[a6 c4]Twardy pedał hamulca
[a6 c4]Twardy pedał hamulca
Witam,
od pewnego czasu zauważyłem, że po kilkakrotnym wciśnięciu pedału hamulca (jak pulsacyjnie hamuje) robi się on coraz bardziej twardy i siła hamowania z kolejnym jego wcisnięciem drastycznie spada. Następnie po przejechaniu powiedzmy 50m na wższych obrotach pozornie wszystko wraca do normy na powiedzmy 2-3 pulsacyjne wcisnięcia hamulca po czym pedał znów robi się stopniowo twardy i siła hamowania spada.
Gdzie szukać przyczyny? Vacum pompa czy servo?
od pewnego czasu zauważyłem, że po kilkakrotnym wciśnięciu pedału hamulca (jak pulsacyjnie hamuje) robi się on coraz bardziej twardy i siła hamowania z kolejnym jego wcisnięciem drastycznie spada. Następnie po przejechaniu powiedzmy 50m na wższych obrotach pozornie wszystko wraca do normy na powiedzmy 2-3 pulsacyjne wcisnięcia hamulca po czym pedał znów robi się stopniowo twardy i siła hamowania spada.
Gdzie szukać przyczyny? Vacum pompa czy servo?
- ShoofeL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1103
- Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
- Kontakt:
Wydaje mi się, że wszystko jest w normie...
To normalne, że jak podpompujesz (pulsacyjnie hamujesz) kilka razy pedałem, to robi on się twardy i nie hamuje.
Od hamowania puslacyjnego jest ABS a nie pulsacyjne naciskanie pedału.
Nie wiem jaka jest skala problemu, bo trudno jest to określić przez post, ale tak jak pisze - każdy hamulec tak ma, że jak go podpompujesz to pedał robi się twardy...
Co do samego odpowietrzenia - jak najbardziej jestem za...
Powinno wystarczyć...
Później jakby działo się coś niepokojącego zacznij grzebać dalej.
Ale na początek sprawdź stan płynu + odpowietrz układ obowiązkowo...
Napisz mi jeszcze, czy jak normalnie jedziesz i zahamujesz wszystko jest OK ?
Znaczy się, czy pedał jest w miarę miękki i hamulce hamują
pozdro...
To normalne, że jak podpompujesz (pulsacyjnie hamujesz) kilka razy pedałem, to robi on się twardy i nie hamuje.
Od hamowania puslacyjnego jest ABS a nie pulsacyjne naciskanie pedału.
Nie wiem jaka jest skala problemu, bo trudno jest to określić przez post, ale tak jak pisze - każdy hamulec tak ma, że jak go podpompujesz to pedał robi się twardy...
Co do samego odpowietrzenia - jak najbardziej jestem za...
Powinno wystarczyć...
Później jakby działo się coś niepokojącego zacznij grzebać dalej.
Ale na początek sprawdź stan płynu + odpowietrz układ obowiązkowo...
Napisz mi jeszcze, czy jak normalnie jedziesz i zahamujesz wszystko jest OK ?
Znaczy się, czy pedał jest w miarę miękki i hamulce hamują

pozdro...
- pawulon_90
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 26 paź 2008, 13:22
- Lokalizacja: Tychy
- Piotr 13585
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 06 gru 2008, 23:04
- Lokalizacja: Berlin/Szczecin/Nowe
Na początek dziękuje za okazane zainteresowanie moim problemem. Jako ze nie jestem totalnym laikiem podstawowe czynności "diagnozy"zostały już wykonane - generalnie wczoraj wymieniłem płyn na nowy (na każdym z przewodów hamulcowych - włączony silnik więc pompa ABS też została przepłukana - generalnie około 0,7l płynu na całą operację wyszło), odpowietrzyłem cały układ stan tarcz i klocków bdb. Przewody podciśnienia nie mają nieszczelności. Przewody hamulcowe nigdzie nie są zgięte. Podpowiem że co do samego momentu hamowania to wszystko odbywa się w czasie jazdy. Powiedzmy że auto staje dęba jak za pierwszym i drugim naciśnięciem pedału dopiero przy kolejnych zaczyna twardnieć i przestaje hamować. Co do samego hamowania pulsacyjnego wiem ze od tego ABS jest i odwala całą robotę( jak potrzebuje nieznacznie i płynnie wytracić prędkość to ABS jakoś w tym chyba nijak nie pomoże). Obstawiam servo lub vacum pompę. Tylko nie znam sposobu na konkretne określenie typowanego przeze mnie winowajcy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 21 cze 2008, 15:38
- Imię: Grzesiek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
zdejmij przewod z vacum pompy zatkaj palcem powinno
dobrze zasysac jesli nie
przyczyna moze tkwic wlasnie
oczywiscie nacisnij kilka krotnie pedal tak jak podczas jazdy
jesli ssanie bedzie mniejsze nie wyrabia pompa vacum
tu sprawdzilem to w innym samochodzie
--- maloslusznej marce ssanie bylo naprawde mocne
jesli ssanie jest ok to nastepny krok w strone serwa
wada przyczyna --- nie szczelne zaworki vacum pompy- zanieczyszczenia
dobrze zasysac jesli nie
przyczyna moze tkwic wlasnie
oczywiscie nacisnij kilka krotnie pedal tak jak podczas jazdy
jesli ssanie bedzie mniejsze nie wyrabia pompa vacum
tu sprawdzilem to w innym samochodzie
--- maloslusznej marce ssanie bylo naprawde mocne
jesli ssanie jest ok to nastepny krok w strone serwa
wada przyczyna --- nie szczelne zaworki vacum pompy- zanieczyszczenia
quattro