[A6 C6 2.0tdi] wymiana zaworu N75
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 04 wrz 2010, 01:14
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemirów
- Kontakt:
[A6 C6 2.0tdi] wymiana zaworu N75
Wymiana zaworu upustowego turbiny - N75 - w 2.0 tdi
Na początku należy wspomnieć, że w tym silniku jako N75 występuje zespół 2ch zaworów - nasz bohater, a także drugi zawór selenowy, połączony między innymi z chłodnicą spalin.
Dzisiaj zajmiemy sie tylko pierwszym z nich.
Oto i nasz bohater
Trudność operacji w skali 1-10, oceniam na 2 - nie ma się czego bać, tylko nie szarpać nic na siłe i operacja skończy sie sukcesem.
Tak więc do roboty:
Narzędzia potrzebne do operacji:
- klucze nasadowe: 7 i 10 mm
- śrubokręt krzyżakowy i płaski
1. Zdejmujemy górną osłone silnika
2. Wymontowujemy obudowe filtra powietrza (odkręcamy 2 wkręty, wypinamy 2 zatrzaski na obudowie filtra i wyjmujemy górną jej część z samochodu, następnie wyjmujemy filtr powietrza, odpinamy kostkę przepływomierza i wyciągamy dolną obudowę filtra)
3. Odpinamy przewód odmy od pokrywy zaworów
4. Luzujemy opaske zaciskową ((klucz 7mm lub płaski śrubokręt 0 na poniższym zdjęciu oznaczona zieloną strzałką)) przy sprężarce na rurze łączącej obudowe filtra powietrza z turbosprężarką.
5. Wykręcamy 2 śruby ((10mm) - na powyższym zdjęciu oznaczone żółtymi strzałkami), dodatkowo mocujące powyższą rurę do sprężarki, i wyciągamy ją wraz z przewodem odmy z samochodu
6. Teraz mamy już dużo wygodniejszy dostęp do naszego zaworka. Wysuwamy węższy przewód ciśnieniowy z zaworka (żółta strzaka) i wykręcamy 2 śruby mocujące nasz zaworek do wspornika. (klucz nasadowy 10mm)
7. Odpinamy kostkę elektryczną i drugi przewód ciśnieniowy z zaworu, i już mamy go wymontowanego.
Montaż przebiega dokładnie w kolejności odwrotnej.
Na początku należy wspomnieć, że w tym silniku jako N75 występuje zespół 2ch zaworów - nasz bohater, a także drugi zawór selenowy, połączony między innymi z chłodnicą spalin.
Dzisiaj zajmiemy sie tylko pierwszym z nich.
Oto i nasz bohater
Trudność operacji w skali 1-10, oceniam na 2 - nie ma się czego bać, tylko nie szarpać nic na siłe i operacja skończy sie sukcesem.
Tak więc do roboty:
Narzędzia potrzebne do operacji:
- klucze nasadowe: 7 i 10 mm
- śrubokręt krzyżakowy i płaski
1. Zdejmujemy górną osłone silnika
2. Wymontowujemy obudowe filtra powietrza (odkręcamy 2 wkręty, wypinamy 2 zatrzaski na obudowie filtra i wyjmujemy górną jej część z samochodu, następnie wyjmujemy filtr powietrza, odpinamy kostkę przepływomierza i wyciągamy dolną obudowę filtra)
3. Odpinamy przewód odmy od pokrywy zaworów
4. Luzujemy opaske zaciskową ((klucz 7mm lub płaski śrubokręt 0 na poniższym zdjęciu oznaczona zieloną strzałką)) przy sprężarce na rurze łączącej obudowe filtra powietrza z turbosprężarką.
5. Wykręcamy 2 śruby ((10mm) - na powyższym zdjęciu oznaczone żółtymi strzałkami), dodatkowo mocujące powyższą rurę do sprężarki, i wyciągamy ją wraz z przewodem odmy z samochodu
6. Teraz mamy już dużo wygodniejszy dostęp do naszego zaworka. Wysuwamy węższy przewód ciśnieniowy z zaworka (żółta strzaka) i wykręcamy 2 śruby mocujące nasz zaworek do wspornika. (klucz nasadowy 10mm)
7. Odpinamy kostkę elektryczną i drugi przewód ciśnieniowy z zaworu, i już mamy go wymontowanego.
Montaż przebiega dokładnie w kolejności odwrotnej.
Audi A6 C6 2.0tdi 140hp '05
Pomóżcie mu - silniczek hamulca ręcznego Audi A6 C6
Pomóżcie mu - silniczek hamulca ręcznego Audi A6 C6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 04 wrz 2010, 01:14
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemirów
- Kontakt:
No właśnie nie wiem jak sie to stało - edytowałem tylko żeby poprawić interpunkcje i zapisało sie jako dodatkowe tematy - prosze o skasowanie nadwymiarowych 2ch
Audi A6 C6 2.0tdi 140hp '05
Pomóżcie mu - silniczek hamulca ręcznego Audi A6 C6
Pomóżcie mu - silniczek hamulca ręcznego Audi A6 C6
Super ! dzieki za opis na pewno sie przyda
Chodzi mi po glowie jeszcze kilka pytan
1. Co bylo powodem twojej decyzji o wymianie zaworka n75
(odłączanie sie turbiny przy wysokich obrotach ? czy cos innego ?)
2. Czy mogłes w jakikolwiek sposob stwierdzic ze ow zarow jest wadliwy ?
3. Napisz prosze czy "dolegliwosc" ktora mialo twoje auto znikneła po wymianie tego zaworku ?
4. ile kosztuje n75
dzieki za odpowiedzi
pozdro
Chodzi mi po glowie jeszcze kilka pytan
1. Co bylo powodem twojej decyzji o wymianie zaworka n75
(odłączanie sie turbiny przy wysokich obrotach ? czy cos innego ?)
2. Czy mogłes w jakikolwiek sposob stwierdzic ze ow zarow jest wadliwy ?
3. Napisz prosze czy "dolegliwosc" ktora mialo twoje auto znikneła po wymianie tego zaworku ?
4. ile kosztuje n75
dzieki za odpowiedzi
pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 04 wrz 2010, 01:14
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemirów
- Kontakt:
1. Powodem wymiany był upierdliwy dźwięk przy puszczaniu gazu podczas schodzenia z obrotów - coś jak na tym filmie - co prawda to passat, ale silnik bliźniaczy
Objawów może być jednak wiele, można sporo o tym poczytać na naszym forum, chociażby zamulenie silnika spowodowane przeładowaniem.
Sprawa jest o tyle upierdliwa, że czasami przy uszkodzonym N75 wyskakuje błąd na desce, a czasami nie.
2. Jedyne co mogę napisać w tym punkcie to to, że zawór musiał być wadliwy, skoro objawy przeszły.
Sprawdzić go jednak przed wymianą jest dość ciężko. Najłatwiej chyba jeśli występuje tylko przeładowanie - łączy sie na krótko wężyki podciśnieniowe - gdzieś na naszym forum jest to opisane co i jak.
Czasami wyjdzie to w logach, a czasami dostaniemy błąd bezpośrednio z ECU na deskę - zależy chyba co dokładnie i w jakim stopniu jest padnięte w tym zaworku.
3. Dolegliwość znikła o tyle, że wcześniej ten upierdliwy dźwięk (patrz pkt.1) miałem cały czas przy zmianie biegów, a teraz od czasu do czasu sie to zdaży, ale jest to bardzo sporadyczne - powiedzmy 1 raz dziennie - a, że codziennie do samej tylko pracy robie 100km to uważam że jest w normie.
4. Ja za N75 - ale tylko tą część która jest w opisie, dałem ok 45 funtów brytyjskich w ASO audi. Wiem jednak, że przepłaciłem - nie wiem jak w Polsce, ale tutaj ceny w ASO sie negocjuje, i co niektórzy za ten sam zawór płacili dwadzieścia kilka funtów.
P.S.
Można kupić jako N75 2 zawory, powyższy i ten drugi selenowy, do którego jest b. dobry dostęp przy okazji naszego bohatera. Kosztuje on kilka funtów więcej, i jeśli może sobie ktoś na to pozwolić to chyba lepiej wymienić jednak obydwa naraz.
Ja teraz trochę żałuje, że tak nie zrobiłem, bo co prawda dźwięk mam teraz tak rzadko że w ogóle mi nie przeszkadza, to jednak zawsze sie myśli, że może gdybym wymienił obydwa, to w ogóle bym już tego więcej nie usłyszał
Jeśli jest więcej pytań to walić ostro, zdjęć też mam trochę więcej z operacji, jakby coś szczególnego było potrzebne.
Objawów może być jednak wiele, można sporo o tym poczytać na naszym forum, chociażby zamulenie silnika spowodowane przeładowaniem.
Sprawa jest o tyle upierdliwa, że czasami przy uszkodzonym N75 wyskakuje błąd na desce, a czasami nie.
2. Jedyne co mogę napisać w tym punkcie to to, że zawór musiał być wadliwy, skoro objawy przeszły.
Sprawdzić go jednak przed wymianą jest dość ciężko. Najłatwiej chyba jeśli występuje tylko przeładowanie - łączy sie na krótko wężyki podciśnieniowe - gdzieś na naszym forum jest to opisane co i jak.
Czasami wyjdzie to w logach, a czasami dostaniemy błąd bezpośrednio z ECU na deskę - zależy chyba co dokładnie i w jakim stopniu jest padnięte w tym zaworku.
3. Dolegliwość znikła o tyle, że wcześniej ten upierdliwy dźwięk (patrz pkt.1) miałem cały czas przy zmianie biegów, a teraz od czasu do czasu sie to zdaży, ale jest to bardzo sporadyczne - powiedzmy 1 raz dziennie - a, że codziennie do samej tylko pracy robie 100km to uważam że jest w normie.
4. Ja za N75 - ale tylko tą część która jest w opisie, dałem ok 45 funtów brytyjskich w ASO audi. Wiem jednak, że przepłaciłem - nie wiem jak w Polsce, ale tutaj ceny w ASO sie negocjuje, i co niektórzy za ten sam zawór płacili dwadzieścia kilka funtów.
P.S.
Można kupić jako N75 2 zawory, powyższy i ten drugi selenowy, do którego jest b. dobry dostęp przy okazji naszego bohatera. Kosztuje on kilka funtów więcej, i jeśli może sobie ktoś na to pozwolić to chyba lepiej wymienić jednak obydwa naraz.
Ja teraz trochę żałuje, że tak nie zrobiłem, bo co prawda dźwięk mam teraz tak rzadko że w ogóle mi nie przeszkadza, to jednak zawsze sie myśli, że może gdybym wymienił obydwa, to w ogóle bym już tego więcej nie usłyszał
Jeśli jest więcej pytań to walić ostro, zdjęć też mam trochę więcej z operacji, jakby coś szczególnego było potrzebne.
Audi A6 C6 2.0tdi 140hp '05
Pomóżcie mu - silniczek hamulca ręcznego Audi A6 C6
Pomóżcie mu - silniczek hamulca ręcznego Audi A6 C6
- wojciech_A6_C6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 14 cze 2009, 13:39
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 04 wrz 2010, 01:14
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemirów
- Kontakt:
Jeśli chodzi o części to potrzebny jest Ci tylko zawór / zawory które wymieniasz i nic więcej.wojciech_A6_C6 pisze:Mam identyczny problem jak opisany wyżej przez Ciebie. Chyba zabiorę się własnoręcznie do wymiany. Mogę prosić o więcej zdjęć z ów operacji i dokładne opisanie części do wymiany ( najlepiej nr części )
pozdr
wojciech
Nr tego zaworka który ja wymieniałem to: 8E0 906 627 C
Zakup sobie ten zaworek, a ja jutro lub pojutrze wstawię więcej zdjęć z operacji (bo dzisiaj krucho z czasem)
Audi A6 C6 2.0tdi 140hp '05
Pomóżcie mu - silniczek hamulca ręcznego Audi A6 C6
Pomóżcie mu - silniczek hamulca ręcznego Audi A6 C6
oj kolego bieda bieda. Taki dźwięk to nie od N75 pochodzi ( chociaż jest podobny) turbo do regeneracji ściągnij sobie gumę idącą od przepływki do turbo i przegazuj po czym zobacz sobie luzy na turbinie ( moja miała spore wiec regeneracja to było jedyne wyjście. Po regeneracji uciążliwy dźwięk ustał.) Założę się ze na starym N75 turbina ci przeładowywała co dawało własnie takie skutki w samej turbinie (zmienna geometria łopatek) sztanga zamiast powoli iść do góry i powoli opadać, po prostu zmieniała położenie "od razu" z dołu do góry i na odwrót
Witam
Nareszcie znalazłem coś co przypomina mój problem. Mam bardzo podobny dźwięk ale pojawia się on jak jadę na niskich obrotach 1700-1800 na równej drodze. Pojawia się taki właśnie dźwięk i auto zaczyna szarpać dając wrażenie jak by ciąg na koła się "uslizgiwał". Dodam gazu i znika. Czasem jestem w stanie go utrzymać na takich obrotach że "chichra mi się tak" przez dłuższy czas . Próbowałem znaleźć pomoc na innych forach ale to pierwsze w wktórym zbliżyłem się do znalezienia odpowiedzi. Czy ktoś z ma pomysł co mojemu dolega? Dzięki
Nareszcie znalazłem coś co przypomina mój problem. Mam bardzo podobny dźwięk ale pojawia się on jak jadę na niskich obrotach 1700-1800 na równej drodze. Pojawia się taki właśnie dźwięk i auto zaczyna szarpać dając wrażenie jak by ciąg na koła się "uslizgiwał". Dodam gazu i znika. Czasem jestem w stanie go utrzymać na takich obrotach że "chichra mi się tak" przez dłuższy czas . Próbowałem znaleźć pomoc na innych forach ale to pierwsze w wktórym zbliżyłem się do znalezienia odpowiedzi. Czy ktoś z ma pomysł co mojemu dolega? Dzięki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 201
- Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Odkopuje...
U mnie niestety też pojawił się ten dźwięk - dokładnie taki jak na filmie. Czasem się pojawia a czasem nie... Czy ktoś wie co to dokładnie jest? Jak to zdiagnozować? Jak to naprawić?
update
Ten odgłos pojawia mi się praktycznie za każdym razem gdy zmieniam bieg. Czy ktoś wie jak zdiagnozować przyczynę?
U mnie niestety też pojawił się ten dźwięk - dokładnie taki jak na filmie. Czasem się pojawia a czasem nie... Czy ktoś wie co to dokładnie jest? Jak to zdiagnozować? Jak to naprawić?
update
Ten odgłos pojawia mi się praktycznie za każdym razem gdy zmieniam bieg. Czy ktoś wie jak zdiagnozować przyczynę?
witam
mam ten sam problem i jestem po dwukrotnej wymianie turbo (regenerowane) wymieniony zawór n75 na nowy dpf wypalono, dwumasa sprawdzona, zostało do sprawdzenia egr przepustnica albo intercooler pomóżcie
Witam ponownie proszę o pomoc czy ktoś rozwiązał problem z tym dzwiękiem bo jazda po fachowcach i płacenie za "bezcenne rady" nie pomagają a robią czystkę w portfelu.
mam ten sam problem i jestem po dwukrotnej wymianie turbo (regenerowane) wymieniony zawór n75 na nowy dpf wypalono, dwumasa sprawdzona, zostało do sprawdzenia egr przepustnica albo intercooler pomóżcie
Witam ponownie proszę o pomoc czy ktoś rozwiązał problem z tym dzwiękiem bo jazda po fachowcach i płacenie za "bezcenne rady" nie pomagają a robią czystkę w portfelu.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga