Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] Wymiana żarnika lampy wyładowczej

Warsztat
Awatar użytkownika
szwagier_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 16 paź 2008, 00:26
Lokalizacja: Podlaskie

[A6 C5] Wymiana żarnika lampy wyładowczej

Post autor: szwagier_ » 14 sty 2009, 17:34

Któryś z kolegów pytał o wymianę lamp wyładowczych.

Mówisz i masz

Oczywiście wyciągać reflektorów nie ma potrzeby. Aczkolwiek czytałem na forum, że któryś z kolegów wyjął alternator bez demontaż przodu auta i zajęło mu to cały dzień. Można i tak ale z praktyki wiem że z wyjęciem przodu i alternatora a później zamontowanie wszystkiego nie zajmuje więcej niż 4-5 godzin. Więc czy warto............

Wracając do tematu.
Pierwsza i najważniejsza rzecz: uwaga na wysokie napięcie (kilkadziesiąt tysięcy volt).

Procedura jest taka wyłączasz zapłon, później odłączasz minus od baterii. Baterię możesz mieć albo pod maska przednią przed szybą, albo w bagażniku. Szukajcie a znajdziecie.

Wymontuj osłonę na zbiorniku wyrównawczym układu wspomagania kierowania przy lewym reflektorze. rys1

Zdejmij osłonę z prawej strony w komorze silnika przy prawym reflektorze rys2.

Wykręcasz 2 śruby mocujące kanał powietrzny (nad chłodnicą) i wyciągasz go w całości rys3

Odblokowujesz sprężynę mocującą i wyjmujesz pokrywę obudowy z obudowy reflektora rys4. Tu się namęczysz najbardziej szczególnie przy lewym reflektorze.

Wyjmij wtyczkę z lampy wyładowczej, obracając w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Gdyby ktoś nie miał wskazówkowego to znaczy że trzeba kręcić w lewo, tak jak się wykręca śrubki. rys5

Zdejmujesz pierścień mocujący lampy wyładowczej poprzez obrót przeciwnie do kierunku wskazówek zegara (patrz punk powyżej) rys6

Wyjmujesz lampę wyładowczą z obudowy reflektora.

Montaż w odwrotnej kolejności. Pamiętaj że nie wolno dotknąć palcami (lub paluchami zależy kto co ma) do szklanej bańki lampy.

Aha. Zwrócić uwagę na położenie montażowe: górny występ na oprawie żarówki musi znaleźć się w wycięciu lampy wyładowczej.

Zapinasz pierścień mocujący na nowej lampie, podłączasz wtykę, zakładasz pokrywę i zapinasz ją tymi pogiętymi drucikami (i tak pewnie ci któryś wypadnie z obudowy, zawsze to robią), zakładasz kanał i osłony, podłączasz baterejkę i włala, cieszysz się jasnością.

I jeszcze jedno, może najważniejsze. Jak odłączysz klemę to włącz na chwilę i wyłącz ponownie światła. Rozładuje to ewentualne napięcie. Kluczyk zawsze wyciągaj, nigdy nie włączaj lamp wyładowczych bez żarówek (uszkodzisz sterownik) i nie sprawdzaj czy świeci przed włożeniem do reflektora. Może nie oślepniesz ale na pewno 28 000 volt poskacze ci po rączkach. Najlepiej założyć jakieś okulary bo te lampy są pod wysokim ciśnieniem i jak niechcący uderzysz szkłem w metal...........

No i sprawa ekologiczna. Nie wyrzuca się tych żarówek do kosza, tylko poddaje utylizacji.

PS Oczywiście jest to przy wymianie oryginalnych lamp. Przy wymianie "zamienników" może być potrzeba demontażu reflektorów. Sprawa również prosta. Jeśli jakiś problem to czekam na pytania. Chętnie napiszę DIY. To tylko 3 śruby na reflektor, przesunięcie w odpowiednią stronę i posiadanie baaardzo długiego torxa.

Pozdrawiam
Załączniki
rys6
rys6
rys6.jpg (26.64 KiB) Przejrzano 19847 razy
rys5
rys5
rys5.jpg (27.32 KiB) Przejrzano 19847 razy
rys4
rys4
rys4.jpg (21.08 KiB) Przejrzano 19847 razy
rys3
rys3
rys3.jpg (22.45 KiB) Przejrzano 19847 razy
rys2
rys2
rys2.jpg (21.35 KiB) Przejrzano 19848 razy
rys1
rys1
rys1.jpg (21.35 KiB) Przejrzano 19847 razy
Obrazek

Awatar użytkownika
arturro_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 07 lut 2008, 20:16
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: B-stok

Post autor: arturro_A6 » 14 sty 2009, 20:59

ja nie odlaczalem aku jak wymienialem zarniki

Awatar użytkownika
szwagier_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 16 paź 2008, 00:26
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: szwagier_ » 14 sty 2009, 21:33

Niektorzy to lubia. Zartuje, ale tak jest bezpieczniej.
Obrazek

Awatar użytkownika
patryk3211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 17 kwie 2008, 22:52
Lokalizacja: Warszawa/Hajnówka

Re: [A6 C5] Wymiana żarnika lampy wyładowczej

Post autor: patryk3211 » 27 sie 2009, 21:02

szwagier_ pisze:Któryś z kolegów pytał o wymianę lamp wyładowczych.

Mówisz i masz

Oczywiście wyciągać reflektorów nie ma potrzeby. Aczkolwiek czytałem na forum, że któryś z kolegów wyjął alternator bez demontaż przodu auta i zajęło mu to cały dzień. Można i tak ale z praktyki wiem że z wyjęciem przodu i alternatora a później zamontowanie wszystkiego nie zajmuje więcej niż 4-5 godzin. Więc czy warto............

Wracając do tematu.
Pierwsza i najważniejsza rzecz: uwaga na wysokie napięcie (kilkadziesiąt tysięcy volt).

Procedura jest taka wyłączasz zapłon, później odłączasz minus od baterii. Baterię możesz mieć albo pod maska przednią przed szybą, albo w bagażniku. Szukajcie a znajdziecie.

Wymontuj osłonę na zbiorniku wyrównawczym układu wspomagania kierowania przy lewym reflektorze. rys1

Zdejmij osłonę z prawej strony w komorze silnika przy prawym reflektorze rys2.

Wykręcasz 2 śruby mocujące kanał powietrzny (nad chłodnicą) i wyciągasz go w całości rys3

Odblokowujesz sprężynę mocującą i wyjmujesz pokrywę obudowy z obudowy reflektora rys4. Tu się namęczysz najbardziej szczególnie przy lewym reflektorze.

Wyjmij wtyczkę z lampy wyładowczej, obracając w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Gdyby ktoś nie miał wskazówkowego to znaczy że trzeba kręcić w lewo, tak jak się wykręca śrubki. rys5

Zdejmujesz pierścień mocujący lampy wyładowczej poprzez obrót przeciwnie do kierunku wskazówek zegara (patrz punk powyżej) rys6

Wyjmujesz lampę wyładowczą z obudowy reflektora.

Montaż w odwrotnej kolejności. Pamiętaj że nie wolno dotknąć palcami (lub paluchami zależy kto co ma) do szklanej bańki lampy.

Aha. Zwrócić uwagę na położenie montażowe: górny występ na oprawie żarówki musi znaleźć się w wycięciu lampy wyładowczej.

Zapinasz pierścień mocujący na nowej lampie, podłączasz wtykę, zakładasz pokrywę i zapinasz ją tymi pogiętymi drucikami (i tak pewnie ci któryś wypadnie z obudowy, zawsze to robią), zakładasz kanał i osłony, podłączasz baterejkę i włala, cieszysz się jasnością.

I jeszcze jedno, może najważniejsze. Jak odłączysz klemę to włącz na chwilę i wyłącz ponownie światła. Rozładuje to ewentualne napięcie. Kluczyk zawsze wyciągaj, nigdy nie włączaj lamp wyładowczych bez żarówek (uszkodzisz sterownik) i nie sprawdzaj czy świeci przed włożeniem do reflektora. Może nie oślepniesz ale na pewno 28 000 volt poskacze ci po rączkach. Najlepiej założyć jakieś okulary bo te lampy są pod wysokim ciśnieniem i jak niechcący uderzysz szkłem w metal...........

No i sprawa ekologiczna. Nie wyrzuca się tych żarówek do kosza, tylko poddaje utylizacji.

PS Oczywiście jest to przy wymianie oryginalnych lamp. Przy wymianie "zamienników" może być potrzeba demontażu reflektorów. Sprawa również prosta. Jeśli jakiś problem to czekam na pytania. Chętnie napiszę DIY. To tylko 3 śruby na reflektor, przesunięcie w odpowiednią stronę i posiadanie baaardzo długiego torxa.

Pozdrawiam
Hej.

Jak najszybciej sprawdzić jaki mam żarnik? H1 czy inny?
A6V6

Awatar użytkownika
kolega26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 30 wrz 2008, 14:10
Lokalizacja: Kentaki

Post autor: kolega26 » 20 wrz 2009, 16:48

Może sie cos stac jak nie odlacze aku? Czy koniecznie musze to zrobic?! Wymienial jeszcze ktos bez odlaczania aku? Co z komunikatem o spalonej zaowce, niknie sam?
Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************

Myślmy...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 20 wrz 2009, 19:33

patryk3211 pisze:Jak najszybciej sprawdzić jaki mam żarnik? H1 czy inny?
Trzeba po prostu na niego zerknąć <ok>

Oczywiście jak masz oryginał to nie musisz nawet tego, masz na bank D2S <ok>
kolega26 pisze:Może sie cos stac jak nie odlacze aku? Czy koniecznie musze to zrobic?! Wymienial jeszcze ktos bez odlaczania aku? Co z komunikatem o spalonej zaowce, niknie sam?
Wymieniałem jak zwykłe żarówki, bez odłączania akumulatora. Nic się nie stało.
Co do komunikatu to ja go w tym przypadku nie miałem bo wymieniałem palniki jeszcze dzialające.
Natomiast miałem kiedyś info o przepalonej żarówce STOPu i po wymianie żarówki wszystko znikneło samo. Sądzę, że tu też tak będzie, a jesli nie to dopiero wtedy będziesz się nad tym zastanawiał, co nie :?: :mrgreen:
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
levi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 15 wrz 2010, 09:50
Lokalizacja: =3City=

Re: [A6 C5] Wymiana żarnika lampy wyładowczej

Post autor: levi » 19 wrz 2010, 12:05

patryk3211 pisze:
szwagier_ pisze:Któryś z kolegów pytał o wymianę lamp wyładowczych.

Mówisz i masz

Oczywiście wyciągać reflektorów nie ma potrzeby. Aczkolwiek czytałem na forum, że któryś z kolegów wyjął alternator bez demontaż przodu auta i zajęło mu to cały dzień. Można i tak ale z praktyki wiem że z wyjęciem przodu i alternatora a później zamontowanie wszystkiego nie zajmuje więcej niż 4-5 godzin. Więc czy warto............

Wracając do tematu.
Pierwsza i najważniejsza rzecz: uwaga na wysokie napięcie (kilkadziesiąt tysięcy volt).

Procedura jest taka wyłączasz zapłon, później odłączasz minus od baterii. Baterię możesz mieć albo pod maska przednią przed szybą, albo w bagażniku. Szukajcie a znajdziecie.

Wymontuj osłonę na zbiorniku wyrównawczym układu wspomagania kierowania przy lewym reflektorze. rys1

Zdejmij osłonę z prawej strony w komorze silnika przy prawym reflektorze rys2.

Wykręcasz 2 śruby mocujące kanał powietrzny (nad chłodnicą) i wyciągasz go w całości rys3

Odblokowujesz sprężynę mocującą i wyjmujesz pokrywę obudowy z obudowy reflektora rys4. Tu się namęczysz najbardziej szczególnie przy lewym reflektorze.

Wyjmij wtyczkę z lampy wyładowczej, obracając w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Gdyby ktoś nie miał wskazówkowego to znaczy że trzeba kręcić w lewo, tak jak się wykręca śrubki. rys5

Zdejmujesz pierścień mocujący lampy wyładowczej poprzez obrót przeciwnie do kierunku wskazówek zegara (patrz punk powyżej) rys6

Wyjmujesz lampę wyładowczą z obudowy reflektora.

Montaż w odwrotnej kolejności. Pamiętaj że nie wolno dotknąć palcami (lub paluchami zależy kto co ma) do szklanej bańki lampy.

Aha. Zwrócić uwagę na położenie montażowe: górny występ na oprawie żarówki musi znaleźć się w wycięciu lampy wyładowczej.

Zapinasz pierścień mocujący na nowej lampie, podłączasz wtykę, zakładasz pokrywę i zapinasz ją tymi pogiętymi drucikami (i tak pewnie ci któryś wypadnie z obudowy, zawsze to robią), zakładasz kanał i osłony, podłączasz baterejkę i włala, cieszysz się jasnością.

I jeszcze jedno, może najważniejsze. Jak odłączysz klemę to włącz na chwilę i wyłącz ponownie światła. Rozładuje to ewentualne napięcie. Kluczyk zawsze wyciągaj, nigdy nie włączaj lamp wyładowczych bez żarówek (uszkodzisz sterownik) i nie sprawdzaj czy świeci przed włożeniem do reflektora. Może nie oślepniesz ale na pewno 28 000 volt poskacze ci po rączkach. Najlepiej założyć jakieś okulary bo te lampy są pod wysokim ciśnieniem i jak niechcący uderzysz szkłem w metal...........

No i sprawa ekologiczna. Nie wyrzuca się tych żarówek do kosza, tylko poddaje utylizacji.

PS Oczywiście jest to przy wymianie oryginalnych lamp. Przy wymianie "zamienników" może być potrzeba demontażu reflektorów. Sprawa również prosta. Jeśli jakiś problem to czekam na pytania. Chętnie napiszę DIY. To tylko 3 śruby na reflektor, przesunięcie w odpowiednią stronę i posiadanie baaardzo długiego torxa.

Pozdrawiam
Hej.

Jak najszybciej sprawdzić jaki mam żarnik? H1 czy inny?



U góry na lampie masz napisane wśród rożnych oznaczeń

Awatar użytkownika
arkolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 06 cze 2009, 09:42
Lokalizacja: kozienice/maura

Post autor: arkolek » 29 gru 2010, 16:02

pomiędzy rys. 3 a 4 powinien być schemat ze ściągnięciem filtra , przewodu z przepływki i rury


Obrazek

kupiłem żarniki ori philipsy 230zeta za szt. w norauto. nowe opakowanie jest większe a stare było małe. wyjaśniam jakby ktoś miał wątpliwości co do oryginalności żarników.

Obrazek

a efekt taki (lewe stare, prawe nowe)

Obrazek Obrazek

dodam, że stare nie były fioletowe ani nic się z nimi nie działo. poprostu jakoś słabo świeciły, po odpaleniu nowych żarników nic nie migało i zajażyły od razu :mrgreen:
jest niebo a ziemia w widoczności w nocy. dużo jaśniej i szerzej świecą

jeżeli ktoś chce, wstawię więcej zdjęć z demontażu żarników z lamp
Ostatnio zmieniony 29 gru 2010, 16:20 przez arkolek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kri$
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 194
Rejestracja: 05 cze 2010, 11:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kri$ » 29 gru 2010, 16:08

Ale tego nie trzeba wyciągać... Jedyne 2 śrubki jakie odkręciłem to od kanału powietrznego nad chłodnicą, resztę wyjąłem bez problemu :) wszystko siedzi na zatrzaskach.

Awatar użytkownika
arkolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 06 cze 2009, 09:42
Lokalizacja: kozienice/maura

Post autor: arkolek » 29 gru 2010, 16:13

to tylko + 6min na zdjęcie i złożenie a miejsca trochę więcej ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 30 gru 2010, 21:16

Kri$ pisze:Jedyne 2 śrubki jakie odkręciłem to od kanału powietrznego nad chłodnicą,
A i to nie wiem, czemu ? Wystarczy wyjąc tylko ten element kanału który dochodzi do filtra powietrza. Ten element przykręcany niczemu nie przeszkadza <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Max1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:18
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Max1985 » 16 gru 2011, 12:45

Przy wymianie żarnika jeżeli nie widzicie dokładnie otworu montażowego, zwracajcie uwagę na zamocowanie plastikowego pierścienia trzymającego żarnik, jest na nim wyżłobienie ale da się go założyć inaczej, a gdy tak się zrobi to istnieje możliwość wypadnięcia żarnika i popalenia lampy lub pożaru!!!
Obrazek

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 24 lut 2012, 08:58

Ja żarniki wymieniłem w 5 minut i to bez wyłączania ksenonów (oczywiście dla bezpieczeĂąstwa wyłączyć światła przy wymianie ja robiłem próbę). Działają i śmigają jak nówki nie trzeba odpinać żadnego akumulatora <lol>
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl