Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Czyszczenie Cylinderków klimy

Warsztat
Kovac
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:55
Lokalizacja: Łódź - Warszawa

Post autor: Kovac » 18 cze 2013, 17:26

Wreszcie znalazłem odpowiedni temat :). Wprawdzie nie szukałem dziś akurat o tym problemie...ale przez przypadek tutaj się znalazłem.
U mnie te same problemy - grzanie z podszybia i prawo - lewo różnie...
Jutro powinienem zająć się rozkręcaniem i czyszczeniem.
Po zakończeniu zdam relacje czy sprawa ustała :).


Więc dziś dokonałem wszystkich prac wedle instrukcji :).
Nie wiem jeszcze czy pomogło bo nie wyjeżdżałem nigdzie...pewnie jutro sprawdzę...

W każdym bądź razie moje uwagi co do wykonania:
Cylinderek ze sprężynką wyjmujemy w ten sposób aby lewą ręką chwycić za niego, wyciągając powoli zauważymy sprężynkę, którą przytrzymujemy prawą ręką - dokładnie jednym paluszkiem.
Tam w środku jest też taki element "stożek z trzpieniem", również go wyjmowałem i czyściłem.

Moja rada śruby które wykręcacie to dokładnie wkręty, wkręcają się w platikową podstawę. Aby nie mieć problemu z dokręcaniem, najlepiej odłożyć je w takim samym schemacie obok do jakiegoś pudełka. Na pewno później będzie pasował gwint.

Z mojej strony to tyle. Powodzenia.
Ulotna radosc...

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 24 cze 2013, 19:14

mam pytanie:

odkrecilem wszystkie srubki, w momencie podnoszenie jednej z kopulek zaczelo wyciekac troszke plynu, w miare podnoszenia zaczelo wyciekac troszke wiecej (zanim zabralem sie za robote to musialem przestawic auto ale przejechalem zaledwie 15m nie wiecej, wczesniej auto uzywalem jakies 5 godz temu), czy to wina temperatury samochodu i powinienem poczekac az wystygnie czy kontynowac nie przejmujac sie tym?

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 24 cze 2013, 20:47

RASUK pisze:mam pytanie:

odkrecilem wszystkie srubki, w momencie podnoszenie jednej z kopulek zaczelo wyciekac troszke plynu, w miare podnoszenia zaczelo wyciekac troszke wiecej (zanim zabralem sie za robote to musialem przestawic auto ale przejechalem zaledwie 15m nie wiecej, wczesniej auto uzywalem jakies 5 godz temu), czy to wina temperatury samochodu i powinienem poczekac az wystygnie czy kontynowac nie przejmujac sie tym?
Trochę płynu zawsze wyleci...

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 24 cze 2013, 21:44

melduje zadanie wykonane, cale szczescie obeszlo sie bez strat.

Zgodnie z zaleceniami wkrecalem te same srubki w te same miejsca I sie udalo, zwroce jednak uwage ze nalezy byc delikatnym I robic to z wyczuciem, ostatnie dociagniecia ida naprawde ciezko, calosc sie napina wraz z ruchami srubokreta/klucza itd, ciezko wyczuc czy dokrecilismy do konca czy potrzeba jeszcze troche. Tloczki odtluscilem najpierw Surfex hd, nastepnie przelecialem pasta polerska do chromu, troche wd40, osuszenie mikrofibra I do skrecenia. Zreczna reka I ewentualnie pomoc pincety I nie ma mowy by cos zgubic, na wykrecanie srubek mialem maly patent, cienka plecionka wedkarska, na koncu petelka ktora zaciskalem na prawie juz wykreconej srubce, a nastepnie pewnie ja odkrecalem do konca srubokretem, dzieki czemu nie pogubilem tych ktore ciezko bylo przytrzymac/wyjac palcami.


Na dniach napisze jeszcze czy to pomoglo, na postoju klima chodzila poki co pare minut bez zarzutu.

Dzieki za porady I wskazowki

pozdro

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 24 cze 2013, 23:55

RASUK pisze:odkrecilem wszystkie srubki, w momencie podnoszenie jednej z kopulek zaczelo wyciekac troszke plynu
Oczywiście, jest to normalne... <okok>

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 25 cze 2013, 13:05

Witam, problem z klimą wrócił ponownie wczoraj <rotfl> . Nie pozostaje mi już nic innego jak tylko przycięcie sprężynek zgodnie z poradą kolegi fenomenalnegoi mam nadzieję, że to pomoże, bo jeśli nie to czeka mnie ASO i wymiana całego elementu.

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 25 cze 2013, 14:13

Uneek: po jakim czasie problem powrocil? Wyczysciles to dokladnie?

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 26 cze 2013, 14:22

RASUK pisze:Uneek: po jakim czasie problem powrocil? Wyczysciles to dokladnie?
Na początku lipca ubiegłego roku rozbierałem cylinderki, także problem wrócił po roku. Wyczyściłem (chociaż nie było z czego), powycierałem, nasmarowałem i poskręcałem. W piątek przytnę sprężynki <wnerw>, bo wieczorem jadę na urlop.
Jak wrócę dam znać czy pomogło...

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 27 cze 2013, 13:23

to przez to ze wsadziles lewy cylinderek na miejsce prawego.

<rotfl>
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez RASUK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 01 lip 2013, 12:01

u mnie dziala poprawnie juz.

pozdro

jestem ciekaw ile niektore zaklady za to kasuja I co wciskaja klientom jako przyczyne lol

Awatar użytkownika
SCIEMA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 10 gru 2010, 22:31
Lokalizacja: ŁÓDZKIE

Post autor: SCIEMA » 12 lip 2013, 09:30

ja wczoraj też walczyłem i wywalczyłem klima chodzi jak powinna
no właśnie ciekawe ile za to biorą warsztaty moze ktoś podrzuci
MODY ZROBIONE :)
- Soft 281 PS i 530 NM SKN- Polskie menu- oświetlenie ultraviolet środek- Navi 2012- przedni spoiler TFB;- halogeny w kolorze;- ramki halogenów chrom;- tylni spojler;- dyfuzor w kolorze;- strobo LED w grillu.
cdn:
- końcówki buzzer;- przednie lampy led;- tylne led;- grill pion;

liquidforce
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 07 lip 2013, 12:28
Lokalizacja: Australia
Kontakt:

Post autor: liquidforce » 16 lip 2013, 07:03

U mnie tez pomoglo, czyszczenie denaturatem i popsikalem sprayem do narzedzi. Zobaczymy ile to przetrwa jako ze auto juz wiekowe (2004)

Awatar użytkownika
sosna
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 486
Rejestracja: 27 sty 2013, 14:15
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jarosław/Stuttgart/DE
Kontakt:

Post autor: sosna » 17 lip 2013, 13:48

u mnie tez problem wystepuje tylko przy wł klimie i nie zawsze takze tez mnie czeka czyszczenie cylinderkow bo nie dlugo czeka mnie dłuzsza podroz takze nie chciałbym zeby mi gorace powietrze dmuchalo przy 30'C :>

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 24 lip 2013, 09:44

Tak jak pisałem wcześniej zdecydowałem się na przycięcie sprężynek (po czyszczeniu cylinderków problem powracał). Skróciłem je o około 2mm. Przejechałem 3000 km i jak na razie jest spokój, mam nadzieję, że na długo... <uoee>

szuwarek1912
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 30 mar 2008, 21:11
Imię: Krzysztof
Moje auto: A4 B8
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Otwock

cd. czyszczenie

Post autor: szuwarek1912 » 06 wrz 2013, 19:24

U mnie również wystąpił problem "niechcianego ogrzewania". Po takim szerokim opisie otworzyłem zespół elektromagnesów, wyczyściłem cylinderki. Sopko...... ale pod elektromagnesami znajdują się elementy ze zdjęcia odpowiedzialne za zamykanie i otwieranie wlotów płynu i tutaj też trzeba polerować. To dopiero pomoże we właściwym sterowaniu ogrzewaniem. Czas pokaże... <okok> Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez szuwarek1912, łącznie zmieniany 1 raz.
camelll:
Są dwa sposoby odnoszenia sukcesów w życiu: albo dzięki własnej pracowitości, albo przez głupotę innych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga