Podczas wymiany żarników na nowe postanowiłem zrobić swoje pierwsze fotostory, które może Wam pomoże w przyszłości:)
Po uprzednim przeczytaniu trochę informacji w internecie, wybrałem żarniki Osram Cool Blue Intense o temperaturze 5000K+.
Jak wiadomo w naszych C6 jest fatalny dostęp do lamp, dlaczego? bo aso musi jakoś zarabiać. Jednak jak ktoś ma troche ochoty i samozaparcia to da radę z wymianą sam w domowym zaciszu.
[center]Zaczynamy[/center]
Strona Lewa (patrząc z przodu auta):
Odkręcamy dwie śruby, które trzymają dolot powietrza do filtra
Kolejną rzeczą, którą musimy wykonać to odłączenie wtyczki od rury, która idzie do turbiny oraz odczepienie dwóch metalowych spinek (jedna jest niewidoczna, znajduje się pod spodem rury) i wyjęcie rury od obudowy filtra powietrza. Obróćcie rurę do góry, wtedy nie będzie przeszkadzać w dalszej pracy

Kiedy już uporamy się z rura i damy ją na górę, odpinamy kolejne dwie spinki, które trzymają w kupie obudowę filtra. Połówkę obudowy z filtrem wyciągamy i odkładamy na bok. Pozostaje na druga strona obudowy. Zamocowana jest tylko na dwóch gumowych nóżkach, więc ciągniemy ją do góry aż wyjdzie (trzeba uważać by nie wyrwać przewodów, które są przymocowane do tej obudowy)
W taki o to sposób zrobiło nam się miejsce na wymianę żarnika w lewej lampie.
Strona Prawa (patrząc z przodu auta):
Z prawej strony musimy się zająć pojemniczkiem z płynem od wspomagania. Trzyma się on na metalowej opasce, którą poluzujemy odkręcając jedną śrubę
Gdy już poluzujemy opaskę, wyciągamy do góry zbiorniczek i w wygodny sposób dla Was umieszczamy go gdzieś dalej od lampy
To wszystko, miejsca mamy gotowe więc zabieramy się za wymianę żarników (żarniki zaleca się wymieniać parami, ze względu, że każdy żarnik potrzebuje czasu na rozświetlenie i zmianę barwy. Więc jak pozostawicie jeden stary żarnik może być dyskoteka)
Kiedy otworzymy zaślepkę lampy zobaczymy starter, który uruchamia żarnik
Starter przekręcamy w lewo oraz delikatnym ruchem odczepiamy go od żarnika. ÂŻarnik osadzony w soczewce ma dwa cienkie druciki do trzymania go w odpowiednim miejscu oraz by nie mógł się poruszać. Odginamy te dwa druciki i wyjmujemy żarnik. Wkładamy nowy żarnik, zapinamy te druciki i nakładamy starter na żarnik i przekręcamy go w prawo w celu jego zablokowania.
Ważne : Podczas wymiany musimy wyłączyć wszystkie źródła prądu takie jak radio, zapłon itd. Przetwornica może narobić nam poważnego kuku jak nas kopnie
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Mam nadzieję, że w miarę jasno zobrazowałem cały proces wymiany żarnika D2S.
Pozdrawiam, Kamil