Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Klocki tylne - tutorial mojej produkcji.

Warsztat
20omega
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 07 sty 2010, 19:23
Lokalizacja: Rybnik

Cofanie tłoczków tył

Post autor: 20omega » 08 lis 2011, 20:06

Panowie a czy ktoś podpowie czy można i jak cofnąć tłoczki interfejsem VAG K+Can Commander full 1.4?

Kovac
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:55
Lokalizacja: Łódź - Warszawa

Post autor: Kovac » 05 sie 2013, 00:11

Panowie gdzieś usłyszałem, że niektórzy mechaniorzy radzą sobie bez VAG-a w ten sposób, że wymieniają przy odpalonym silniku.
Co o tym myślicie, ma to jakiś wpływ ? Na chłopski rozum tłoczek nie powinien się ruszyć na zewnątrz, ale czy da się go wcisnąć imadełkiem aby było miejsce na nowe klocki ?



Pozdrawiam.
Ulotna radosc...

Awatar użytkownika
dark79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:48
Lokalizacja: Penge/London

Post autor: dark79 » 05 sie 2013, 12:49


Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 23 mar 2015, 10:10

Moim zdaniem bardzo dobry opis wymiany klocków z tyłu, zgodnie z którym przeprowadziłem swoją wymianę. Ponieważ przy tej okazji zrobiłem kilka fotek pozwoliłem je sobie dokleić (mam nadzieję że autor opisu nie ma nic przeciwko).

1. Klocki ATE - w zestawie klocki, nowe podkładki ślizgowe i śruby.
Obrazek

2. Zwolnienie zacisków elektrycznych - w tym wypadku programem VAG CAN PRO.
Obrazek

3. Po ściągnięciu koła, odkręcenie zacisku.
Obrazek

4. Zacisk na podstawkę - żeby przewodów nie pourywać.
Obrazek

5. Wciskam tłoczek, wcześniej przygotowanym przyrządem specjalistycznym. Początkowo obróciłem (z 1-2 obroty) tłoczkek w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara, a następnie już tylko wciskałem wkręcając śrubę przyrządu samą ręką - bardzo lekko szło.
Obrazek

6. Nowe ślizgi i klocki - w zasadzie nie było co czyścić.
Obrazek

7. Zaciskanie elektrycznego hamulca VAGiem.
Obrazek

8. Ostateczny test VAGiem.
Obrazek

Ogólnie wymiana to 15 minut/stronę - dla osób posiadających jakiś interfejs.
Jako ciekawostka - kolega mechanik kiedyś wymieniał klocki w passacie bez komputera całkowicie wykręcając uprzednio siłowniki elektryczne z zacisków.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga