[A6 C6] Czyszczenie Cylinderków klimy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nowy zawór z allegro w większości przypadków wytrzymuje tylko jakiś czas i prędzej czy później i tak trzeba kupić nowy w ASO . Niby są one produkowane przez SKV Germany, ale dla mnie jest to trochę lepszy chińczyk, który sprzedawany jest pod niby niemiecką marką. Oryginał jest produkowany tylko i wyłącznie przez Boscha i w ASO kosztuje ok. 1250 zł. Ewentualnie można kupić przez allegro u Plichty (autoryzowany serwis grupy VAG) za 1070 zł - oczywiście nowy i oryginalny. Wychodzą oni z takiego założenia, że lepiej sprzedać go za niecałe 100 zł mniej (i tak na tym zarobią ) niż ma leżeć na magazynie.
[ Dodano: 2017-06-07, 00:13 ]
Jeśli tylko jedna strona grzeje, to na 99% winny jest zawór. W większości przypadków wystarcza przeczyszczenie cylinderków, a reszta musi wymienić go na nowy . U siebie też je czyściłem, ponieważ grzała mi prawa strona. Od zeszłego lata jest spokój . Od tamtego czasu przejechałem ok. 60 tysięcy km.
[ Dodano: 2017-06-07, 00:13 ]
Jeśli tylko jedna strona grzeje, to na 99% winny jest zawór. W większości przypadków wystarcza przeczyszczenie cylinderków, a reszta musi wymienić go na nowy . U siebie też je czyściłem, ponieważ grzała mi prawa strona. Od zeszłego lata jest spokój . Od tamtego czasu przejechałem ok. 60 tysięcy km.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Ja tam kupiłem używke za 120 z polifta, wiedziałem że chinol nie wróży nic dobrego
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
I na tym kończy się powiązanie . Spróbuj poszukać adresu siedziby albo fabryki - powodzenia .obsession pisze:aha.. no wiesz, napisane, że niemieckie
[ Dodano: 2017-06-18, 19:52 ]
Poczytaj to << link >> i to << link >>.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
a ja mam takie pytanie bo już zgłupiałem szczerze mówiąc jak włączę auto na klimatroniku to po bokach plus tył gorąc idzie a pod wyświetlaczem mmi chłód a za to jak wezmę auto wyłączę to ze wszystkich dmucha zimnym to cylinderki czy klapki kaput ?
Jade ulicom opony asfalt drom pingwiny jak zobacza audi na zawał umra hej Julian Julian on twardy jest jak głaz jedziemy Panie ciut za wolno trzeba wcisnąć gaz
Panowie,
na początku lipca dopadł mnie problem z chłodzeniem klimatyzacji. Z bocznych nawiewów po lewej stronie i podszybiu leciało gorące powietrze a z prawej i ze środkowych zimne. Dotarłem do tego wątku i w ten weekend przeczyściłem te cylinderki. Były nieźle zabrudzone rdza. Po wyczyszczeniu gorące powietrze zaczęło lecieć z drugiej strony. Być może na odwrót je wsadziłem. Postanowiłem zakupić zawór o tym numerze 4F1959617B. Czekam na jego otrzymanie. Niestety w dniu dzisiejszym panel sterowania klimatyzacją padł zupełnie - nic sie nie świeci, nawiew nie działa. Wczoraj jeszcze wszystko było ok tzn chłodziło i grzało.
Teraz moje pytanie czy panel się sfajczył czy ma jakieś zabezpieczenie (bezpiecznik) i po wymianie tego zaworu na sprawny, panel się włączy i będzie działać?
Pozdrawiam
Darek
na początku lipca dopadł mnie problem z chłodzeniem klimatyzacji. Z bocznych nawiewów po lewej stronie i podszybiu leciało gorące powietrze a z prawej i ze środkowych zimne. Dotarłem do tego wątku i w ten weekend przeczyściłem te cylinderki. Były nieźle zabrudzone rdza. Po wyczyszczeniu gorące powietrze zaczęło lecieć z drugiej strony. Być może na odwrót je wsadziłem. Postanowiłem zakupić zawór o tym numerze 4F1959617B. Czekam na jego otrzymanie. Niestety w dniu dzisiejszym panel sterowania klimatyzacją padł zupełnie - nic sie nie świeci, nawiew nie działa. Wczoraj jeszcze wszystko było ok tzn chłodziło i grzało.
Teraz moje pytanie czy panel się sfajczył czy ma jakieś zabezpieczenie (bezpiecznik) i po wymianie tego zaworu na sprawny, panel się włączy i będzie działać?
Pozdrawiam
Darek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Witam,
I ja zabrałem się za czyszczenie cylinderków, bo skrajne nawiewy czasami dawały ciepłym powietrzem, zamiast zimnym.
Z rozebraniem nie było większych problemów - wszsytko opisane w temacie.
Do rozebrania użyłem takiego zestawu.
Torx 10
Szczypce do wyciągnięcia sprężynek,
Magnes w razie czego - odkręcałem śrubkę i na sam koniec łapałem magnesem, żeby nie spadła.
Później rozebranie całości:
I jazda do domu czyścić.
Zestaw do czyszczenia:
A tutaj przedmiot czyszczenia:
Polerowałem ultra cutem z k2 pionowo po cylinderkach. Nie wyglądały na super brudne, ale jak skończyłem pierwszy i przyłożyłem do drugiego to zobaczyłem różnicę:
I drugi wyczysczony:
Probowałem przelecieć też te małe pierdółki ale efektów dużych nie było.
Ostatecznie gąbka wyglądała tak:
Zacząłem składać spowrotem i tutaj jedyny mój błąd - nie posmarowałem pierwszej śrubki tak jak radziliście i ułamała mi się pod koniec wkręcania. W efekcie nie miałem nawet jak wkręcić innej, bo część śrubki została w otworze
Resztę przelecialem najpierw WD40 i wkręciły się bez większych problemów.
Oczywiście wkręcałem w te same miejsca, gdzie pierwotnie były.
Całość poskładałem, odpaliłem i póki co działa ale jak będzie zobaczymy.
Muszę jeszcze kontrolować czy płyn chłodniczy nie ucieka przez ten brak jednej śrubki ale póki co jak odpaliłem na chwilę auto to wycieków nie było.
Ostetczny efekt będzie pewnie znany za jakiś czas, ale coś mi się wydaje, że problem po dłuższej bądź krótszej chwili wróci.
Dzięki za porady wszystkim
I ja zabrałem się za czyszczenie cylinderków, bo skrajne nawiewy czasami dawały ciepłym powietrzem, zamiast zimnym.
Z rozebraniem nie było większych problemów - wszsytko opisane w temacie.
Do rozebrania użyłem takiego zestawu.
Torx 10
Szczypce do wyciągnięcia sprężynek,
Magnes w razie czego - odkręcałem śrubkę i na sam koniec łapałem magnesem, żeby nie spadła.
Później rozebranie całości:
I jazda do domu czyścić.
Zestaw do czyszczenia:
A tutaj przedmiot czyszczenia:
Polerowałem ultra cutem z k2 pionowo po cylinderkach. Nie wyglądały na super brudne, ale jak skończyłem pierwszy i przyłożyłem do drugiego to zobaczyłem różnicę:
I drugi wyczysczony:
Probowałem przelecieć też te małe pierdółki ale efektów dużych nie było.
Ostatecznie gąbka wyglądała tak:
Zacząłem składać spowrotem i tutaj jedyny mój błąd - nie posmarowałem pierwszej śrubki tak jak radziliście i ułamała mi się pod koniec wkręcania. W efekcie nie miałem nawet jak wkręcić innej, bo część śrubki została w otworze
Resztę przelecialem najpierw WD40 i wkręciły się bez większych problemów.
Oczywiście wkręcałem w te same miejsca, gdzie pierwotnie były.
Całość poskładałem, odpaliłem i póki co działa ale jak będzie zobaczymy.
Muszę jeszcze kontrolować czy płyn chłodniczy nie ucieka przez ten brak jednej śrubki ale póki co jak odpaliłem na chwilę auto to wycieków nie było.
Ostetczny efekt będzie pewnie znany za jakiś czas, ale coś mi się wydaje, że problem po dłuższej bądź krótszej chwili wróci.
Dzięki za porady wszystkim
Bardzo dziękuję za pomoc z bezpiecznikami. Rzeczywiście bezpiecznik był spalony.
W piątek wymieniłem część. Okazuje się, że zamontowany zestaw zaworów już miałem ten aktualny z literą B, który zastąpił poprzednie wersje i miał być pozbawiony tej wady. Niestety chyba okazuje się, iż również ten podatny model podatny jest na te cylinderki.
Po wymianie klima śmiga.
Pozdrawiam
W piątek wymieniłem część. Okazuje się, że zamontowany zestaw zaworów już miałem ten aktualny z literą B, który zastąpił poprzednie wersje i miał być pozbawiony tej wady. Niestety chyba okazuje się, iż również ten podatny model podatny jest na te cylinderki.
Po wymianie klima śmiga.
Pozdrawiam