Cześć!
Jestem w posiadaniu A6 C7 2013 wersja USA, przełożone zostały fotele na s-lineowe z europejskiego auta, w których nie ma maty - czujnika obciążenia fotela, przez co poduszka jest cały czas OFF i oczywiście wisi błąd AIRBAG - i moje pytanie jest następujące jak doposażyć auto w coś takiego? Czy taka mata bez problemu wejdzie do europejskich foteli? Wystarczy podłączyć i skasować błąd i powinno hulać? Kolejne pytanie to jaką konkretnie tą mate kupić, znalazłem gdzieś, że taki numer: 4G0963553 z tym, że są jeszcze takie same numery z literkami na końcu - nie wiem co one oznaczają Wiem - pewnie banalne te pytania, ale z góry dziękuje za pomoc. auto to konkretnie A6C7 quattro 2013 3.0t
Pozdrówki
Mata - czujnik obciążenia fotela pasażera A6 C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 kwie 2020, 21:12
- Lokalizacja: Poznań
- acinr_PL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 27 sie 2013, 07:56
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZST
matę idzie dołożyć, fotele są demontowalne, możesz wymienić m.in. matę grzewczą, poduszkę fotela, poszycie fotela itp.
Ogólnie jak nie masz czujnika zajętości fotela można go za kilka zł założyć takiego typu:
lub:
Ogolnie musiałbyś zmierzyć rezystancję oryginalnego czujnika zajętości fotela ile ma Ohmów gdy nic na niego nie naciska i ile ma Ohmów gdy położysz na niego np ciężar równy 10kg i wted sposób dobrać czujnik.
Jak nie chcesz rozbierać fotela można to wszystko ominąć dając w kostkę (złączę pod fotelem) rezystor o odpowiednim oporze, który będzie pewnego rodzaju emulatorem czyli sterownik cały czas będzie odczytywał fotel, że jest zajęty.
tutaj masz krótką instrukcję jak dojść do samego czujnika zajętości fotela, oczywiście uprzednio trzeba zdemontować cały fotel, poszycie do tego też jest instrukcja.
Tutaj masz numer czujnika zajętości fotela (przykład z mojej c7 model 2014 mam siedzenia sportowe skóra+ alcantara)
Ogólnie jak nie masz czujnika zajętości fotela można go za kilka zł założyć takiego typu:
lub:
Ogolnie musiałbyś zmierzyć rezystancję oryginalnego czujnika zajętości fotela ile ma Ohmów gdy nic na niego nie naciska i ile ma Ohmów gdy położysz na niego np ciężar równy 10kg i wted sposób dobrać czujnik.
Jak nie chcesz rozbierać fotela można to wszystko ominąć dając w kostkę (złączę pod fotelem) rezystor o odpowiednim oporze, który będzie pewnego rodzaju emulatorem czyli sterownik cały czas będzie odczytywał fotel, że jest zajęty.
tutaj masz krótką instrukcję jak dojść do samego czujnika zajętości fotela, oczywiście uprzednio trzeba zdemontować cały fotel, poszycie do tego też jest instrukcja.
Tutaj masz numer czujnika zajętości fotela (przykład z mojej c7 model 2014 mam siedzenia sportowe skóra+ alcantara)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 kwie 2020, 21:12
- Lokalizacja: Poznań
Bardzo dziękuje za odpowiedź.
Czyli do tych foteli podejdzie czujnik, którego numer wysłałeś? W emulatory się chyba nie będę bawił.
A co do demontażu poszycia i montażu tego czujnika to czy jest to do ogarnięcia w łatwy sposób przez totalnego laika? Fotel nigdy nie miał maty-czujnika obecności. Nie do końca chyba rozumiem instrukcję - czujnik jest "przyklejony" do siedziska czy do tapicerki?
Czyli do tych foteli podejdzie czujnik, którego numer wysłałeś? W emulatory się chyba nie będę bawił.
A co do demontażu poszycia i montażu tego czujnika to czy jest to do ogarnięcia w łatwy sposób przez totalnego laika? Fotel nigdy nie miał maty-czujnika obecności. Nie do końca chyba rozumiem instrukcję - czujnik jest "przyklejony" do siedziska czy do tapicerki?
- acinr_PL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 27 sie 2013, 07:56
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZST
Mając instrukcję bez problemu można to ogarnąć w elsie wszystko jest opisane ze zdjęciami.
Nie rozbierałem tych konkretnych foteli z a6 c7 ale robiłem to w poprzedniej mojej a3 8p poliftowej w sportowych fotelach demontowałem je bo doposażałem w maty grzewcze + termistor i podłączyłem pod climatronik z opcją z grzanymi fotelami. Bez problemu to wszystko działało. Tam czujnik zajęcia był przyklejony do gąbki siedziska. Tutaj w c7 nie jest to jasno określone bo:
"ostrożnie ogrzać element grrzejny siedzenia, wyjąć element grzejny siedzenia na tyle, aż odsłonięty zostanie czujnik siedzenia"
wieć można wywnioskować z tego, że jest pod matą siedziska. Z kolei ostatnie zdanie od myślnika ..."odczepić ostorżnie z tapicerki siedzenia"
ja mam takie fotele i wdg etki po vin z mojej a6 c7 czujnik zajęcia ma nr: 4g0963553
Nie rozbierałem tych konkretnych foteli z a6 c7 ale robiłem to w poprzedniej mojej a3 8p poliftowej w sportowych fotelach demontowałem je bo doposażałem w maty grzewcze + termistor i podłączyłem pod climatronik z opcją z grzanymi fotelami. Bez problemu to wszystko działało. Tam czujnik zajęcia był przyklejony do gąbki siedziska. Tutaj w c7 nie jest to jasno określone bo:
"ostrożnie ogrzać element grrzejny siedzenia, wyjąć element grzejny siedzenia na tyle, aż odsłonięty zostanie czujnik siedzenia"
wieć można wywnioskować z tego, że jest pod matą siedziska. Z kolei ostatnie zdanie od myślnika ..."odczepić ostorżnie z tapicerki siedzenia"
ja mam takie fotele i wdg etki po vin z mojej a6 c7 czujnik zajęcia ma nr: 4g0963553
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:51
- Imię: Mirek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 TFSI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: rzeszow
Re: Mata - czujnik obciążenia fotela pasażera A6 C7
podepnę się po temat. Moja mata została uszkodzona. Czy jest ktoś w stanie zmierzyć rezystancje sprawnej maty?
Re: Mata - czujnik obciążenia fotela pasażera A6 C7
A ja mam trochę inną sytuację, ale temat ten sam. A6c7 2013 USA.
Po odebraniu auta dzisiaj od mechanika wynikła następująca akcja.
Pasażer siada na fotelu pasażera. Przycisk „airbag off” gaśnie a na fisie komunikat airbag on.
Pasażer wysiada. Airbag off się zapala, ale na fisie po komunikacie „airbag off” wywala żółtą kontrolkę AIRBAG. Na vcds błąd z wagi „resistace to high”
Testowo kładę na fotelu laptopa -przycisk gaśnie. Na fisie „airbag on” i kontrolka też gaśnie
Zabieram laptopa. Przycisk się zapala, na fisie „airbag off” i już kontrolka ani błąd na vcds nie wywala.
Pasażer wsiada, wysiada i znowu od nowa. Kontrolka i błąd. Ruszam. Mija może z 3 minuty. Kontrolka gaśnie.
Ktoś to rozumie?
Błąd z vcds niby wskazuje na uwalony wspominany wyżej czujnik, ale jakby był uwalony to jakim cudem poducha włącza i wyłącza się normalnie. Tylko ta kontrolka i śmieć do vcds. Wtyczki sprawdzałem. Wygląda że są ok.
Czy do mnie idzie ten sam czujnik co powyżej (4G0963553)? Wolałbym wiedzieć zanim dam fotel do prucia ;P
W audi twoerdzą, że wymienia się cały zestaw naprawczy z matą grzewczą (4g0898522J) za ponad 3500 pln
Po odebraniu auta dzisiaj od mechanika wynikła następująca akcja.
Pasażer siada na fotelu pasażera. Przycisk „airbag off” gaśnie a na fisie komunikat airbag on.
Pasażer wysiada. Airbag off się zapala, ale na fisie po komunikacie „airbag off” wywala żółtą kontrolkę AIRBAG. Na vcds błąd z wagi „resistace to high”
Testowo kładę na fotelu laptopa -przycisk gaśnie. Na fisie „airbag on” i kontrolka też gaśnie
Zabieram laptopa. Przycisk się zapala, na fisie „airbag off” i już kontrolka ani błąd na vcds nie wywala.
Pasażer wsiada, wysiada i znowu od nowa. Kontrolka i błąd. Ruszam. Mija może z 3 minuty. Kontrolka gaśnie.
Ktoś to rozumie?
Błąd z vcds niby wskazuje na uwalony wspominany wyżej czujnik, ale jakby był uwalony to jakim cudem poducha włącza i wyłącza się normalnie. Tylko ta kontrolka i śmieć do vcds. Wtyczki sprawdzałem. Wygląda że są ok.
Czy do mnie idzie ten sam czujnik co powyżej (4G0963553)? Wolałbym wiedzieć zanim dam fotel do prucia ;P
W audi twoerdzą, że wymienia się cały zestaw naprawczy z matą grzewczą (4g0898522J) za ponad 3500 pln
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 150
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Mata - czujnik obciążenia fotela pasażera A6 C7
Jakby ktoś się zastanawiał jak wygląda przekładka tej maty w przypadku zakupu foteli z anglika.
Wskazówki serwisowe które zostały wrzucone we wcześniejszych postach są jak najbardziej pomocne i poprawne przy fotelach SLine.
Rozbieranie tapicerki siedzenia należy rozpocząć od tyłu siedziska. Tam na dole podgrzać suszarką i odkleić matę grzejną od gąbki. Po lewej stronie ukażę się początek maty obciążenia fotela.
Dalej wypadałoby odpiąć tapicerkę po lewej stronie fotela i odpowiednio haczyki ze środka aż dojdziemy do momentu gdy mata obciążeniowa przechodzi na drugą stronę siedziska.
Można trochę odkleić matę grzewczą na środku siedziska aby wyciągnąć czujnik, ale nie jest to wymagane, da się to zrobić bez tego.
Całość czujnika polecam wyciągać do tyłu fotela.
Przekładka na drugi fotel jest analogiczna. Oba fotele mają wycięcia na te czujniki więc nie ma problemów. Można go potem podkleić lekko na jakąś żywicę albo kropelkę do gąbki.
Ja u siebie zamieniłem też wiązkę z czarną wtyczką aby nie kombinować ze sztukowaniem pojedynczych przewodów.
Robota przesrana przez te cholerne haczyki trzymające tapicerkę. Zajęło mi prawie cały dzień.
Uważam jednak, że warto nie kombinować z jakimiś alternatywnymi rozwiązaniami, bo później możemy tego żałować.
Wskazówki serwisowe które zostały wrzucone we wcześniejszych postach są jak najbardziej pomocne i poprawne przy fotelach SLine.
Rozbieranie tapicerki siedzenia należy rozpocząć od tyłu siedziska. Tam na dole podgrzać suszarką i odkleić matę grzejną od gąbki. Po lewej stronie ukażę się początek maty obciążenia fotela.
Dalej wypadałoby odpiąć tapicerkę po lewej stronie fotela i odpowiednio haczyki ze środka aż dojdziemy do momentu gdy mata obciążeniowa przechodzi na drugą stronę siedziska.
Można trochę odkleić matę grzewczą na środku siedziska aby wyciągnąć czujnik, ale nie jest to wymagane, da się to zrobić bez tego.
Całość czujnika polecam wyciągać do tyłu fotela.
Przekładka na drugi fotel jest analogiczna. Oba fotele mają wycięcia na te czujniki więc nie ma problemów. Można go potem podkleić lekko na jakąś żywicę albo kropelkę do gąbki.
Ja u siebie zamieniłem też wiązkę z czarną wtyczką aby nie kombinować ze sztukowaniem pojedynczych przewodów.
Robota przesrana przez te cholerne haczyki trzymające tapicerkę. Zajęło mi prawie cały dzień.
Uważam jednak, że warto nie kombinować z jakimiś alternatywnymi rozwiązaniami, bo później możemy tego żałować.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga