[A6 C6] Klocki tylne - tutorial mojej produkcji.
Cofanie tłoczków tył
Panowie a czy ktoś podpowie czy można i jak cofnąć tłoczki interfejsem VAG K+Can Commander full 1.4?
Panowie gdzieś usłyszałem, że niektórzy mechaniorzy radzą sobie bez VAG-a w ten sposób, że wymieniają przy odpalonym silniku.
Co o tym myślicie, ma to jakiś wpływ ? Na chłopski rozum tłoczek nie powinien się ruszyć na zewnątrz, ale czy da się go wcisnąć imadełkiem aby było miejsce na nowe klocki ?
Pozdrawiam.
Co o tym myślicie, ma to jakiś wpływ ? Na chłopski rozum tłoczek nie powinien się ruszyć na zewnątrz, ale czy da się go wcisnąć imadełkiem aby było miejsce na nowe klocki ?
Pozdrawiam.
Ulotna radosc...
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Moim zdaniem bardzo dobry opis wymiany klocków z tyłu, zgodnie z którym przeprowadziłem swoją wymianę. Ponieważ przy tej okazji zrobiłem kilka fotek pozwoliłem je sobie dokleić (mam nadzieję że autor opisu nie ma nic przeciwko).
1. Klocki ATE - w zestawie klocki, nowe podkładki ślizgowe i śruby.
2. Zwolnienie zacisków elektrycznych - w tym wypadku programem VAG CAN PRO.
3. Po ściągnięciu koła, odkręcenie zacisku.
4. Zacisk na podstawkę - żeby przewodów nie pourywać.
5. Wciskam tłoczek, wcześniej przygotowanym przyrządem specjalistycznym. Początkowo obróciłem (z 1-2 obroty) tłoczkek w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara, a następnie już tylko wciskałem wkręcając śrubę przyrządu samą ręką - bardzo lekko szło.
6. Nowe ślizgi i klocki - w zasadzie nie było co czyścić.
7. Zaciskanie elektrycznego hamulca VAGiem.
8. Ostateczny test VAGiem.
Ogólnie wymiana to 15 minut/stronę - dla osób posiadających jakiś interfejs.
Jako ciekawostka - kolega mechanik kiedyś wymieniał klocki w passacie bez komputera całkowicie wykręcając uprzednio siłowniki elektryczne z zacisków.
1. Klocki ATE - w zestawie klocki, nowe podkładki ślizgowe i śruby.
2. Zwolnienie zacisków elektrycznych - w tym wypadku programem VAG CAN PRO.
3. Po ściągnięciu koła, odkręcenie zacisku.
4. Zacisk na podstawkę - żeby przewodów nie pourywać.
5. Wciskam tłoczek, wcześniej przygotowanym przyrządem specjalistycznym. Początkowo obróciłem (z 1-2 obroty) tłoczkek w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara, a następnie już tylko wciskałem wkręcając śrubę przyrządu samą ręką - bardzo lekko szło.
6. Nowe ślizgi i klocki - w zasadzie nie było co czyścić.
7. Zaciskanie elektrycznego hamulca VAGiem.
8. Ostateczny test VAGiem.
Ogólnie wymiana to 15 minut/stronę - dla osób posiadających jakiś interfejs.
Jako ciekawostka - kolega mechanik kiedyś wymieniał klocki w passacie bez komputera całkowicie wykręcając uprzednio siłowniki elektryczne z zacisków.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga