[A6 C6] - ogrzewanie postojowe ... bo zima idzie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 09 sty 2015, 08:58
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sztokholm
Osobiście to widzę tańsze rozwiązanie ale niestety na prąd, to raczej dla tych co mieszkają na parterze, w domkach bez garażu lub jak ja mają miejsce parkingowe z gniazdkiem.
Firma DEFA oferuje grzałkę którą montuje się do miski olejowej: https://www.motointegrator.pl/produkty/1323578-grzalka-silnika-defa
do tego wiązka przewodów i jakaś grzałka (farelka) do środka jeżeli ktoś nie chce mieć szronu na oknach.
Koszt całości razem z grzałką jakieś 700zł.
Ustawiamy czasomierz na 2 godziny przed jazdą i wsiadamy do ciepłego autka bez szronu.
Instrukcja montażu dla zainteresowanych: https://www.google.com/url?q=http://www.defa.com/file/1b4789220125/412843.pdf&sa=U&ei=bAQ2Vc3FOobnywOYpYCYDA&ved=0CAQQFjAA&client=internal-uds-cse&usg=AFQjCNGFhZ-cTjgZ-R9dCThUVqyYrY_f8w
Firma DEFA oferuje grzałkę którą montuje się do miski olejowej: https://www.motointegrator.pl/produkty/1323578-grzalka-silnika-defa
do tego wiązka przewodów i jakaś grzałka (farelka) do środka jeżeli ktoś nie chce mieć szronu na oknach.
Koszt całości razem z grzałką jakieś 700zł.
Ustawiamy czasomierz na 2 godziny przed jazdą i wsiadamy do ciepłego autka bez szronu.
Instrukcja montażu dla zainteresowanych: https://www.google.com/url?q=http://www.defa.com/file/1b4789220125/412843.pdf&sa=U&ei=bAQ2Vc3FOobnywOYpYCYDA&ved=0CAQQFjAA&client=internal-uds-cse&usg=AFQjCNGFhZ-cTjgZ-R9dCThUVqyYrY_f8w
Diesel musi dymić :-D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 07 lut 2014, 21:16
- Lokalizacja: Klucze/Rumia/Stockholm
Witam Panów i Panie.
Mam w swoim aucie fabryczne webasto z telestartem T91 i wszystko działa tak jak powinno jednak chciałbym zmienić pilota na taki
Mam w innym aucie webasto z telestartem t100 czyli pilot z wyświetlaczem i wiem jaka to wygoda
Domyślam się że należny wymienić sterownik (chyba) na taki który na początku ma 4Hxxxxxxx tak samo jak nowy pilot. W tym momencie moje pytania:
1. Czy to w ogolę da się zrobić??
2. Jeśli trzeba wymienić sterownik to czy trzeba to jakoś programować czy wystarczy wypiąć stary i wpiąć nowy i wszystko będzie śmigać po "nauczeniu" pilota.
3. Czy ten pilot z wyświetlaczem jest odpowiednikiem pilota T100 o zasiegu ok 1000m?
[ Dodano: 2015-10-14, 10:25 ]
Nikt nie pomoze?
Mam w swoim aucie fabryczne webasto z telestartem T91 i wszystko działa tak jak powinno jednak chciałbym zmienić pilota na taki
Mam w innym aucie webasto z telestartem t100 czyli pilot z wyświetlaczem i wiem jaka to wygoda

Domyślam się że należny wymienić sterownik (chyba) na taki który na początku ma 4Hxxxxxxx tak samo jak nowy pilot. W tym momencie moje pytania:
1. Czy to w ogolę da się zrobić??
2. Jeśli trzeba wymienić sterownik to czy trzeba to jakoś programować czy wystarczy wypiąć stary i wpiąć nowy i wszystko będzie śmigać po "nauczeniu" pilota.
3. Czy ten pilot z wyświetlaczem jest odpowiednikiem pilota T100 o zasiegu ok 1000m?
[ Dodano: 2015-10-14, 10:25 ]
Nikt nie pomoze?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
ASV8,
Ad3 Wszystkie oryginalne piloty od Webasta mają taki duży zasięg. Ale zasięg to tez i dobra propagacja czyli zalezy i nawet czasami od pogody, terenu wokół itp. Ogólnie nie ma problemu aby z dobrych 300-400 metrów auto łapało sygnał.
Ad1 Tak jeżeli webasto i elektronika sa kompatybilne z sobą - ta sama firma/producent.
Ad2 Tutaj sie nie orientuje ale metoda P&P w Audi raczej sie nie sprawdza.
Sprawdź sobie wpierw ceny takich oryginałów - pilota i sterowników bo moga to byc kosmiczne pieniądze.
Ad3 Wszystkie oryginalne piloty od Webasta mają taki duży zasięg. Ale zasięg to tez i dobra propagacja czyli zalezy i nawet czasami od pogody, terenu wokół itp. Ogólnie nie ma problemu aby z dobrych 300-400 metrów auto łapało sygnał.
Ad1 Tak jeżeli webasto i elektronika sa kompatybilne z sobą - ta sama firma/producent.
Ad2 Tutaj sie nie orientuje ale metoda P&P w Audi raczej sie nie sprawdza.
Sprawdź sobie wpierw ceny takich oryginałów - pilota i sterowników bo moga to byc kosmiczne pieniądze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 157
- Rejestracja: 31 maja 2015, 14:31
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Limanowa
Witam. Jesli ktos kiedys montowal u siebie webasto tak jak w oryginale to niech sie odezwie bo u siebie tez mam plan zalozyc. pozdrawiam
[ Dodano: 2016-08-05, 12:36 ]
Potrzebuje dowiedziec sie jak odpalic klimatronika, wyczytalem ze trzeba podac napiecie na pin d11. Wedlug schematu przez przekaznik zasilania napieciowego zacisk 15, przkaznik musi byc 370 tak jak w oryginale tylko jak to podlaczyc? Zlacze "87" idzie wlasnie na pin d11 a co z reszta? Sa jeszcze "30" "85" "86" i jak to podpiac? pomoze ktos?
[ Dodano: 2016-08-05, 12:36 ]
Potrzebuje dowiedziec sie jak odpalic klimatronika, wyczytalem ze trzeba podac napiecie na pin d11. Wedlug schematu przez przekaznik zasilania napieciowego zacisk 15, przkaznik musi byc 370 tak jak w oryginale tylko jak to podlaczyc? Zlacze "87" idzie wlasnie na pin d11 a co z reszta? Sa jeszcze "30" "85" "86" i jak to podpiac? pomoze ktos?
Ochrona komponentu, dopisywanie kluczy, flash, korekta przebiegu, MMI 2,3g jezyk PL, aktualizacja softu i map. Duzo rzeczy moge zrobic wysylkowo.
jaskulski154
I jak? Udało Ci się to zainstalować? Ja Ci za dużo nie pomogę bo sam dopiero przymierzam się do instalacji. Też chcę założyć tak jak to jest oryginalnie - z zaworem odcinającym i sterowaniem z MMI oraz z pilota.
Czy webasto co C6 ma ochronę komponentu czy nie?
I jak? Udało Ci się to zainstalować? Ja Ci za dużo nie pomogę bo sam dopiero przymierzam się do instalacji. Też chcę założyć tak jak to jest oryginalnie - z zaworem odcinającym i sterowaniem z MMI oraz z pilota.
Czy webasto co C6 ma ochronę komponentu czy nie?
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 157
- Rejestracja: 31 maja 2015, 14:31
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Limanowa
Jeszcze nie w trakcie jestem. Z kolega z forum drazymy temat i podobno piec ma ochrone. To jest najwiekszy problem...
[ Dodano: 2016-11-02, 20:39 ]
Witam. Po dluzszym czasie wzialem sie w koncu za montaz tak jak fabryka przy silniku 2.0 tdi 140km. Dzisiaj zamontowalem piec i zawor odcinajacy. Czesci praktycznie wszystkie udalo mi sie zdobyc z jednego samochodu. Nie bede opisywal dokladnie co i jak bo w pierwszym poscie jest napisane w miare dokladnie ale cos tam napewno napisze. Do zalozenia pieca trzeba zdemontowac zderzak, lampe i intercooler, wtedy jest dosc miejsca zeby wszystko zalozyc. Zeby zdenontowac intercooler wystarczy odpiac weze i wtycze, potem tylko go wyciagnac bo jest zalozony na gumach.
Dodam klika zdjec z dzisiejszej operacji powinno cos byc widac:)
![Obrazek]()
Zestaw co udalo mi sie wytargac.
![Obrazek]()
Numery pieca
![Obrazek]()
Zawor blokujacy
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Jak narazie to tyle zdjec. Jutro mam zamiar podpiac wszystkie rury i moze wezme sie za uklad paliwowy ale to zobacze jak z czasem wyjdzie. Jak bede mial wiecej czasu to powrzucam jakies schematy podlaczenia rur, ukladu paliwa i elektryczne.
[ Dodano: 2016-12-02, 17:37 ]
Z braku czasu idzie mi to wszystko jak krew z nosa.
Dzisiaj zalatwilem temat z paliwem, nie mam za wiele zdjec ale zawsze cos.
Na zdjeciu widac dzyndzla do ktorego wepniemy przewod paliwowy, tylko ze musimy miec rurke gumowa (kolanko) zeby z jednej strony zalozyc na tego dzyndzla a z drugiej strony wsadzic przewod paliwowy i skrecic opaskami bo przewod paliwowy jest zbyt twardy i nie da sie zalozyc na tego dzyndzla.
![Obrazek]()
tutaj zalozony
![Obrazek]()
Teraz podlaczenie do zbiornika:
Wykrecamy i wyciagamy pompke paliwa ze zbiornika odlaczajac przy tym kostke i przewody paliwowe. Na pompce jest trzeci nie uzywany dytek, trzeba go przewiercic na wylot ( ja uzywalem wiertla 4,5)
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Przewod puszczamy w ta dziurke co widac do samego konca az poczujemy lekki opor i jak dojdzie do konca to podciagamy go jakie 2-3cm w gore i zostawiamy na dobre. Ja to jeszcze nacialem przewod na koncu po skosie( na kielbase
)
Pompke dozujaca tez zalozylem ale nie zrobilem zadnego zdjecia ale jak bede mial chwile to zrobie zdjecia bo pomke nie zalozylem tam gdzie miala byc oryginalnie tylko przy pompce paliwa od gory. Wystarczy ze odkrece trzy srubki i mam wszystko na talerzu.
[ Dodano: 2016-12-02, 20:17 ]
Kilka przydatnych informacji
[ Dodano: 2016-11-02, 20:39 ]
Witam. Po dluzszym czasie wzialem sie w koncu za montaz tak jak fabryka przy silniku 2.0 tdi 140km. Dzisiaj zamontowalem piec i zawor odcinajacy. Czesci praktycznie wszystkie udalo mi sie zdobyc z jednego samochodu. Nie bede opisywal dokladnie co i jak bo w pierwszym poscie jest napisane w miare dokladnie ale cos tam napewno napisze. Do zalozenia pieca trzeba zdemontowac zderzak, lampe i intercooler, wtedy jest dosc miejsca zeby wszystko zalozyc. Zeby zdenontowac intercooler wystarczy odpiac weze i wtycze, potem tylko go wyciagnac bo jest zalozony na gumach.
Dodam klika zdjec z dzisiejszej operacji powinno cos byc widac:)
Zestaw co udalo mi sie wytargac.
Numery pieca
Zawor blokujacy
Jak narazie to tyle zdjec. Jutro mam zamiar podpiac wszystkie rury i moze wezme sie za uklad paliwowy ale to zobacze jak z czasem wyjdzie. Jak bede mial wiecej czasu to powrzucam jakies schematy podlaczenia rur, ukladu paliwa i elektryczne.
[ Dodano: 2016-12-02, 17:37 ]
Z braku czasu idzie mi to wszystko jak krew z nosa.
Dzisiaj zalatwilem temat z paliwem, nie mam za wiele zdjec ale zawsze cos.
Na zdjeciu widac dzyndzla do ktorego wepniemy przewod paliwowy, tylko ze musimy miec rurke gumowa (kolanko) zeby z jednej strony zalozyc na tego dzyndzla a z drugiej strony wsadzic przewod paliwowy i skrecic opaskami bo przewod paliwowy jest zbyt twardy i nie da sie zalozyc na tego dzyndzla.
tutaj zalozony
Teraz podlaczenie do zbiornika:
Wykrecamy i wyciagamy pompke paliwa ze zbiornika odlaczajac przy tym kostke i przewody paliwowe. Na pompce jest trzeci nie uzywany dytek, trzeba go przewiercic na wylot ( ja uzywalem wiertla 4,5)
Przewod puszczamy w ta dziurke co widac do samego konca az poczujemy lekki opor i jak dojdzie do konca to podciagamy go jakie 2-3cm w gore i zostawiamy na dobre. Ja to jeszcze nacialem przewod na koncu po skosie( na kielbase

Pompke dozujaca tez zalozylem ale nie zrobilem zadnego zdjecia ale jak bede mial chwile to zrobie zdjecia bo pomke nie zalozylem tam gdzie miala byc oryginalnie tylko przy pompce paliwa od gory. Wystarczy ze odkrece trzy srubki i mam wszystko na talerzu.
[ Dodano: 2016-12-02, 20:17 ]
Kilka przydatnych informacji
- Załączniki
-
- PodzespoĹy do poboru paliwa.pdf
- (96.26 KiB) Pobrany 764 razy
-
- CzÄĹci ukĹadu chĹodzenia.pdf
- (74.76 KiB) Pobrany 798 razy
-
- PrzyporzÄ dkowanie podzespoĹĂłw ogrzewania postojowego w samochodzie.pdf
- (145.11 KiB) Pobrany 1734 razy
-
- UĹoĹźenie przewodu paliwa.pdf
- (91.74 KiB) Pobrany 747 razy
-
- Wymontowanie i zamontowanie ogrzewania postojowego.pdf
- (205.69 KiB) Pobrany 777 razy
-
- Wymontowanie i zamontowanie pompy dozujÄ cej.pdf
- (109.88 KiB) Pobrany 1057 razy
Skąd brałeś teak dokładne instrukcje to jest z elsy???jaskulski154 pisze:Kilka przydatnych informacji
Podzespoły do poboru paliwa.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 9 raz(y) 96,26 KB
Części układu chłodzenia.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 6 raz(y) 74,76 KB
Przyporządkowanie podzespołów ogrzewania postojowego w samochodzie.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 6 raz(y) 145,11 KB
Ułożenie przewodu paliwa.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 5 raz(y) 91,74 KB
Wymontowanie i zamontowanie ogrzewania postojowego.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 6 raz(y) 205,69 KB
Wymontowanie i zamontowanie pompy dozującej.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 8 raz(y) 109,88 KB
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 157
- Rejestracja: 31 maja 2015, 14:31
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Limanowa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 117
- Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:47
- Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Punisher,
Ad1 pompka webasto działa pulsacyjnie i będzie tylko wspomagala przepływ płynu dla głównej pompy wody.
Ad2 teoretycznie taka sytuacja będzie zawsze miała miejsce, ponieważ webasto wyłącza się przy temperaturze płynu 75'C a termostat otwiera przy ok 90'C
i w niczym to nie koliduje ponieważ jest obieg w małym układzie tj webasto-nagrzewnica-silnik. Mało tego zawór N279 w sytuacji kiedy silnik jest wyłączony, odcina od tego obiegu silnik i płyn krąży tylko między webasto a nagrzewnicą dzięki czemu np po nocy -10 po włączeniu pieca mamy ciepłe wnętrze w 7-10 minut.
Ad1 pompka webasto działa pulsacyjnie i będzie tylko wspomagala przepływ płynu dla głównej pompy wody.
Ad2 teoretycznie taka sytuacja będzie zawsze miała miejsce, ponieważ webasto wyłącza się przy temperaturze płynu 75'C a termostat otwiera przy ok 90'C

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 157
- Rejestracja: 31 maja 2015, 14:31
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Limanowa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Czy ktoś montował w 2.7 / 3.0 tdi?
może podpowiecie jak przełożyć tą dziką metalową rurę potrójną...?
I jak się dostać do tych połączeń w podszybiu?
Miejsca tam jest jak na lekarstwo...
Tmr napisał że to proste, ale ja mam inne zdanie
Może zdemontować zespół wentylatora nawiewu?
Btw, ma ktoś namiary na Tomasza (Tmr)? Ostatnio logował się w marcu....[/u]
może podpowiecie jak przełożyć tą dziką metalową rurę potrójną...?
I jak się dostać do tych połączeń w podszybiu?
Miejsca tam jest jak na lekarstwo...
Tmr napisał że to proste, ale ja mam inne zdanie

Może zdemontować zespół wentylatora nawiewu?
Btw, ma ktoś namiary na Tomasza (Tmr)? Ostatnio logował się w marcu....[/u]
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH