[A6 C6] Montaż asystenta toru jazdy (LANE ASSIST retrofit)
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
[A6 C6] Montaż asystenta toru jazdy (LANE ASSIST retrofit)
Myślałem, że nie będę montował tego systemu z uwagi na dedykowaną szybę czołową ale...
Tak się złożyło, że trzy tygodnie temu dostałem w nią kamieniem - nowa szyba pod kamerę i zakup reszty gratów to był odruch bezwarunkowy
Dokładanie kabelków wchodzi w krew , zwłaszcza że poprzednie mody wypaliły.
Dla zainteresowanych:
Aktywny tempomat: montaz-aktywnego-tempomatu-acc-vt80563.htm
Asystent zmiany pasa: montaz-asystenta-zmiany-pasa-audi-side- ... t81751.htm
TPMS High (strona 3 tematu): a6-c6-tpms-high-tez-a8-i-q7-vt26942,30.htm
KEYLESS: a6-c6-montaz-keyless-vt84257.htm
Aby uruchomić system potrzebujemy:
- szybę pod kamerę,
- kamerę / sterownik,
- manetkę kierunkowskazów z obsługą asystenta,
- dedykowaną kierownicę (z wibracjami, czteroramienna),
- i parę drobiazgów (wtyczki, osłona lusterka...).
Mój licznik obsługuje asystenta, sterownik kierownicy też - auto po lifcie.
Kilka zdjęć plus krótki opis poniżej:
1. Nowa szyba z miejscem na kamerę
2. Kierownica, przy okazji (znowu ) w full wersji włącznie z podgrzewaniem. Podgrzewanie na razie nie działa bo o ile zwijak obsługuje asystenta to podgrzewania już nie - brakuje dwóch pinów…
3. Manetka kierunkowskazów
4. Kamera
5. Instalacja. Montowałem kiedyś asystenta świateł drogowych dlatego instalacja była prosta. Ograniczyła się do kilku króciutkich przewodów (ok 15 cm) ponieważ wszystko co potrzeba było przy wstecznym lusterku (łącznie z canami)
Załączam też zrobiony prze zemnie uproszczony schemacik wykorzystujący instalację HBA
6. Po dodaniu w gateway i zakodowaniu sterownika kierownicy oraz MMI (zielone menu) system wyrzucał błąd:
Friday,19,August,2016,21:10:09:62939
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Address 5C: Lane Maintain. Labels: None
Control Module Part Number: 4E0 910 217 C HW: 4E0 907 217 C
Component and/or Version: J759 LDW H07 0070
Software Coding: 0002003
Work Shop Code: WSC 00070 000 00000
VCID: 204F060BE336381EB43-8075
Fault Codes have been Erased
1 Fault Found:
02797 - Control Module for Directional Stabilization Assistance (J759)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Fault Status: 01100101
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 45
Mileage: 179801 km
Time Indication: 0
Date: 2016.08.19
Time: 21:09:58
Okazało się, że potrzebna jest kalibracja. Wyczytałem na różnych forach (zagranicznych), że niektórzy sami z powodzeniem ją robili. Znalazłem wymiary tablicy kalibracyjnej i narysowałem w autocadzie. Z braku innej możliwości musiałem ją wydrukować na 25 kartkach A4 (rozmiar tablicy to 1340 x 960 mm). Udało się, kalibracja lane assist jest mniej wybredna od kalibracji kamery cofania - poszło praktycznie za pierwszym razem. Oczywiście dokładność ustawienia tablicy względem auta podczas kalibracji ma pewnie jakiś wpływ… ale na razie najważniejsze, że system działa.
- Tablica, na zdjęciu opisałem wymiary, wg których kalibracja u mnie się powiodła
- W czasie kalibracji
- Sukces
7. Menu w MMI. Można w nim ustawić siłę wibrowania oraz czułość - czyli w jakiej odległości od linii ma reagować
8. System można włączyć w każdym momencie (od 0 prędkości) jednak ostrzega dopiero po przekroczeniu 65 km/h.
- ikona asystenta poniżej 65 km/h
- ikona asystenta powyżej 65 km/h
- reakcja na linię, zdjęcie przy ustawieniu wczesnego czasu ostrzegania - reakcja na linię w odległości około 15-20 cm
Ogólnie instalacja dość prosta no i kalibracja na szczęście się udała. Ciekawi mnie jak asystent będzie się spisywał…
Tak się złożyło, że trzy tygodnie temu dostałem w nią kamieniem - nowa szyba pod kamerę i zakup reszty gratów to był odruch bezwarunkowy
Dokładanie kabelków wchodzi w krew , zwłaszcza że poprzednie mody wypaliły.
Dla zainteresowanych:
Aktywny tempomat: montaz-aktywnego-tempomatu-acc-vt80563.htm
Asystent zmiany pasa: montaz-asystenta-zmiany-pasa-audi-side- ... t81751.htm
TPMS High (strona 3 tematu): a6-c6-tpms-high-tez-a8-i-q7-vt26942,30.htm
KEYLESS: a6-c6-montaz-keyless-vt84257.htm
Aby uruchomić system potrzebujemy:
- szybę pod kamerę,
- kamerę / sterownik,
- manetkę kierunkowskazów z obsługą asystenta,
- dedykowaną kierownicę (z wibracjami, czteroramienna),
- i parę drobiazgów (wtyczki, osłona lusterka...).
Mój licznik obsługuje asystenta, sterownik kierownicy też - auto po lifcie.
Kilka zdjęć plus krótki opis poniżej:
1. Nowa szyba z miejscem na kamerę
2. Kierownica, przy okazji (znowu ) w full wersji włącznie z podgrzewaniem. Podgrzewanie na razie nie działa bo o ile zwijak obsługuje asystenta to podgrzewania już nie - brakuje dwóch pinów…
3. Manetka kierunkowskazów
4. Kamera
5. Instalacja. Montowałem kiedyś asystenta świateł drogowych dlatego instalacja była prosta. Ograniczyła się do kilku króciutkich przewodów (ok 15 cm) ponieważ wszystko co potrzeba było przy wstecznym lusterku (łącznie z canami)
Załączam też zrobiony prze zemnie uproszczony schemacik wykorzystujący instalację HBA
6. Po dodaniu w gateway i zakodowaniu sterownika kierownicy oraz MMI (zielone menu) system wyrzucał błąd:
Friday,19,August,2016,21:10:09:62939
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Address 5C: Lane Maintain. Labels: None
Control Module Part Number: 4E0 910 217 C HW: 4E0 907 217 C
Component and/or Version: J759 LDW H07 0070
Software Coding: 0002003
Work Shop Code: WSC 00070 000 00000
VCID: 204F060BE336381EB43-8075
Fault Codes have been Erased
1 Fault Found:
02797 - Control Module for Directional Stabilization Assistance (J759)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Fault Status: 01100101
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 45
Mileage: 179801 km
Time Indication: 0
Date: 2016.08.19
Time: 21:09:58
Okazało się, że potrzebna jest kalibracja. Wyczytałem na różnych forach (zagranicznych), że niektórzy sami z powodzeniem ją robili. Znalazłem wymiary tablicy kalibracyjnej i narysowałem w autocadzie. Z braku innej możliwości musiałem ją wydrukować na 25 kartkach A4 (rozmiar tablicy to 1340 x 960 mm). Udało się, kalibracja lane assist jest mniej wybredna od kalibracji kamery cofania - poszło praktycznie za pierwszym razem. Oczywiście dokładność ustawienia tablicy względem auta podczas kalibracji ma pewnie jakiś wpływ… ale na razie najważniejsze, że system działa.
- Tablica, na zdjęciu opisałem wymiary, wg których kalibracja u mnie się powiodła
- W czasie kalibracji
- Sukces
7. Menu w MMI. Można w nim ustawić siłę wibrowania oraz czułość - czyli w jakiej odległości od linii ma reagować
8. System można włączyć w każdym momencie (od 0 prędkości) jednak ostrzega dopiero po przekroczeniu 65 km/h.
- ikona asystenta poniżej 65 km/h
- ikona asystenta powyżej 65 km/h
- reakcja na linię, zdjęcie przy ustawieniu wczesnego czasu ostrzegania - reakcja na linię w odległości około 15-20 cm
Ogólnie instalacja dość prosta no i kalibracja na szczęście się udała. Ciekawi mnie jak asystent będzie się spisywał…
Ostatnio zmieniony 21 lip 2018, 18:46 przez stefank, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 157
- Rejestracja: 31 maja 2015, 14:31
- Imię: Andrzej
- Moje auto: 100 C4
- Lokalizacja: Limanowa
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
A mam numery części - nie ma ich wiele...
Tak na marginesie to wszystkie części, które użyłem (po za szybą) pochodzą z poliftowej Q7 - jest ich więcej a na dodatek pasują bez problemu i nie ma problemu z kodowaniem.
Co dalej?
W pudełku chowam wszystkie potrzebne części do keyless (bez kluczykowe odpalanie i otwieranie). Tylko nie wiem jak z kluczem będzie...
Z nowych, koniecznych części
--------------------------------------
KIEROWNICA (w moim przypadku), wielofunkcyjna z łopatkami do tipa (tylko i wyłącznie czteroramienne, różne kolory):
- bez ogrzewania -> 4E0 419 091 CS
- z ogrzewaniem (moja) -> 4E0 419 091 CT (tutaj niestety zwijak na 100% do wymiany...)
KAMERA:
- 4E0 910 217 C (do 2011 potem z literą D, wspólna dla A6 i Q7)
MANETKA kierunkowskazów z obsługą lane assist:
- 4E0 953 513 J (wspólna dla A6 i Q7)
OSŁONA do lusterka i kamery (dwa elementy, różne kolory):
- 4F0 907 299
- plus -> 4L0 907 299 A (tu był błąd - już poprawiony)
WTYCZKA do kamery:
- 8E0 971 980 (10 styków żeńskich)
WTYCZKA do grzałki na szybie:
- 4B0 971 832 (2 styki żeńskie)
No i nowa szyba.... (ja miałem starą ubezpieczoną )
Części, które miałem na wyposażenia również biorące udział
------------------------------------------------------------------------------
GATEWAY, 5 kanałowy z obsługą asystentów (u mnie wtyczka 20 stykowa, z 26 też będzie jak ma 5 kanałów):
- 4F0 907 468 G
STEROWNIK kierownicy:
- 4F0 953 549 D (przyjął kodowanie - wibracje działają)
Tak na marginesie to wszystkie części, które użyłem (po za szybą) pochodzą z poliftowej Q7 - jest ich więcej a na dodatek pasują bez problemu i nie ma problemu z kodowaniem.
Co dalej?
W pudełku chowam wszystkie potrzebne części do keyless (bez kluczykowe odpalanie i otwieranie). Tylko nie wiem jak z kluczem będzie...
Z nowych, koniecznych części
--------------------------------------
KIEROWNICA (w moim przypadku), wielofunkcyjna z łopatkami do tipa (tylko i wyłącznie czteroramienne, różne kolory):
- bez ogrzewania -> 4E0 419 091 CS
- z ogrzewaniem (moja) -> 4E0 419 091 CT (tutaj niestety zwijak na 100% do wymiany...)
KAMERA:
- 4E0 910 217 C (do 2011 potem z literą D, wspólna dla A6 i Q7)
MANETKA kierunkowskazów z obsługą lane assist:
- 4E0 953 513 J (wspólna dla A6 i Q7)
OSŁONA do lusterka i kamery (dwa elementy, różne kolory):
- 4F0 907 299
- plus -> 4L0 907 299 A (tu był błąd - już poprawiony)
WTYCZKA do kamery:
- 8E0 971 980 (10 styków żeńskich)
WTYCZKA do grzałki na szybie:
- 4B0 971 832 (2 styki żeńskie)
No i nowa szyba.... (ja miałem starą ubezpieczoną )
Części, które miałem na wyposażenia również biorące udział
------------------------------------------------------------------------------
GATEWAY, 5 kanałowy z obsługą asystentów (u mnie wtyczka 20 stykowa, z 26 też będzie jak ma 5 kanałów):
- 4F0 907 468 G
STEROWNIK kierownicy:
- 4F0 953 549 D (przyjął kodowanie - wibracje działają)
Ostatnio zmieniony 22 sie 2016, 19:37 przez stefank, łącznie zmieniany 7 razy.
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Można, przed liftem system też występował (wg ELSY od 2007 roku) - zacząłbym od sprawdzenia gatewaya czy jest 5 kanałowy. Tylko on ze wszystkich potrzebnych części (jeżeli będzie potrzebna wymiana) ma CP co trochę komplikuje w razie ewentualnej wymiany. Możliwe, że w aucie przed liftem trzeba wymienić jeszcze ster kierownicy (nie sprawdzone, chociaż wg załączonej broszury silnik wibracyjny wykorzystuje elektronikę multifunkcyjnej kierownicy więc teoretycznie jeżeli w aucie była kierownica multifunkcyjna to sterownik powinien obsłużyć lane assist).
Jak masz jakiegoś asystenta już i szybę do wymiany to nie powinno być problemu.
I jeszcze jedna ważna informacja: auto musi być wyposażone w czujnik deszczu i zmierzchu !
Dla ciekawskich (swoją drogą nie miałem pojęcia jakie to skomplikowane):
No i schemat elektryczny:
Jak masz jakiegoś asystenta już i szybę do wymiany to nie powinno być problemu.
I jeszcze jedna ważna informacja: auto musi być wyposażone w czujnik deszczu i zmierzchu !
Dla ciekawskich (swoją drogą nie miałem pojęcia jakie to skomplikowane):
No i schemat elektryczny:
Ostatnio zmieniony 22 sie 2016, 14:26 przez stefank, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 04 wrz 2016, 22:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: S6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 DLHA 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Tak nieco obok tematu - ten sterownik niestety nie obsługuje grzanej kierownicy, w każdym razie ja miałem taki i nie przyjął mi kodowania. Musiałem kupić z literką C na końu. Są dość rzadkie i w przez to drogie, ok 250-350 zł.stefank pisze:A mam numery części - nie ma ich wiele...
STEROWNIK kierownicy:
- 4F0 953 549 D (przyjął kodowanie - wibracje działają)
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Z kierownicą ciężko bo nie dość, że pod lane to jeszcze grzana - jak ja robiłem to chyba tylko dwie w całym necie znalazłem.... Musisz cierpliwie szukać.
Pamiętaj jeszcze o taśmie i sterowniku kier. - przy montażu grzanej kierownicy trzeba niestety wymienić...
Ster. kierownicy - 4F0953549C
Taśma- 4E0953541B
Pamiętaj jeszcze o taśmie i sterowniku kier. - przy montażu grzanej kierownicy trzeba niestety wymienić...
Ster. kierownicy - 4F0953549C
Taśma- 4E0953541B
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga