Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Czyszczenie Cylinderków klimy

Warsztat
MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 26 sty 2012, 19:41

Musisz uważać żeby nie zerwać żadnej śrubki. Ze sprężyną nie ma żadnej walki, wręcz przeciwnie, trzeba uważać aby sama nie uciekła... .
Ostatnio zmieniony 27 sty 2012, 12:45 przez MaTyS, łącznie zmieniany 1 raz.

Papek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 09 wrz 2010, 19:30
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Papek » 27 sty 2012, 12:21

No... Już podłubałem. Efekt - boląca noga, brudne spodnie, stracony czas - bo z klimy jak leciało ciepłe powietrze, tak leci nadal. Same cylinderki były w zasadzie czyste, no może minimalne ślady osadu, ale nie sądzę aby nawet to miało jakiś wpływ na ich działanie. Mimo wszystko wyczyściłem to benzyną ekstrakcyjną, popsikałem olejem silikonowym (nie silnikowym :) ), i już. Z odkręcaniem śrubek nie było żadnego problemu, ale dokręcić je to wyczyn. W pewnym momencie zaczynały skrzypieć, więc je też popsikałem olejem, i ciężko, ale jakoś poszło. Więc co teraz... Wymiana na nowe? Wiecie może jak te cylinderki są zbudowane, na jakiej zasadzie działają, co mają w środku i do czego służy każdy z nich? Bo aż się wierzyć nie chce, że to też może się zepsuć. Niby na jakiej zasadzie? Bo mnie się wydawało, że mają tylko otwierać albo zamykać przepływ - tą dziurę, w której są wsadzone. Jak wyciągnąłem je na zewnątrz to dziura wypełniła się płynem chłodzącym, więc te cylinderki tak sobie w tym płynie chyba są zanurzone cały czas, i albo się podnoszą albo opadają na tej sprężynie. Ale jak to może się zepsuć?

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 01 lut 2012, 12:10

Jak one mogą się zepsuć również nie mam pojęcia, ale u mnie po ich wyczyszczeniu (delikatny nalot) i nasmarowaniu efekt ciepłego powietrza z wylotów ustał "jak ręką odjął".

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 01 lut 2012, 12:43

A może to tak naprawdę tam się coś przycina... i po rozbiórce wszystko zaczyna działać dobrze... a to nie tyle czyszczenie, co przesmarowanie/demontaż pomaga :)

kris_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 14 mar 2010, 00:37
Lokalizacja: WLKP/Krefeld DE

Post autor: kris_m » 15 lut 2012, 15:00

Panowie i stało sie przy dokręcaniu ukreciłem jednego wkręta , co teraz zamawiać całość z serwisu ??

tomaszek-k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 17 mar 2009, 09:03
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: sztokholm

Post autor: tomaszek-k » 28 lut 2012, 20:34

Witam, zna ktos moze nr katalogowy tego ustrojstwa?

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 01 mar 2012, 12:58

Przemcio pisze:
kris_m pisze:Panowie i stało sie przy dokręcaniu ukreciłem jednego wkręta , co teraz zamawiać całość z serwisu ??
Witaj w klubie urwanych łbów ;) ja upier***iłem dwa skrajne od sciany grodziowej reszta trzyma nie leci ;)

Moze ma ktoś patenta na wykrecenie tych śrubek bez zmasakrowania reszty?

Proponuję rozwiercić wiertełkiem do metalu (pozostałości już nie wykręcisz) i wkręcić nowe śrubki...

marian_17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 22 lut 2011, 09:43
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: marian_17 » 20 mar 2012, 20:04

Witam! Ma ktoś link do aukcji na internecie do tego ustrojstwa? lub numer części? nazwe?
Przymierzam się do wymiany tego gdyż czyszczenie cylinderków nie przyniosło efektu.
Ale nie wiem gdzie/jak tego szukać? Pozdrawiam!
WYKONANE MODY:
- Przednie lampy poliftowe LED
- Tylnie lampy Full LED
- Alu Audi S5 19"
- Polskie MENU
- Podświetlenie rejestracji LED
- Całe auto biała perła
- Końcówki tłumików 90mm
- CHIP + 46KM - Dzieki GCS Tuning

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 20 mar 2012, 20:18

Nazywa się to "zespół zaworów" (4F2959617B), wystawione na alledrogo widziałem tylko do A8.

marian_17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 22 lut 2011, 09:43
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: marian_17 » 21 mar 2012, 01:29

dzieki wielkie za info. biore się do poszukiwania, Pozdro
WYKONANE MODY:
- Przednie lampy poliftowe LED
- Tylnie lampy Full LED
- Alu Audi S5 19"
- Polskie MENU
- Podświetlenie rejestracji LED
- Całe auto biała perła
- Końcówki tłumików 90mm
- CHIP + 46KM - Dzieki GCS Tuning

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 25 kwie 2012, 10:01

Witam,

Ja wczoraj też zabrałem się za czyszczenie. Generalnie cała operacja nie trwa więcej niż 30 min. Rozbiera się to wyjątkowo łatwo. Faktycznie te ustrojstwa były trochę ubrudzone ale nie było tragedii. Po wyczeszczeniu okazało sie, że w niektórych miejscach są one przytarte ale nie jakoś strasznie. Ja wyczyściłem wszystko cylinderki (sa umocowane do obudowy) były też lekko zabrudzone, do tego prowadnice elektromagnesów i same tłoczki. Narazie jest ok, zobaczymy co będzie jak się zrobi cieplej.

PS. Ja również ukręciłem jeden łeb śrubie. O ile wykręcić jest bezproblemowo to wkręcić już nie jest tak łatwo. Warto pokombinować z zamianą śrubek to co nie wchodzi w jednym miejscu w drugim pasuje bez problemu.

PS2. Nie trzeba czekać żeby samochód ostygł, wystarczy poluzować korek od zbiorniczka płynu żeby ciśnienie zeszło. Fakt, że trochę średnio przyjemnie dotyka się ciepłego metalu ale da radę to zrobić

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 25 kwie 2012, 12:17

Przemcio pisze:próbowałem metodą obrót w prawo, pół w lewo, jak z nacinaniem nowego gwintu, w wchodzi bez problemu, łebki nie pourywane ;)
Jak skręcałem to posmarowałem śrubki smarem grafitowym i poszło super/ żadnej nie urwałem / .

Pozdr

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 25 kwie 2012, 15:01

u mnie poleciała jedna skrajna ale jest ok nie cieknie :) Sprawdzałem dość dokładnie.

maciula
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 22 maja 2012, 14:34
Lokalizacja: Sanok

Post autor: maciula » 28 maja 2012, 21:51

Witam,

Czyściłem te zaworki jakiś rok temu, po wyczyszczeniu było wszystko w porządku do wczoraj. wyczyściłem skręciłem i nie ma poprawy. lewa strona chłodzi prawa grzeje.
Ma ktoś jakiś pomysł co dalej??

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 29 maja 2012, 20:35

A czyściłeś tłoczek i cylinderki? Ja czyściłem jedno i drugie bo było zapaćkane i mam spokój.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga