Witam dopiero co kupiłem a7 z pneumatycznym zawieszeniem. Chciałbym zapytać się czy można śmiało jechac na przegląd na stację diagnostyczna bez obawy że coś uszkodza czy należy wprowadzić auto w jakiś specjalny tryb? Gość z jednej stacji dziś odesłał mnie na okręgowa....
I przy zmianie kół co należy zrobić jak auto wjeżdża na podbosnik?
Pneumatyczne zawieszenie a stacja diagnostyczna
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przy pneumatyce należy zablokować zawieszenie, czyli włączyć tryb podnośnika, gdy auto będzie podnoszone. Na przeglądzie auto zawsze stoi na kołach, więc nic nie trzeba dodatkowo robić, a wystarczy tylko włączyć tryb 'comfort' lub 'auto' i tyle. Wiele stacji diagnostycznych obawia się tego typu zawieszenia, aby czegoś nie uszkodzić. Nie możesz włączyć trybu podnośnika na przeglądzie, bo wynik amortyzatorów będzie trochę zawyżony. Natomiast porządny wulkanizator zapyta się, czy auto posiada pneumatykę i poprosi o włączenie odpowiedniego trybu, zanim podniesie auto.
Ogólnie trybu podnośnika używa się, gdy chociaż jedno koło ma zostać podniesione
.
PS. Temat przeniosłem do odpowiedniego działu.
Ogólnie trybu podnośnika używa się, gdy chociaż jedno koło ma zostać podniesione

PS. Temat przeniosłem do odpowiedniego działu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Aby włączyć ten tryb trzeba nacisnąć przycisk 'CAR', a następnie wybrać lewy dolny przycisk koło pokrętła, które oznacza 'Systemy Car' (widoczne na ekranie MMI). Następnie z dostępnych opcji na ekranie wybierasz 'Serwis & Kontrola' i zmieniasz opcję 'Resorowanie pneumatyczne: wymiana koła' na 'włącz'. Kroki napisałem z pamięci, ponieważ nie mam przy sobie takiego auta, ale tak się to mniej więcej robi
.
Możesz wjeżdżać na krawężniki, bo dlaczego niby nie
. Tryb podnośnika włącza się, gdy chociaż jedno koło ma zostać podniesione, więc oderwie się od ziemi, a przy parkowaniu raczej tak się nie dzieje. Po zakończeniu pracy można wyłączyć ten tryb, a jak się tego nie zrobi, to wyłączy się sam po przekroczeniu 10 km/h.

Możesz wjeżdżać na krawężniki, bo dlaczego niby nie
