Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Klocki tylne - tutorial mojej produkcji.

Warsztat
Awatar użytkownika
screemer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 20 lis 2009, 23:46
Lokalizacja: Dundalk/Irlandia

[A6 C6] Klocki tylne - tutorial mojej produkcji.

Post autor: screemer » 14 gru 2009, 22:18

Wymiana klocków tył Audi A6/C6 FWD (np. 2.0 TFSI)

Potrzebne narzędzia i materiały:
1)Klucz do kół + adapter śruby zabezpieczającej
2)Lewarek
3)Kobyłka (dla niewtajemniczonych - „stojak” który kładziemy pod auto żeby w razie uszkodzenia lewarka auto nie spadło nam na ziemię, lub jeszcze gorzej - naszą głowę)
4)Grzechotka + 2x klucz nasadowy 13mm (1x krótka nasadka - do dolnych śrub, 1x dłuższa nasadka do śrub na górze)
5)Klucz płaski 15mm
6)Imadełko do cofania tłoczka
7)Szczoteczka druciana (opcjonalnie)
8)Mały pilnik (opcjonalnie)
9)Interfejs VAG +komputer lub urządzenie serwisowe MaxiEST EST201
(jeżeli nie mamy ani jednego ani drugiego, to polecam zakupić to pierwsze - EST201 lub podobne urządzenie kosztuje około 200 euro, za 350 euro można mieć legalnego VCDS'a którego możliwości nie są ograniczone jedynie do hamulców)
10) Klocki hamulcowe - w moim przypadku APEC PAD1324 - są to klocki oznaczone jako klocki do Audi A3 1.9Tdi/3.2Quattro 03+, VW Touran 1.6 FSI/1.9Tdi 03+, VW Caddy 04+. Nie sugerujemy się oznaczeniem - te klocki są na pewno dobre do A6 2.0TFSI
11)Smar miedziany - w tubce lub sprayu

