasz.

Szczerze to opisuję z teorii, samodzielnie tego jeszcze nie przerabiałem.

fakinek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: fakinek » 10 lut 2011, 22:37

olej jak dolać to wiem, zastanawiam się bardziej nad dyfrem... No nic trzeba się będzie zorientować
Dzięki
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 10 lut 2011, 22:45

Postaraj się wyssać (np. duża strzykawką z węzykiem) trochę oleju i popatrz na jego stan i konsystencję. Jeśli ciemny to polej trochę na biały papier i jeżeli się okaże, że jest sporo osadu w postaci kurzu/opiłków metalu tzn. że to poważniejsza sprawa.
Może być tak, że olej będzie b.gęsty jak taka pasta -koniecznie trzeba to wymienić na nowy olej do dyfra.

Daj znać co wymyslisz i jakie skutki ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja