[A6 C6] Czyszczenie Cylinderków klimy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Musisz uważać żeby nie zerwać żadnej śrubki. Ze sprężyną nie ma żadnej walki, wręcz przeciwnie, trzeba uważać aby sama nie uciekła... .
Ostatnio zmieniony 27 sty 2012, 12:45 przez MaTyS, łącznie zmieniany 1 raz.
No... Już podłubałem. Efekt - boląca noga, brudne spodnie, stracony czas - bo z klimy jak leciało ciepłe powietrze, tak leci nadal. Same cylinderki były w zasadzie czyste, no może minimalne ślady osadu, ale nie sądzę aby nawet to miało jakiś wpływ na ich działanie. Mimo wszystko wyczyściłem to benzyną ekstrakcyjną, popsikałem olejem silikonowym (nie silnikowym ), i już. Z odkręcaniem śrubek nie było żadnego problemu, ale dokręcić je to wyczyn. W pewnym momencie zaczynały skrzypieć, więc je też popsikałem olejem, i ciężko, ale jakoś poszło. Więc co teraz... Wymiana na nowe? Wiecie może jak te cylinderki są zbudowane, na jakiej zasadzie działają, co mają w środku i do czego służy każdy z nich? Bo aż się wierzyć nie chce, że to też może się zepsuć. Niby na jakiej zasadzie? Bo mnie się wydawało, że mają tylko otwierać albo zamykać przepływ - tą dziurę, w której są wsadzone. Jak wyciągnąłem je na zewnątrz to dziura wypełniła się płynem chłodzącym, więc te cylinderki tak sobie w tym płynie chyba są zanurzone cały czas, i albo się podnoszą albo opadają na tej sprężynie. Ale jak to może się zepsuć?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 17 mar 2009, 09:03
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: sztokholm
- UneeK
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 477
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnośląskie
Przemcio pisze:Witaj w klubie urwanych łbów ja upier***iłem dwa skrajne od sciany grodziowej reszta trzyma nie lecikris_m pisze:Panowie i stało sie przy dokręcaniu ukreciłem jednego wkręta , co teraz zamawiać całość z serwisu
Moze ma ktoś patenta na wykrecenie tych śrubek bez zmasakrowania reszty?
Proponuję rozwiercić wiertełkiem do metalu (pozostałości już nie wykręcisz) i wkręcić nowe śrubki...
Witam! Ma ktoś link do aukcji na internecie do tego ustrojstwa? lub numer części? nazwe?
Przymierzam się do wymiany tego gdyż czyszczenie cylinderków nie przyniosło efektu.
Ale nie wiem gdzie/jak tego szukać? Pozdrawiam!
Przymierzam się do wymiany tego gdyż czyszczenie cylinderków nie przyniosło efektu.
Ale nie wiem gdzie/jak tego szukać? Pozdrawiam!
WYKONANE MODY:
- Przednie lampy poliftowe LED
- Tylnie lampy Full LED
- Alu Audi S5 19"
- Polskie MENU
- Podświetlenie rejestracji LED
- Całe auto biała perła
- Końcówki tłumików 90mm
- CHIP + 46KM - Dzieki GCS Tuning
- Przednie lampy poliftowe LED
- Tylnie lampy Full LED
- Alu Audi S5 19"
- Polskie MENU
- Podświetlenie rejestracji LED
- Całe auto biała perła
- Końcówki tłumików 90mm
- CHIP + 46KM - Dzieki GCS Tuning
- krawcraf
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
- Imię: Krawiec
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Witam,
Ja wczoraj też zabrałem się za czyszczenie. Generalnie cała operacja nie trwa więcej niż 30 min. Rozbiera się to wyjątkowo łatwo. Faktycznie te ustrojstwa były trochę ubrudzone ale nie było tragedii. Po wyczeszczeniu okazało sie, że w niektórych miejscach są one przytarte ale nie jakoś strasznie. Ja wyczyściłem wszystko cylinderki (sa umocowane do obudowy) były też lekko zabrudzone, do tego prowadnice elektromagnesów i same tłoczki. Narazie jest ok, zobaczymy co będzie jak się zrobi cieplej.
PS. Ja również ukręciłem jeden łeb śrubie. O ile wykręcić jest bezproblemowo to wkręcić już nie jest tak łatwo. Warto pokombinować z zamianą śrubek to co nie wchodzi w jednym miejscu w drugim pasuje bez problemu.
PS2. Nie trzeba czekać żeby samochód ostygł, wystarczy poluzować korek od zbiorniczka płynu żeby ciśnienie zeszło. Fakt, że trochę średnio przyjemnie dotyka się ciepłego metalu ale da radę to zrobić
Ja wczoraj też zabrałem się za czyszczenie. Generalnie cała operacja nie trwa więcej niż 30 min. Rozbiera się to wyjątkowo łatwo. Faktycznie te ustrojstwa były trochę ubrudzone ale nie było tragedii. Po wyczeszczeniu okazało sie, że w niektórych miejscach są one przytarte ale nie jakoś strasznie. Ja wyczyściłem wszystko cylinderki (sa umocowane do obudowy) były też lekko zabrudzone, do tego prowadnice elektromagnesów i same tłoczki. Narazie jest ok, zobaczymy co będzie jak się zrobi cieplej.
PS. Ja również ukręciłem jeden łeb śrubie. O ile wykręcić jest bezproblemowo to wkręcić już nie jest tak łatwo. Warto pokombinować z zamianą śrubek to co nie wchodzi w jednym miejscu w drugim pasuje bez problemu.
PS2. Nie trzeba czekać żeby samochód ostygł, wystarczy poluzować korek od zbiorniczka płynu żeby ciśnienie zeszło. Fakt, że trochę średnio przyjemnie dotyka się ciepłego metalu ale da radę to zrobić
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga