
Rzecz dotyczy montażu xenonów w A6 C6 "tak jak w fabryce" (no... prawie

Co potrzeba i jakie koszty? (realne, poniesione przeze mnie):
-lampy xenon kompletne, nietłuczone (1200PLN)
-czujniki zawieszenia 2 szt (w sumie 259 PLN)
-moduł poziomowania świateł (259PLN)
-zderzak (200PLN)
-zaślepki zderzaka (100PLN) - nowe
-spryskiwacze reflektorów 2 szt(150PLN) - nowe :mrgreen:
-węże, opaski (70PLN) - nowe
-złączki węży, mocowania (100PLN) - nowe
-wtyczki do lamp 2szt, wtyczki do czujników 2szt, wtyczka modułu poziomowania, wsuwki do nich (około 140PLN) - nowe
-pompa spryskiwaczy (90PLN) - nowa
-kabelki, kable, pierdolitka (z pralki automatycznej ze śmietnika, albo w części nowe - koszt około 20PLN)
-lakiernik (zderzak, zaślepki) - 300PLN
To chyba wszystko. Koszt części (w sporej części nowych, albo z gwarancją sklepu - moduł, czujnki) - to około 3000PLN. Z tego około 500-600PLN można "odzyskać" sprzedając stare lampy halogenowe i zderzak.
Lampy działają jak powinny, po zapaleniu pięknie ustawiają się w pozycji pracy, spryskiwacze czyszczą jak karcher, nic nie puka, nie stuka, nie skrzypi, nie wyładowuje akumulatora, nie topi bezpieczników... :mrgreen:
Montaż nie jest specjalnie ani trudny, ale nie jest też łatwy. Nie jestem ani mechanikiem, ani elektrykiem - a jakoś sobie z tym poradziłem. Jedyna rzecz której to wszystko wymaga - to spora ilość czasu (około 30 godzin). Montaż nie ma w sobie elementów rzeźby - okablowanie zrobione prawie takie jak w oryginale (ja zdecydowałem się na montaż elektroniki po stronie lewej, a nie prawej - lepsze dojście, więcej miejsca, okablowanie od lamp prowadzone kanałem nad lewym nadkolem, dostępność gotowej wiązki napięciowej z bezpiecznikami od starej instalacji podnoszenia reflektorów, dostępność rozdzielnika CAN i sto innych... :lol: )
Montaż czujników zawieszenia jak w oryginale - czasochłonne, ale stosunkowo proste. Okablowanie od nich pociągnięte jak w ori, to akurat proste - są gotowe dziurki/dziury/kanały do ich przeprowadzenia.
Same lampy wymagają pociągnięcia 5 dodatkowych żyłek do każdej (1 nieużywana już jest i można ją wykorzystać... być może dwie, ja jednak zlokalizowałem tylko jedną... :lol: ).
NAJMNIEJ roboty jest z samymi spryskiwaczami - instalacja ciśnieniowa przy użyciu ori złączek i długości węży zajmuje 1 godzinę ( z przerwą na kawę). Zbiornik może być stary - trzeba tyko usunąć 1 zaślepkę i z użyciem ori pierścienia wetknąć tam pompę. Pompę można spiąć równolegle ze spryskami szyby, jak nie ma bordnetza obsługującego ich pracy.
Na końcu VAG, uaktywnienie w CAN-gateway modułu 55, adaptacja modułu 55, kodowanie bordnetza (zamiast 0 dla zwykłych reflektoró - 2, albo 4). Jeśli trzeba to kluczyk i ręczna korekta światełek i... to wszystko.
Generalnie mod wykonałem z pomocą kuzyna lakiernika (uparłem się żeby wziął kasę za lakierowanie zderzaka jak inni), Pawła z Forum (nieoceniona pomoc w podesłaniu zdjęć i komentarzy dotyczących umiescowienia czujników w zawieszeniu), oraz schematów instalacji elektrycznej w języku chińskim :-P (w innym nie mogłem znaleźć, a po polsku mam tylko do instalacji skrętnej - zupełnie innej elektrycznie - pozamieniane piny - i znacznie łatwiejszej - o 4 kable do świateł mniej...)
Jakby ktoś kiedyś potrzebował info - służę pomocą.
Pozdr
_TMr