Przebieg operacji:
1.Zabieramy naszego VAGa lub EST201 do samochodu i podłączamy do interface ODB - wtyczka znajduje się po stronie kierowcy na dolnej osłonie deski rozdzielczej w okolicach pedałów. Trudno jej nie zauważyć.
2.Przeprowadzamy procedurę odblokowania tłoczków, czyli:
3. Włączamy zapłon
4.Zaciskamy hamulec ręczny przyciskiem
5.Puszczamy hamulec ręczny przyciskiem
6.Jeżeli mamy VAGa - podłączmy kabel usb do komputera i uruchamiamy program VAG-COM/VCDS - wchodzimy w kontroler hamulca postojowego tzn klikamy 53- Parking brake. Następnie 04 - Nastawy główne (Basic Settings) wpisujemy w okienko wartość 007 i klikamy - idź/Go!. Powinniśmy usłyszeć pracujące silniczki tłoczków przez około 15 sekund. A na ekranie w okienkach zobaczymy zmieniające się liczby oznaczające obciążenie prądowe silniczków (wyrażone w amperach). Po chwili silniczki ucichną a na ekranie pojawi się znów napis Nastawy główne (i 0 A poboru prądu)
7.Jeżeli mamy EST201 - wybieramy z listy „EPB - Other VAG” a następnie otwórz zaciski.
8.Na wyświetlaczu FIS (tym między zegarami) pojawi się napis oznaczający uszkodzenie hamulca ręcznego i zacznie migać czerwona lampka, która zwykle świeci się gdy „zaciągamy hamulec”. Jest to w sumie bzdura, po wyłączeniu i włączeniu zapłonu pojawi się prawdziwy napis „Parking brake under diagnostic”.
9.Wyłączamy zapłon i idziemy podnosić auto.
10.Luzujemy śruby koła.
11.Po podniesieniu lewarkiem samochodu zabezpieczamy kobyłką żeby nam nie spadło.
12.Odkręcamy koło (wrzucamy je pod auto - to taki dobry nawyk, kolejne zabezpieczenie przed upadkiem auta)
13.Przy pomocy klucza płaskiego 15mm oraz nasadowych 13mm i grzechotki odkręcamy śruby trzymające zacisk - górna jest blisko silniczka więc przyda się dłuższa nasadka. Musimy użyć dwóch kluczy bo to są jakby dwie nakrętki skontrowane.
14.Po odkręceniu śrub bez zbędnej siły ściągamy zacisk i kładziemy go tak, np. gdzieś z góry żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym.
15.Palcami usuwamy stare klocki oraz wyciągamy blaszki anty-piskowe.
16.Prawdopodobnie blaszki będą pokryte pyłem z klocków. Dobrze jest je przeczyścić szczotką drucianą i papierem ściernym a następnie powierzchnie trzymające klocek nasmarować smarem miedzianym.
17.Zakładamy blaszki do obudowy zacisku tak jak były.
18.Nowe klocki smarujemy smarem (oczywiście nie od strony okładzin tylko od strony tłoczka/zacisku) zakładamy w blaszki i dociskamy do tarczy. Jeżeli nie chcą wejść na miejsce lekko piłujemy wystające elementy, żeby były równe - przy dobrej jakości klockach nie ma takiej potrzeby.
19.Otwieramy maskę samochodu. ÂŚciągamy uszczelkę ściany grodziowej i podnosimy plastikową osłonę. Pod osłoną znajduje się zbiorniczek płynu pompy hamulcowej. Odkręcamy korek i kładziemy go gdzieś obok. Patrzymy ile jest płynu.
20.Idziemy do koła i przy pomocy imadełka cofamy tłoczek „ile się da”. (niestety silniczki nie cofną nam go tak bardzo żeby się zmieściły nowe klocki)
21.Zakładamy zacisk na swoje miejsce i przykręcamy przy pomocy nowych śrubek, które powinny być w komplecie z klockami. Jeżeli ich nie ma, używamy preparatu przeciw odkręcaniu śrub i wkręcamy śruby tak jak je odkręcaliśmy - czyli przy pomocy dwóch kluczy - płaskiego 15mm i nasadowych 13mm.
22.Zakładamy koło pamiętając o prawidłowej kolejności dokręcania śrub.
23.Patrzymy na zbiorniczek płynu pod maską, jeżeli jest go za dużo to przy pomocy strzykawki odciągamy odpowiednią ilość.
24.Opuszczamy auto. I wykonujemy powyższe czynności z drugiej strony.
25.Zakręcamy korek zbiorniczka płynu, zakładamy plastikową osłonę i uszczelkę pod maską.
26.Włączamy zapłon i znów bawimy się VAGiem/narzędziem EST20. Tym razem zamiast wartości 007 wpisujemy 006. Zaciski zamykają się i dociskają nam klocki do tarczy. W przypadku EST201 wybieramy opcje zamykania zacisku.
27.Uruchamiamy test hamulca postojowego - w przypadku VAGa - 010 i Go!. W przypadku EST 201wybieramy odpowiednią opcje. Zaciski 3 razy z każdej strony otworzą się i zamkną. Odłączamy interface z samochodu.
28.Gotowe.

Na początku hamulce tylne nie będą zbyt hamowały, więc uważamy z ostrym hamowaniem - po
kilkuset kilometrach klocki dotrą się do tarczy i sprawność hamowania powróci. Należy także zwrócić uwagę, żeby nie zabrudzić tarczy lub okładziny ściernej smarem miedzianym, gdyż wtedy nasze hamulce nigdy nie będą hamowały. Najlepiej już po założeniu klocków a przed założeniem i dokręceniem zacisków umyć tarczę specjalnym płynem do hamulców (ja mam taki w sprayu)
PS: Jeżeli ktoś ma Quattro to proszę o różnicę - będzie uniwersalny art. Będę miał chwilę to zrobię foto story na przykładzie mojej niuni.

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 26 maja 2010, 15:29

W przypadku quattro wymiana wyglada dokaldnie tak samiutko:-)

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 26 maja 2010, 17:04

hej,
bardzo mi sie podoba. ladnie i nawet bez zdjeci przejrzyscie napsiane:))

Brakuje moze tylko jeszcze informacji, jakie klocki najlepiej zalozyc do A6(C6) i bedzie pelen komplet <ok>

brawoscreemer,

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 26 maja 2010, 17:08

Tylko dwa rodzaje:-) Pierwszy to oryginal ktory mozna kupic na allegro za kwote 219zl lub firmy ATE za 157zl. Mowa o klockach tylnich. Klocki mozna zamowic u naszego kolegi ze Szczecina którego dane nie raz pojawialy sie na forum!!Dodam ze klocki ATE pasuja idealnie i nic nie trzeba podpilowywac!

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 26 maja 2010, 18:06

fenomenalny,
czyli na tylna os..2x
bo komplet to rozumiem, na jedno kolo :))

thX za podpowiedz:)

moje sa tuz po wymianie, jestem ciekawy ile pociagna :))

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 26 maja 2010, 18:12

kompletna cala os za 157zl

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 26 maja 2010, 21:59

fenomenalny pisze:Klocki mozna zamowic u naszego kolegi ze Szczecina którego dane nie raz pojawialy sie na forum!!
Podaj coś bliżej :-?
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 27 maja 2010, 08:52

aaa, to tym bardziej mi sie podoba!!:))

screemer, fenomenalny, thX za info.. dobra robota:)))

PS I dajcie ten namiar na tego koelge:)

mazur pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:07
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazury

Post autor: mazur pl » 17 cze 2010, 22:00

Oj kolego za 150zl to chyba teraz wszyscy sie odwracaja jak hamujesz bo taki pisk.
bo dobre klocki kosztuja ja za przod od firmy jurid zaplacilem 60 euro a to juz i tak dobra cena

mazur pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:07
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazury

Post autor: mazur pl » 17 cze 2010, 22:17

HEHE wiesz da sie kupic na ebay 20euro za przod ale pewnie by sie rozlecialy zaraz ,ja chcialem dzisiaj wymienic klocki ale imbusik 7 zabraklo ale jutro bedziemy walczyc dalej pozdrawiam <ok>

mazur pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:07
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazury

Post autor: mazur pl » 18 cze 2010, 18:18

:shock:

[ Dodano: 2010-06-18, 18:18 ]
ZelvaBOi pisze:Wajdemajera krzykneli za przod i tyl (kloce + robocizna) 1200 PLN!!!

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 19 cze 2010, 18:14

ZelvaBOi pisze:W sumie wyszlo 1220 PLN - prawie zawalu dostalem. Mnie klocki i wymiana w sumie kosztowaly 550 PLN okolo.
To i tak mało za to co krzyczał mi serwis w Lux - 490&#8364; za tył!!!!
Pytałem się dlaczego... bo robocizna jest droga (klocki 120&#8364;, reszta to robocizna...)
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.

mazur pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:07
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazury

Post autor: mazur pl » 19 cze 2010, 18:31

Wiem serwis sie cenia w niemczech kosztuje 100euro robotgodzina ,moj kolega pracowal w serwisie audi przez 12 lat a teraz ma swoj warsztat takze jade do niego i on wszystko wie co jest i ma taki sam sprzet jak w audi takze git <ok>
ale 550zl to ok cena nieoplaca sie rak brudzic. :mrgreen:

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 31 sie 2010, 17:57

firewire pisze:
ZelvaBOi pisze:W sumie wyszlo 1220 PLN - prawie zawalu dostalem. Mnie klocki i wymiana w sumie kosztowaly 550 PLN okolo.
To i tak mało za to co krzyczał mi serwis w Lux - 490&#8364; za tył!!!!
Pytałem się dlaczego... bo robocizna jest droga (klocki 120&#8364;, reszta to robocizna...)
mnie w DE, tydzien temu na przegladzie serwisowym, krzykneli 550&#8364; za przod!

grzecznie podziekowalem, pokazujac srodkowy palec przez telefon <ok>

Robin 75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 15 lis 2009, 17:42
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Robin 75 » 31 sie 2010, 19:05

Ja do swojej 6 kupiłem na przód Ferodo za 241,00 a za wymianę w serwisie skody zapłaciłem 50,00 zł i jest git :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga