Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c4]Twardy pedał hamulca

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Limp_dick

[a6 c4]Twardy pedał hamulca

Post autor: Limp_dick » 09 mar 2009, 13:47

Witam,
od pewnego czasu zauważyłem, że po kilkakrotnym wciśnięciu pedału hamulca (jak pulsacyjnie hamuje) robi się on coraz bardziej twardy i siła hamowania z kolejnym jego wcisnięciem drastycznie spada. Następnie po przejechaniu powiedzmy 50m na wższych obrotach pozornie wszystko wraca do normy na powiedzmy 2-3 pulsacyjne wcisnięcia hamulca po czym pedał znów robi się stopniowo twardy i siła hamowania spada.
Gdzie szukać przyczyny? Vacum pompa czy servo?

Awatar użytkownika
PAGOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 834
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:36
Lokalizacja: BIERUń STARY/ŚLĄSK

Post autor: PAGOR » 09 mar 2009, 13:49

na początek zmieniłbym płyn hamulcowy i odpowietrzył układ <ok>
PAGÓR
Obrazek

Awatar użytkownika
ShoofeL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1103
Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: ShoofeL » 09 mar 2009, 14:07

Wydaje mi się, że wszystko jest w normie...
To normalne, że jak podpompujesz (pulsacyjnie hamujesz) kilka razy pedałem, to robi on się twardy i nie hamuje.
Od hamowania puslacyjnego jest ABS a nie pulsacyjne naciskanie pedału.

Nie wiem jaka jest skala problemu, bo trudno jest to określić przez post, ale tak jak pisze - każdy hamulec tak ma, że jak go podpompujesz to pedał robi się twardy...
Co do samego odpowietrzenia - jak najbardziej jestem za...
Powinno wystarczyć...
Później jakby działo się coś niepokojącego zacznij grzebać dalej.
Ale na początek sprawdź stan płynu + odpowietrz układ obowiązkowo...

Napisz mi jeszcze, czy jak normalnie jedziesz i zahamujesz wszystko jest OK ?
Znaczy się, czy pedał jest w miarę miękki i hamulce hamują ??
pozdro...

Awatar użytkownika
martino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 05 maja 2008, 22:35
Lokalizacja: Góra Śląska

Post autor: martino » 09 mar 2009, 14:15

Wg. vacum pompa.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km



Vorsprung durch Technik

"Ropa daje kopa:-)"

Awatar użytkownika
pawulon_90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 26 paź 2008, 13:22
Lokalizacja: Tychy

Post autor: pawulon_90 » 09 mar 2009, 14:25

w kazdym samochodzie tak jest ja tez tak mam jak stoje i wdepne pare razy pedał to robi sie twardy podczas jazdy jest wszystko ok i hamuje normalnie . Moim zdaniem niema co sie przejmowac :-P Pozdro...

Awatar użytkownika
bobson80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 07 mar 2009, 10:29
Lokalizacja: krosno odrzańskie

Post autor: bobson80 » 09 mar 2009, 14:30

sprawdź przewód posciśnieniowy biegnący do serva mozliwe ze jest nie szczelny pozdro

Awatar użytkownika
Piotr 13585
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:04
Lokalizacja: Berlin/Szczecin/Nowe

Post autor: Piotr 13585 » 09 mar 2009, 14:34

Ja jak jezdzilem oplem vectra,to tez sie zrobil pedal twardy jak sie okladziny starly.

Ale nie mozna porownywac opla z prawdziwym samochodem.

surowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 02 lis 2008, 00:03
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wa-Wa
Kontakt:

Post autor: surowy » 09 mar 2009, 19:37

miałem podobnie w seacie: nieszczelny był przewód od pompy.

Limp_dick

Post autor: Limp_dick » 09 mar 2009, 22:53

Na początek dziękuje za okazane zainteresowanie moim problemem. Jako ze nie jestem totalnym laikiem podstawowe czynności "diagnozy"zostały już wykonane - generalnie wczoraj wymieniłem płyn na nowy (na każdym z przewodów hamulcowych - włączony silnik więc pompa ABS też została przepłukana - generalnie około 0,7l płynu na całą operację wyszło), odpowietrzyłem cały układ stan tarcz i klocków bdb. Przewody podciśnienia nie mają nieszczelności. Przewody hamulcowe nigdzie nie są zgięte. Podpowiem że co do samego momentu hamowania to wszystko odbywa się w czasie jazdy. Powiedzmy że auto staje dęba jak za pierwszym i drugim naciśnięciem pedału dopiero przy kolejnych zaczyna twardnieć i przestaje hamować. Co do samego hamowania pulsacyjnego wiem ze od tego ABS jest i odwala całą robotę( jak potrzebuje nieznacznie i płynnie wytracić prędkość to ABS jakoś w tym chyba nijak nie pomoże). Obstawiam servo lub vacum pompę. Tylko nie znam sposobu na konkretne określenie typowanego przeze mnie winowajcy.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 10 mar 2009, 16:28

mój bracki ma podobny problem w A4 05r 3.0tdi
pedał hamulca twardy, ale bez pompowania, za pierwszym razem jest twardy :evil:
mówi, że pewnie klocki ale ja w to wątpię :roll:

majo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 21 cze 2008, 15:38
Imię: Grzesiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: majo » 11 mar 2009, 09:37

zdejmij przewod z vacum pompy zatkaj palcem powinno
dobrze zasysac jesli nie
przyczyna moze tkwic wlasnie
oczywiscie nacisnij kilka krotnie pedal tak jak podczas jazdy
jesli ssanie bedzie mniejsze nie wyrabia pompa vacum
tu sprawdzilem to w innym samochodzie
--- maloslusznej marce ssanie bylo naprawde mocne
jesli ssanie jest ok to nastepny krok w strone serwa
wada przyczyna --- nie szczelne zaworki vacum pompy- zanieczyszczenia
quattro

Limp_dick

Post autor: Limp_dick » 12 mar 2009, 08:30

Faktycznie nie pomyślałem żeby w ten sposób sprawdzić. Będę pewnie w sobotę z tym walczył. Co do zaworków wystarczy przemyć benzynką ekstrakcyjną czy raczej wymiana ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga