Zalałem zbiornik spryskiwaczy na full zimowym płynem. Wyjechałem autem i ustawiłem na podjeździe tak, że tył jest dość wysoko ( podjazd jest dość ostry). Po wjechaniu do garażu zauważyłem, że wyciekło mi dość dużo płynu. Jak wjeżdżałem, to jeszcze została ścieżka płynu, po prawej stronie auta. Normalnie, jak stoi na płaskim, to wycieku nie ma. Czy to możliwe, że zbiornik był pełny i płyn spłynął przez pompkę i wyciekł przez dysze spryskiwacza lamp ? Ale przecież zbiornik jest i tak wyżej od dysz. Może to ustawienie auta spowodowało lekki wzrost słupa płynu i dlatego wycieka? A może mam nieszczelność w układzie spryskiwacza ?
Pozdrawiam
[ A6 C6 ] Cieknie płyn spryskiwaczy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
no możliweCancer pisze:Czy to możliwe, że zbiornik był pełny i płyn spłynął przez pompkę i wyciekł przez dysze spryskiwacza lamp
no właśnieCancer pisze:Ale przecież zbiornik jest i tak wyżej od dysz

Tak jak mówi censored - coś tam się mogło poknocić ze spryskiwaczem. Najczęściej są to jakieś paprochy powodujące brak dolegania wewnętrznej uszczelki sprysku. W związku z ceną (trzy stówki + koszt odkręcenia zderzaka) - proponuję spokojnie popsikać spryskwiaczami i popatrzeć co będzie...
Wykonane mody
:
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak

C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
- Cancer
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 96
- Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
- Imię: Wiesław
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
Nie zamarzł, ani nic nie pękło. Wyciek był mały, ale jak auto stało pochylone, to płyn wyciekał. Zdemontowałem spryskiwacz (można się do niego dostać od spodu, bez demontażu zderzaka) i ... rozebrałem go. Rozbiera się ( bo jak się coś składa, to powinno się rozbierać), ale trzeba postępować ostrożnie, bo jest na zatrzaskach z tworzywa. Po rozebraniu wygłąda tak:censored pisze:A po zalaniu przepłukałes układ czy tylko zalałeś zimowym ?
Jak nie - letni zalegał i poszedł sprysk na lampe. Zamarzł. Jeżeli to on jest sprawca wycieku - tylko nowy. tego si enie naprawia. Koszt okolo 100 zl.
Poz
Okazało się, że uszczelka małego tłoczka ma luz, gdy tłoczek jest cofnięty. Jak tłoczek ruszy ca 10 mm, chodzi już ciaśniej. Ciekawe, może to wada fabryczna. Tak, jakby cylinderek był szerszy na samym początku.
Uszczelka podobna jest do siemmeringa, lecz jej powierzchnia zewnętrzna jest stożkowa, co jest zrozumiałe, bo ciśnienie płynu dociska ją do ścianek:
Można to naprawić, jest jednak problem z dostaniem takiej uszczelki, chyba, że ktoś poradzi sobie w inny sposób.
Jeszcze mam prośbę do forumowiczów. Nie działa u mnie sygnalizacja poziomu płynu w zbiorniku. Ponieważ połączenia kabelków są sprawne, podejrzewam, że poprzedni właściciel wyłączył tę sygnalizacje VAG iem. Jak przywrócić stan oryginalny. Płyn szybko się zużywa i nie chciałbym, aby silniczki chodziły na sucho, jak się okaże w trasie, że płynu już nie ma.
Pozdrawiam