Rozwiązanie:
Jeżeli problem "piszczenia" występuje tylko przy odpalonym i rozgrzanym silniku oto rozwiązanie:
1. Odciągnąć za pomocą strzykawki 50ml płynu ATF.
2. Rozgrzać płyn ATF do 60'C (pomiar dokładnym termometrem w zbiorniczku wyrównawczym - ja brałem na dotyk ciepły, ale nie parujacy płyn) obracając kierownicą do oporu w lewo i w prawo przy obrotach silnika 2000-3000.
3. Po osiągnięciu temp. płynu ATF 60'C dolać 50ml Lubrizol 6178
BMW - P/N 83 29 0 447 661
MB - A001 989 61 03
Opel/GM - 90004033 - ja kupiłem w oplu za 30 zł
4. Obracać kierownicą do oporu w lego i prawo przy obrotach silnika 2000-3000 aż do osiągnięcia temperatury płynu ATF 100-105'C, można się przejechać 200-300 metrów kręcąc kierownica.
5. Zgasić silnik na co najmniej 2 godziny
Problem piszczenia występuje w Mercedesie i BMW. Opel stosuje to w tylnych mostach.
Po dodaniu Lubrizola nie dość że piszczenie ustąpiło, to kierownica wyraźniej lżej działa.
Serwisówki BMW i MB w formacie PDF
http://www.docdroid.net/yu6y/sib-32-07-08.pdf.html
http://www.docdroid.net/yu6z/lubrizol.pdf.html
Przed samym zastosowaniem tego specyfiku, szukałem przyczyny. Moim zdaniem są gumowe uszczelnienia tzw. o-ring'i.
Warto też wrzucić trochę wazeliny technicznej w oring który jest za pedałem hamulca, ten który łączy przekładnie kierownicą z kolumną kierownicy. Nie psikać tylko WD40. TO NISZCZY GUMĘ !
Piszczenie u mnie ostatnio było doprowadzające do szału.
[AUdi A6 C6] Piszczenie kierownicy / steering wheel squeakin
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga