Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] instrukcja demontażu środkowego tunelu i dostęp do M

Warsztat
MarcinSendi80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 22 wrz 2012, 21:35
Lokalizacja: Krak/leic uk

[A6 C6] instrukcja demontażu środkowego tunelu i dostęp do M

Post autor: MarcinSendi80 » 16 mar 2013, 11:28

Poproszono mnie o opis więc dodaje, wszelkie pytania służę pomocą na ile będę w stanie. Dodam że nie jest to tak trudne jak się wydaje.
Potrzebny będzie nam zestaw kluczy torks łącznie z najmniejszymi do robót precyzyjnych, z braku laku można użyć imbusów ale nie wiem jak po operacji będą wyglądały śruby więc osobiście odradzałbym.
Do rzeczy:
-zaczynając operację przy automatycznej skrzyni dobrze jest zostawić lewarek w pozycji N pozycją P utrudni dostęp, a w późniejszym etapie wyjęcie góry panelu
-Boki środkowego tunelu są przykręcone na dwie śruby po jednej z każdej strony. Znajdują się one głęboko z przodu przy nogach kierowcy i pasażera, zatem dla ułatwienia dostępu oba fotele na maxa w dół i do tyłu. śruby są za owalnymi zaślepkami podważamy je więc śrubokrętem i odkręcamy śruby, mając je odkręcone delikatnie można podważając ociągamy boczne panele, bez nerwów bez szarpania są na zatrzaski więc można je połamać.
-Mając zdemontowane boki zabieramy się za środek, wyjmujemy popielniczkę pod nią są dwie śruby które odkręcamy, po wykonaniu tego proponuję zasunąć wieko popielniczki aby nie uszkodzić go ani nie porysować przy wyciąganiu panelu. Między popielniczką a panelem sterowania temperaturą jest plastikowa zaślepka podważamy ja i wysuwamy do siebie.
-kolejna rzecz otwieramy schowek z zapalniczką i miejscem na kubek, ściągamy gumę ze spodu spokojnie nie jest przyklejona lekko podważona wychodzi. Pod nią jest kolejna śruba którą również odkręcamy. Następnie podłokietnik do góry i mamy kolejna gumę ściągamy ja również gdyż i pod nią jest śruba, jak zdemontować podłokietnik nie wiem za cholerę nie mogłem znaleźć żadnej śruby, ale nie ma potrzeby aby to robić jest wystarczający luz aby zdjąć panel MMI.
-tym sposobem mamy odkręcone wszystko z góry, po bokach po zdjęciu bocznych paneli są cztery śruby po dwie na stronę odkręcamy je i tym sposobem mamy już możliwość zdjęcia całego panelu. Panel jest podłączony czterema kablami zakończonymi kostkami, standardowo kostki mają zatrzaski więc nie wyszarpywać a użyć cienkiego śrubokrętu, zwolnić zaczep i wypiąć. Cztery kostki. pierwsza podpięta do zapalniczki, druga do hamulca postojowego, trzecia do podświetlenia przełożeń, czwarta do MMI. Mając je już odpięte podnieś panel lekko do góry i delikatnie pchnąć skórzane pokrycie lewarka wypnie się ono razem z literami od przełożeń. wtedy można sobie powiedzieć ZROBIONE :)
Dalsza rzecz jeśli ktoś ma problem jak ja pt przyciski ciężko się wciskają albo nie odbijają można iść dalej rozbierając MMI i tu już potrzebne będą wspomniane końcówki torks do robót precyzyjnych. drewniany panel od spodu przykręcony jest małymi śrubkami trzeba je odkręcić a następnie zabrać się za MMI. jest ono również przykręcone do panelu od spodu odkręcamy i mamy MMI w dłoni na jednym z boku jest naklejka w formie plomby która można albo zerwać albo rozciąć. i otwieramy MMI jak pudełko, całą resztę widać w środku jak na dłoni.
Mam nadzieję że niczego nie pominąłem a jeśli jest jakaś niejasność jak pisałem na początku śmiało pytajcie,mogę Was zapewnić że jest to naprawdę proste a sama czynność nie powinna zająć Wam więcej czasu niż mi sporządzenie tego opisu :]
Jeśli pomogłem cieszy mnie to

Awatar użytkownika
sosna
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 486
Rejestracja: 27 sty 2013, 14:15
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jarosław/Stuttgart/DE
Kontakt:

Post autor: sosna » 17 mar 2013, 13:03

wszystko pięknie opisane, brawo <okok> czym czysciles przyciski ?

MarcinSendi80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 22 wrz 2012, 21:35
Lokalizacja: Krak/leic uk

Post autor: MarcinSendi80 » 17 mar 2013, 14:12

Przyciski składają sie z dwóch części to należy dodać można je delikatnie rozpiąć długim cienkim śrubokręcikiem albo jak to zrobiłem przy pierwszym podważyć i wyciągnąć do środka nie należy wypychać bo sie nie da ( przyciski są tak skonstruowane aby nie wyskakiwały przy odbijaniu) dlatego tez nie prubujcie ich wypychać. A czym czyścić ja robilem to używając wilgotnych ściereczek do klawiatury. Spisały sie na 5.
3.2 V6 Gdzie zaczyna się pasja, kończy się ekonomia :)

Awatar użytkownika
sosna
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 486
Rejestracja: 27 sty 2013, 14:15
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jarosław/Stuttgart/DE
Kontakt:

Post autor: sosna » 17 mar 2013, 17:38

MarcinSendi80 pisze:Przyciski składają sie z dwóch części to należy dodać można je delikatnie rozpiąć długim cienkim śrubokręcikiem albo jak to zrobiłem przy pierwszym podważyć i wyciągnąć do środka nie należy wypychać bo sie nie da ( przyciski są tak skonstruowane aby nie wyskakiwały przy odbijaniu) dlatego tez nie prubujcie ich wypychać. A czym czyścić ja robilem to używając wilgotnych ściereczek do klawiatury. Spisały sie na 5.

ok dzieki za rade, bede musial tez kiedys przy czasie rozebrac i przeczyscis bo pare przyciskow mi wlasnie tez tak szwankuje <uoee>

MarcinSendi80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 22 wrz 2012, 21:35
Lokalizacja: Krak/leic uk

Post autor: MarcinSendi80 » 17 mar 2013, 21:34

sosna pisze:
MarcinSendi80 pisze:Przyciski składają sie z dwóch części to należy dodać można je delikatnie rozpiąć długim cienkim śrubokręcikiem albo jak to zrobiłem przy pierwszym podważyć i wyciągnąć do środka nie należy wypychać bo sie nie da ( przyciski są tak skonstruowane aby nie wyskakiwały przy odbijaniu) dlatego tez nie prubujcie ich wypychać. A czym czyścić ja robilem to używając wilgotnych ściereczek do klawiatury. Spisały sie na 5.

ok dzieki za rade, bede musial tez kiedys przy czasie rozebrac i przeczyscis bo pare przyciskow mi wlasnie tez tak szwankuje <uoee>
naprawdę stary nie masz się czego obawiać skoro ja dałem rady to chyba każdy da

wujasss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 cze 2013, 19:58
Lokalizacja: PL

Post autor: wujasss » 29 cze 2013, 23:41

nie chce śmiecić, dlatego odkopuje temat.

Mój panel MMI przez niefortunne czyszczenie jest pomazany i chciałbym go okleić folią.
Wszystkie przyciski, pokrętła można wymontować bez większych problemów, tak żeby został sam plastik?

prezes99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 sty 2013, 21:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: prezes99 » 09 lip 2013, 09:19

Mam pytanie. A po odpięciu tych kabelków od mmi żaden błąd nie wyskoczy? czy na odpiętym akumulatorze trzeba to robic?

Awatar użytkownika
mario-975
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 207
Rejestracja: 07 lut 2010, 10:52
Lokalizacja: Piła

Post autor: mario-975 » 09 lip 2013, 09:38

prezes99 pisze:Mam pytanie. A po odpięciu tych kabelków od mmi żaden błąd nie wyskoczy? czy na odpiętym akumulatorze trzeba to robic?
Wszystkie tego typu ''operacje''powinno się wykonywać na odłączonym aku i będów nie będzie <okok> <okok>
Mody za przyzwoleniem mojej żonki :

Awatar użytkownika
jacek528
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 06 maja 2012, 15:36
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Brak
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie - Żary

Post autor: jacek528 » 16 lip 2013, 17:16

Kilka miesięcy temu demontowałem tunel aby okleić go karbonem i nie odpinałem akumulatora. Nie było jakichkolwiek błędów.

Awatar użytkownika
sosna
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 486
Rejestracja: 27 sty 2013, 14:15
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jarosław/Stuttgart/DE
Kontakt:

Post autor: sosna » 17 lip 2013, 13:33

Szkoda ze kolega nie rzucił fotek z demontazu ale jakos damy rade panowie, ja sie wstrzymalem narazie bo u mnie jest jeszcze panel w zlym stanie i zastanawiam sie jaka folia go obkleic a mam drewno teraz, co polecacie? sa jakies folie drewno podobne? zwykle mnie interesuja oczywiscie bo chce zeby to sie chwile trzymalo <lol>

Laser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 14 maja 2012, 20:58
Lokalizacja: Dolny Sląsk

Post autor: Laser » 30 paź 2013, 20:59

Witam
To ja może dodam jak zdjąć podłokietnik
Jeżeli mamy zdjęte boczki wypychamy końcówke tylnego nawiewu w tunelu i wypinamy wtyczke oświetlenia. Widać wtedy na środku u góry śrubę fi8 na 13 klucz.
Odkręcamy ją i podciągamy podłokietnik do góry wysuwa się wtedy wtyczka od telefonu w podłokietniku wypinamy i wyciągamy całość.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga