Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Wymiana rozrządu 1.8T AEB

Warsztat
elmo_mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 25 sty 2012, 10:11
Imię: Endriu
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wyszków

[ A6 C5] Wymiana rozrządu 1.8T AEB

Post autor: elmo_mc » 08 sty 2013, 14:17

Witam
Z racji na to iż Bandzior wymagał już wymiany rozrządu i porwałem się sam na owy zabieg postanowiłem przy okazji zrobić mały poradnik DIY :) Cała operacja nie jest jakoś mocno skomplikowana i wystarczy odrobina chęci aby sobie z tym poradzić.
Zabawa zaczyna się od demontażu zderzaka i zdjęcia osłony od spodu silnika:
1 Wyciągamy atrapy i wykręcamy halogeny,
2 Odkręcamy dwie długie śruby zderzaka ( nad halogenami).
3 Odkręcamy po trzy śruby z każdej strony mocujące zderzak do błotnika
Po zdjęciu zderzaka ukazuje nam się przebrzydła morda naszego wozu :)
Obrazek
Odkręcamy dwie śruby mocujące chłodniczkę oleju ( ta pogięta rurka ) i odsuwamy na bok, nie zdejmujemy z niej przewodów. To samo tyczy się chłodnicy klimy, elastyczne przewody pozwalają na odsunięcie jej na bok, tylko trzeba odpiąć kostkę po jej lewej stronie bo przewody elektryczne są krótkie.
Obrazek
Teraz możemy spuścić płyn z chłodnicy ( korek w prawym dolnym rogu),
Obrazek
odpiąć dwa przewody cieczy od chłodnicy ( montowane są na takie metalowe spinki podobnie jak kostki elektryczne) i wyciągnąć chłodnicę wody uprzednio wyjmując od góry dwa plastikowe kołeczki które ją trzymają.
Obrazek
Teraz przyszła pora na przedni pas. W celu ułatwienia sobie pracy najpierw warto zdemontować lampy. W tym celu odkręcamy dwie śruby od góry i jedną od spodu, najlepiej użyć przedłużki do torxa i atakować ją od góry przy błotniku.
Odkręcamy dwa mocowania zderzaka ( takie ala odboje) oraz pas przedni przy błotnikach.
Obrazek
Zdejmując pas trzeba uważać na wiązkę elektryczną, którą to można łatwo wypiąć, oraz linkę do otwierania maski. ÂŻeby nie rozpinać przewodów przy zbiorniczku od wspomagania pas można odsunąć na bok żeby nie przeszkadzał.
Obrazek
Teraz możemy zdjąć wiatrak, odkręcić napinacz paska klinowego i paska od klimy, zdjąć paski, koło pasowe wału i odkręcić obudowę rozrządu.
Obrazek
Górna osłona zamocowana jest na dwóch spinkach, dolna natomiast przykręcona jest na 2 śrubki po bokach i jedną po środku.
ROZRZÂĄD MAMY PRZED OCZAMI :)
Obrazek
Na kole wałka rozrządu znaki są bardzo wyraźne, natomiast na wale znaki zrobiłem sam przy użyciu zaostrzonego płaskiego wkrętaka i młoteczka.
Obrazek
Po dokładnym ustawieniu znaków możemy przystąpić do zdejmowania napinacza, rolki napinającej i paska. Dla sprawdzenia warto policzyć ilość zębów na starym i nowym pasku bo do 1.8t jest chyba 2 albo 3 rodzaje. Teraz przykręcamy nową rolkę napinającą i zakładamy pasek cały czas kontrolując czy aby znaki się nie rozjechały, oraz napinacz z małą rolką. Przed wyjęciem zawleczki z napinacza warto jeszcze raz skontrolować ustawienie znaków, jeżeli jest wszystko ok wyjmujemy zawleczką napinacza.
Teraz zakładamy klucz na koło wału i obracamy parę razy silnikiem,
Obrazek
po czym z powrotem ustawiamy znaki. Jeżeli znaki są na swoim miejscu i nic się nie rozjechało możemy przystąpić do składania auta.

Mam nadzieję, że się komuś przyda :)

Czas roboczy majstra amatora około 6 godzin :)
AEB 150KM + wirus na 180KM :)

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 11 lis 2014, 00:55

Tego szukałem! <okok>
Właśnie jest zagadka w kwestii tego paska, więc oświeć mnie ile zębów idzie do AEB, albo najlepiej gotowy symbol paska?
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 11 lis 2014, 10:28

kiedys byly 152 w ori zmienili na 153 a teraz u mnie w AWT jest 150 zebów i pasek CT 909
ANIMAL

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 11 lis 2014, 12:58

egoonn, dzięki, ale to było raczej pytanie do autora, jaki pasek wchodzi do AEB, bo przecież nie mogę sobie wstawić dowolnie 153 lub 152 a wiadomo, że nie na rękę jest mi zdjąć najpierw pasek, nie mając od razu nowego do założenia. PZDR
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

MarcinMrn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 14 sty 2015, 15:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MarcinMrn » 04 lut 2015, 07:06

Witam. Podepnę się pod temat, ponieważ zakupiłem niedawno audi a6 z silnikiem 1.8 T AEB i mam uszkodzona uszczelkę pod głowica. Nie jestem mechanikiem i chciałbym to sam zrobic. Czy może ktoś mi udzielić więcej informacji na temat rozrządu blokowania. elmo_mc bardzo fajnie to opisał na pewno skorzystam z tego. Tylko chodzi mi jak ustawić to (0) miedzy silnikiem a skrzynia biegów. Ma ktoś z was może dokładniejsze fotki ? z góry dziękuje za odp. a Dla elmo_mc dobre piwko się należy za dobre chęci zrobienia takiego poradnika.
_MrN_

omzig
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 14 gru 2013, 14:49
Imię: Michał
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: omzig » 05 lut 2015, 19:31

Lepiej się za to nie bierz, bo może być problem. Oddaj auto magikowi, w razie czego będzie na kogo zwalić. ;)

MarcinMrn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 14 sty 2015, 15:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MarcinMrn » 06 lut 2015, 16:42

Za późno już się podjąłem tego.Jestem samoukiem , i moje twierdzenie jest takie : jeżeli człowiek nauczył się chodzić i mówić to i nauczy się zmieniać uszczelki :D hehe a jak się coś popierniczy to się Kupi drugi silnik :D
_MrN_

omzig
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 14 gru 2013, 14:49
Imię: Michał
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: omzig » 06 lut 2015, 21:18

No tak, bogatemu wszystko wolno. ;)
REGULAMIN

MarcinMrn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 14 sty 2015, 15:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MarcinMrn » 07 lut 2015, 13:44

omzig jestem dobrej myśli że dam rade bez żadnych innych wymian silnika itd. Robiłem już w swoim życiu kilka uszczelek w Bmw e36. Dlatego podjąłem się i Audi.
_MrN_

Lechoooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
Imię: Lecho
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Lechoooo » 17 lut 2015, 21:29

Dołącze do tematu bo czeka mnie wymiana rozrządu wlasnie w 1.8t 2003 r., od nowosci nie było nic wymieniane i w zwiazku z tym mam pytanie czy przy wymianie kompletnego rozrzadu należy tez wymienic napinacz i pasek klimatyzacji oraz alternatora ?? z gory dzieki za pomoc, pozdrawiam

michalwruszak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: michalwruszak » 17 lut 2015, 21:35

Przy rozrządzie nie ma konieczności wymiany napinacza i paska wieloklinowego , warto napewno sprawdzic stan osprzetu paska .

MarcinMrn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 14 sty 2015, 15:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MarcinMrn » 06 mar 2015, 06:27

Ma ktoś może schemat jak złożyć wałki ? żeby miały synchronizacje? Ponieważ kupiłem druga głowice i splanowałem i resztę mam w pudełku szklanki, wałki, uszczelniacze,śruby itd. zauważyłem że na krzywkach co przykręca się wałki są znaki ? czy tym muszę się sugerować?ma ktoś może zdjęcia opis lub wie jak to zrobić>? z góry dziekuje
_MrN_

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 27 kwie 2017, 07:28

Pamięta ktoś jaki torks jest na dole przy odkręcaniu pasa? Kiedys przy wymianie wentylatora od klimy jak chciałem poluzować pas to pękł mi bit i do tej pory nie zaopatrzyłem sie w nowy. Stary wywalony na miejscu był.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

dinks13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 27 cze 2018, 05:14
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: dinks13 » 16 cze 2019, 09:58

A jak z pompą wody i czy rozrząd w APU tak samo sie wymienia ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga