Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wymiana silentblocków sanek A6 C6

Warsztat
pieczarek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 22 sty 2019, 21:03
Imię: Damian
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: śląsk

Wymiana silentblocków sanek A6 C6

Post autor: pieczarek » 30 lip 2019, 14:46

Witam,
Jako, że przed naprawą nic nie znalazłem na temat wymiany silent-blocków sanek, a większości naszych samochodów pewnie są albo będą do wymiany postanowiłem zrobić mały poradnik.
Nie ponoszę odpowiedzialności za ewentualne szkody. Poradnik ma jedynie charakter informujący.

Z góry przepraszam za jakość zdjęć ale wiadomo jak to przy robocie.
Co będzie nam potrzebne:
-klucz do kół 17
-2x klucz 18 (płaski i grzechotka)
-klucz 21
-silent-blocki czyli tuleja ( lemforder LMI35316 / 4F0 399 419 E - tylne. LMI35315 / 4F0 399 415 C - przednie) po dwie sztuki
- gumy na drążek stabilizatora, które warto przy okazji wymienić (4D0411327H) x2
-garaż z kanałem
-prasa (do wprasowania nowych silentblocków)
-klocki drewniane aby podbudować silnik
-porządne podnośniki
-piła szablasta.
Na początek dźwigamy przód samochodu, jeśli mamy zawieszenie pneumatyczne blokujemy je w MMI). Ściągamy osłony silnika.
Po czym podbudowujemy silnik klockami (Najlepiej w miejsce przedniego mocowania oraz delikatnie na misce tak aby jej nie uszkodzić)


Obrazek

Powoli opuszczamy auto tak aby silnik oparł się na klockach a koła zostały w powietrzu.
Odkręcamy koła.
Po odkręceniu kół odkręcamy wahacze od sanek (2x klucz 18). Wyciągamy śruby, z którymi trzeba się nagimnastykować aby wyjąć. Później odkręcamy poprzeczkę.




Obrazek



Obrazek

Gdy mamy już wyjęte wahacze przystępujemy do odkręcenia drążka stabilizatora.
Tutaj klucz 16 lub 15 (dokładnie nie pamiętam) i odkręcamy drążek aby nam nie przeszkadzał. Po dwie śruby przy mocowaniu oraz po jednej na końcówce drążka.




Obrazek



Obrazek

Odkładamy drążek na bok.
Teraz odkręcamy sanki
Z tyłu sanek znajduje się dodatkowy wspornik, a z przodu sanki połączone są z poduszkami silnika.
Odkręcamy śruby zaznaczone numerem 1 a te z numerem dwa tylko luzujemy.
Analogicznie po obu stronach. Podpieramy czymś sanki lub prosimy drugą osobę o pomoc.



Obrazek

Przechodzimy do przodu i odkręcamy przód. Niestety nie mam zdjęć dobrej jakości.

Obrazek


Obrazek


Odkręcamy do końca tylne śruby i wyjmujemy sanki.


Obrazek


Zaznaczamy wypusty w tulejach aby wprasować je w ten sam sposób


Obrazek


Przecinamy tuleje i wybijamy młotkiem.
Wprasowujemy nowe.
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Nie przykręcamy drążka stabilizatora na środkowe mocowania.
Po montażu zakładamy koła dźwigamy samochód i wyjmujemy klocki spod silnika.
Opuszczamy nasze auto na koła. I wtedy przykręcamy drążek stabilizatora.


Obrazek


I GOTOWE! CIESZYMY SIĘ CISZĄ W SAMOCHODZIE. <lol>
Owocnej pracy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga