Wymiana kierownicy a poduszka powietrzna
Wymiana kierownicy a poduszka powietrzna
Witajcie,
W swoim aucie posiadam zwykła 4 ramienną kierownicę multimedialną. Zamierzam ją wymienić na kierownicę z łopatkami. Dostępne kierownice to w większości modele 3 ramienne. Tutaj pojawia się pytanie czy poduszka powietrzna jest dla tych kierownic wspólna. "Na oko" tak wygląda, ale wolałbym mieć pewność.
W swoim aucie posiadam zwykła 4 ramienną kierownicę multimedialną. Zamierzam ją wymienić na kierownicę z łopatkami. Dostępne kierownice to w większości modele 3 ramienne. Tutaj pojawia się pytanie czy poduszka powietrzna jest dla tych kierownic wspólna. "Na oko" tak wygląda, ale wolałbym mieć pewność.
Pozdrawiam
ArekS
ArekS
Dzięki Wam z odpowiedź. Porównując zdjęcia poduszek w końcu to zauważyłem.
Już zamówiłem 4 ramienną kierownicę, jutro ma być u mnie - będzie wymiana
Zastanawiam się czy dla testu mogę już teraz VAG'iem zmienić kodowanie tak jakbym miał łopatki. Chodzi o to, że nie mam 100% pewności czy mój sterownik obsługuje łopatki (chociaż skoro ma multifunkcję i tempomat to chyba też będzie obsługiwał łopatki). Jeśli mógłbym to zrobić przed rozbieraniem wszystkiego i sterownik przyjąłby nowe kodowanie to wiedziałbym, że rozbieranie nie okaże się bez sensu ponieważ np. muszę jeszcze zdobyć nowy sterownik.
Załóżmy, że sterownik przyjmie nowe kodowanie to czy powinienem wrócić do starego czy mogę na spokojnie odłączać akku, robić wymianę i mieć wszystko z głowy. Czy też kodowanie musi być przeprowadzane dopiero jak nowa kierownica jest podłączona?
[ Dodano: 2014-04-02, 15:18 ]
Chciałem tylko zameldować dla potomnych, że przekładka poszła jak ta lala.
Wszystko działa ładnie i pięknie
Jakby ktoś miał jakieś pytania to jestem do dyspozycji.
Już zamówiłem 4 ramienną kierownicę, jutro ma być u mnie - będzie wymiana

Zastanawiam się czy dla testu mogę już teraz VAG'iem zmienić kodowanie tak jakbym miał łopatki. Chodzi o to, że nie mam 100% pewności czy mój sterownik obsługuje łopatki (chociaż skoro ma multifunkcję i tempomat to chyba też będzie obsługiwał łopatki). Jeśli mógłbym to zrobić przed rozbieraniem wszystkiego i sterownik przyjąłby nowe kodowanie to wiedziałbym, że rozbieranie nie okaże się bez sensu ponieważ np. muszę jeszcze zdobyć nowy sterownik.
Załóżmy, że sterownik przyjmie nowe kodowanie to czy powinienem wrócić do starego czy mogę na spokojnie odłączać akku, robić wymianę i mieć wszystko z głowy. Czy też kodowanie musi być przeprowadzane dopiero jak nowa kierownica jest podłączona?
[ Dodano: 2014-04-02, 15:18 ]
Chciałem tylko zameldować dla potomnych, że przekładka poszła jak ta lala.
Wszystko działa ładnie i pięknie

Jakby ktoś miał jakieś pytania to jestem do dyspozycji.
Pozdrawiam
ArekS
ArekS
Kolego stona1 przymierzam się dokładnie do tej samej "operacji" u mnie w allroadzie, tzn. mam kierę 3-ramienną z multifunkcją, niestety bez łopatek. Czy mógłbyś pokrótce opisać procedurę wymiany? tzn myślałem, że kupię identyczną kierownicę (tylko że z łopatkami) na alledrogo i dam "magikowi: od elektroniki do wymiany i przeprogramowania. Czy to wystarczy? czy muszę kupować jeszcze jakieś moduły sterowania? jestem niestety zielony w :kodowaniu i tych wszystkich vcds-ach 

Sorry, ale kilka dni prawie nie wchodziłem na forum.
Z tego co się orientuję to jeśli Twoja obecna kierownica ma multifunkcję to dołożenie łopatek jest tylko kwestią kodowania sterownika.
Operacje do wykonania:
1. Fizyczna wymiana kierownicy (ja robiłem na odłączonym akumulatorze, żeby nie bawić się z błędami poduszki)
2. Po wymianie wchodzimy w sterownik kierownicy i zmieniamy kodowanie na kierownicę wraz z łopatkami. Jeśli sterownik je przyjmie to cacy. Ja testowo przed wymianą kierownicy zaprogramowałem sterownik, żeby wiedzieć czy jest się za co zabierać czy najpierw trzeba jeszcze zdobyć sterownik.
Zakładam, że nie masz podgrzewanej kierownicy, bo wtedy jest trudniej.
Tutaj jest odpowiednie kodowanie:
Otwieramy sterownik Steering wheel
x?xxxxx: L/P
0 = Kierownica po lewej stronie konsoli
1 = Kierownica po prawej stronie konsoli
xx?xxxx: Rodzaj sterowania kolumny
0 = Kolumna manualna
1 = Kolumna regulowana elektrycznie
xxx?xxx: Funkcje kierownicy
0 = Standardowa (bez multi funkcji - 4 ramienna)
1 = Sportowa (bez multi funkcji - 3 ramienna)
2 = Komfortowa (z multi funkcjami - 4 ramienna)
3 = Sportowa (z multi funkcjami - 3 ramienna)
xxxx?xx: Doposażenie
1 = z łopatkami Tiptronic +/-
2 = ogrzewana
3 = z łopatkami Tiptronic +/- oraz ogrzewana
xxxxx?x: Komputer pokładowy FIS / Tempomat (CCS) / Adaptive Cruise Control - RADAR (ACC)
0 = Bez komputera FIS, bez tempomatu CCS, bez radaru ACC
1 = Z komputerem FIS, bez tempomatu CCS, bez radaru ACC
2 = Bez komputera FIS, z tempomatem CCS, bez radaru ACC
3 = Bez komputera FIS, bez tempomatu CCS, z radarem ACC
4 = Z komputerem FIS, z tempomatem CCS, bez radaru ACC
5 = Z komputerem FIS, bez tempomatu CCS, z radarem ACC
xxxxxx?: Nadwozie
1 = Sedan (bez tylnej wycieraczki)
2 = Avant (z tylną wycieraczką)
A tutaj wątek z opisem: viewtopic.php?t=14180
Jak coś to pytaj
Z tego co się orientuję to jeśli Twoja obecna kierownica ma multifunkcję to dołożenie łopatek jest tylko kwestią kodowania sterownika.
Operacje do wykonania:
1. Fizyczna wymiana kierownicy (ja robiłem na odłączonym akumulatorze, żeby nie bawić się z błędami poduszki)
2. Po wymianie wchodzimy w sterownik kierownicy i zmieniamy kodowanie na kierownicę wraz z łopatkami. Jeśli sterownik je przyjmie to cacy. Ja testowo przed wymianą kierownicy zaprogramowałem sterownik, żeby wiedzieć czy jest się za co zabierać czy najpierw trzeba jeszcze zdobyć sterownik.
Zakładam, że nie masz podgrzewanej kierownicy, bo wtedy jest trudniej.
Tutaj jest odpowiednie kodowanie:
Otwieramy sterownik Steering wheel
x?xxxxx: L/P
0 = Kierownica po lewej stronie konsoli
1 = Kierownica po prawej stronie konsoli
xx?xxxx: Rodzaj sterowania kolumny
0 = Kolumna manualna
1 = Kolumna regulowana elektrycznie
xxx?xxx: Funkcje kierownicy
0 = Standardowa (bez multi funkcji - 4 ramienna)
1 = Sportowa (bez multi funkcji - 3 ramienna)
2 = Komfortowa (z multi funkcjami - 4 ramienna)
3 = Sportowa (z multi funkcjami - 3 ramienna)
xxxx?xx: Doposażenie
1 = z łopatkami Tiptronic +/-
2 = ogrzewana
3 = z łopatkami Tiptronic +/- oraz ogrzewana
xxxxx?x: Komputer pokładowy FIS / Tempomat (CCS) / Adaptive Cruise Control - RADAR (ACC)
0 = Bez komputera FIS, bez tempomatu CCS, bez radaru ACC
1 = Z komputerem FIS, bez tempomatu CCS, bez radaru ACC
2 = Bez komputera FIS, z tempomatem CCS, bez radaru ACC
3 = Bez komputera FIS, bez tempomatu CCS, z radarem ACC
4 = Z komputerem FIS, z tempomatem CCS, bez radaru ACC
5 = Z komputerem FIS, bez tempomatu CCS, z radarem ACC
xxxxxx?: Nadwozie
1 = Sedan (bez tylnej wycieraczki)
2 = Avant (z tylną wycieraczką)
A tutaj wątek z opisem: viewtopic.php?t=14180
Jak coś to pytaj

Pozdrawiam
ArekS
ArekS
Bardzo dziękuję kolego. Namierzyłem już kierę z łopatkami niedaleko mnie u chłopaków , którzy zajmują sie konsolami, poduszkami i kierownicami. W przyszłym tygodniu jadę do nich na "przekładkę". Dam znać po montażu
[ Dodano: 2014-04-23, 13:03 ]
melduję, że kiera wymieniona, całość operacji wraz z kodowaniem trwała może ze 20 minut, koszt: kierownica obszyta nową skórą 400zł, montaż i kodowanie 100, radość z jazdy - bezcenna
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
[ Dodano: 2014-04-23, 13:03 ]
melduję, że kiera wymieniona, całość operacji wraz z kodowaniem trwała może ze 20 minut, koszt: kierownica obszyta nową skórą 400zł, montaż i kodowanie 100, radość z jazdy - bezcenna

Witam odświeżę temat, posiadam audi a6 c6 2005r 2.7tdi chciałbym zmienić kierownice zwykłą multi na 3-ramienna s-line multi. I znalazłem taka jak chcem lecz jest z chromowanymi wstawkami tam gdzie jest obsługa multi. Takie kierownice wychodzily po lifcie od 2008r i pytanie czy będzie ona pasować do przed lifta mego 2005r. Oraz czy musze dać zwijak od kierownicy sline czy zostawić przy wymianie stary od zwyklej kiery. Prosze o odpowiedz 🙂
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Podejdzie plug & play ale musisz też wymienić poduchę bo jest inna do 3 ramiennej. Zwijak ten sam.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Nigdy nie odpinałem akumulatora wymieniając jakąkolwiek poduchę czy czujniki zderzeniowe i wszystko OK. Wyjmij tylko kluczyk ze stacyjki.kasek89ns pisze:czy trzeba odczepić akumulator przy wymianie kiery
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h