Na początku należy wspomnieć, że w tym silniku jako N75 występuje zespół 2ch zaworów - nasz bohater, a także drugi zawór selenowy, połączony między innymi z chłodnicą spalin.
Dzisiaj zajmiemy sie tylko pierwszym z nich.
Oto i nasz bohater
Trudność operacji w skali 1-10, oceniam na 2 - nie ma się czego bać, tylko nie szarpać nic na siłe i operacja skończy sie sukcesem.
Tak więc do roboty:
Narzędzia potrzebne do operacji:
- klucze nasadowe: 7 i 10 mm
- śrubokręt krzyżakowy i płaski
1. Zdejmujemy górną osłone silnika
2. Wymontowujemy obudowe filtra powietrza (odkręcamy 2 wkręty, wypinamy 2 zatrzaski na obudowie filtra i wyjmujemy górną jej część z samochodu, następnie wyjmujemy filtr powietrza, odpinamy kostkę przepływomierza i wyciągamy dolną obudowę filtra)
3. Odpinamy przewód odmy od pokrywy zaworów
4. Luzujemy opaske zaciskową ((klucz 7mm lub płaski śrubokręt 0 na poniższym zdjęciu oznaczona zieloną strzałką)) przy sprężarce na rurze łączącej obudowe filtra powietrza z turbosprężarką.
5. Wykręcamy 2 śruby ((10mm) - na powyższym zdjęciu oznaczone żółtymi strzałkami), dodatkowo mocujące powyższą rurę do sprężarki, i wyciągamy ją wraz z przewodem odmy z samochodu
6. Teraz mamy już dużo wygodniejszy dostęp do naszego zaworka. Wysuwamy węższy przewód ciśnieniowy z zaworka (żółta strzaka) i wykręcamy 2 śruby mocujące nasz zaworek do wspornika. (klucz nasadowy 10mm)
7. Odpinamy kostkę elektryczną i drugi przewód ciśnieniowy z zaworu, i już mamy go wymontowanego.
Montaż przebiega dokładnie w kolejności odwrotnej.