Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C6 ALL] Naprawa podświetlenia daszka przeciwsłonecznego

Wnętrze
ODPOWIEDZ
D4A0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 11 mar 2015, 18:47
Lokalizacja: Koszalin

[A6 C6 ALL] Naprawa podświetlenia daszka przeciwsłonecznego

Post autor: D4A0 » 19 gru 2016, 10:49

Postanowiłem podzielić się z Wami swoim doświadczeniem w tym pozornie prostym temacie.
Kupiłem samochód z niedziałającym podświetleniem lusterka słonecznika. Problem pozornie prosty. Przyczyną takiego stanu może być:

- brak zasilania na żarówce,
- uszkodzona żarówka,
- uszkodzony włącznik otwarcia daszka,
- uszkodzony włącznik otwarcia osłony lustra.

Co do pierwszych dwóch pozycji nie ma wątpliwości. W przypadku trzeciej i czwartej pozycji problem jest większy. Oba włączniki są wbudowane w daszek.
Pierwszy odpowiada za wyłączanie zasilania po zamknięciu daszka (w przypadku gdy otwarta jest osłona lustra). Drugi włącznik odpowiada za włączanie podczas otwarcia zasłony.

Sam daszek jest częściowo rozbieralny, zależnie od wersji. Prawdopodobnie pierwsze egzemplarze z 2004/5 roku mają daszki nierozbieralne (ramka klejona), bez możliwości nieinwazyjnego demontażu.
Od roku 2006 montowano daszki, gdzie możliwe jest rozebranie ramki ramki lustra i dotarcie do włącznika krańcowego zasłony lustra, który może być źródłem problemu. Jeśli problem dotyczy włącznika otwarcia daszka, niestety nie da się do niego dotrzeć i w takiej sytuacji, jeśli rozruszanie go nic nie pomoże, zostaje tylko wymiana.
Jeśli mamy daszek nierozbieralny (patrz zdjęcie 8: górny nierozbieralny, dolny rozbieralny), zostaje tylko jego wymiana, ewentualnie próba rozruszania go (szybkie i długie otwieranie daszka, lub zasłony). Zalecam szukanie czystego z demontażu, ponieważ cena ASO to około 330 PLN.
______________________

Narzędzia:
- śrubokręt krzyżakowy PH2
- śrubokręt płaski (3-4 mm)
- plastikowe narzędzia do odchylania ramki (dość cienkie i sztywne np. kostka do gitary, karta telefoniczna/sim)
- filc lub dość szorstki materiał/czyściwo
- kółko do kuczy
- alkohol
- preparat "Kontakt" do potencjometrów
- czyste dłonie
______________________

Ramowo:

1. Demontujemy daszek
- wyczepiamy daszek z pozycji spoczynkowej (bardzo ważne! Ryzyko połamania trzymaka)
- usuwamy zaślepkę śrubki (podważając czymś niemetalowym aby nie zostawić śladu)
- odkręcamy śrubkę mocujacą daszek,
- ostrożnie wyciągamy daszek.

2. Demontaż ramki
- otwieramy przez odsunięcie klapkę lusterka,
- na dłuższym boku ramki delikatnie staramy się unieść ramkę (stosujemy tylko plastikowe narzędzia!),
- kiedy od wewn. strony ramka delikatnie się uniesie, dostrzeżemy zaczep na środku ramki i przy końcu,
- od wewn. strony w miejscu zaczepu wsuwamy kostkę do gitary, lub karte telefoniczną aby odgiąć delikatnie zaczep od punktu zaczepienia) jednocześnie próbując delikatnie unieść ramkę do góry, robimy to z wyczuciem, zaczep powinien odskoczyć wydając donośny dźwięk.
- tę samą operację ponawiamy dla drugiego długiego boku
- teraz podważamy delikatnie krótszy bok bliższy krawędzi daszka w analogiczny sposób jak długie boki, jednak tutaj należy uzbroić się w cierpliwość, ponieważ ten bok jest sztywny i niezbyt lekko się odgina.


UWAGA: ramki nie podważamy na siłę, dopóki nie wyskoczy z pięciu zaczepów, inaczej połamiemy ramkę lub jej zaczepy!

UWAGA: nie podważamy ramki na krótkim prawym boku.

- jeśli wyskoczą wszystkie zaczepy, odsunąć ramkę w kierunku do zewnątrz.
- zasunąć klapkę lusterka do pozycji zamkniętej
- podważyć klapkę i wyciągnąć (zwrócić uwagę na sprężynę odpychącą zasuwki lusterka, łatwo zgubić!)

UWAGA: Najtrudniejsza praca za nami! Jeśli nic nie pękło, nasz sukces.

3. Czyszczenie kontaktów.
- podważamy niewielkim elementem (ja użyłem kółka od kluczy ca. fi 20 mm) materiał nad włącznikiem krańcowym (prawy górny róg),
- pomiędzy blaszki wkładamy filc lub czyściwo dopychając śrubokrętem, dociskamy ruchomą blaszkę śrubokrętem i wyciągamy materiał, czynność powtarzamy kilkukrotnie.

UWAGA: Nie stosujemy papieru ściernego, nie drapiemy styków!

- po oczyszczeniu styków delikatnie zwilżamy kontaktem PR do potencjometrów (najlepiej psiknąć na patyczek do uszu sporą ilość i przyłożyć do styków, aby po nim pociekło),
- jeśli dysponujemy miernikiem przejścia, rezystancji, multimetrem, podłączamy się pod wyprowadzenia przewodów (nie pod styki kontaktowe, aby ich nie pogiąć) na luźno wkładamy klapkę, po której odsunięciu (od około 15-20 mm) powinien załączyć się włącznik (miernik powinien pokazać przejście/rezystancje nie większą niż 1 ohm),
- jeśli w przypadku pomiaru rezystancja nie jest stała, waha się w przedziale np. 200...40 Ohm, należy jeszcze raz wyczyścić styki i zwilżyć kontaktem PR.

UWAGA: Do pomiar rezystancji styków musimy ramię daszka ustawić w pozycji otwartej (tak jakby był otwarty). Inaczej nie będzie przejścia!

- kontakt PR poza poprawionym stykiem zabezpieczy blaszki przez korozją i ponownym wystąpieniem problemu

UWAGA: Korzystając z okazji zalecam umyć lusterko, odtłuścić, tak samo klapkę, zaś przypadku zabrudzeń materiału daszka, lekko go odświeżyć delikatną chemią pokroju mydła i gąbki

- montujemy w kolejności dokładnie odwrotnej licząc od pierwszej operacji

Powodzenia!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Screw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 514
Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
Imię: Dawid
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: UK/Poznań

Post autor: Screw » 29 gru 2016, 10:18

Piekny write-up! Proponuje przypiąć. Ja to lampke sama w sobie uszkodzilem przy wymianie na ledowa (blaszke za mocno odgiąłem) i tez sie chetnie podziele wiedzą jak ją uda mi sie doprowadzic by sztywno znow siedziala:) Dzieki za super opis.
Mody:
HBA
Lane assist
Klapa z pilota
Kodowania zegarow
VZE w trakcie
I cos bym pewnie jeszcze znalazl:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl