Z racji na to iż Bandzior wymagał już wymiany rozrządu i porwałem się sam na owy zabieg postanowiłem przy okazji zrobić mały poradnik DIY

Zabawa zaczyna się od demontażu zderzaka i zdjęcia osłony od spodu silnika:
1 Wyciągamy atrapy i wykręcamy halogeny,
2 Odkręcamy dwie długie śruby zderzaka ( nad halogenami).
3 Odkręcamy po trzy śruby z każdej strony mocujące zderzak do błotnika
Po zdjęciu zderzaka ukazuje nam się przebrzydła morda naszego wozu

Odkręcamy dwie śruby mocujące chłodniczkę oleju ( ta pogięta rurka ) i odsuwamy na bok, nie zdejmujemy z niej przewodów. To samo tyczy się chłodnicy klimy, elastyczne przewody pozwalają na odsunięcie jej na bok, tylko trzeba odpiąć kostkę po jej lewej stronie bo przewody elektryczne są krótkie.
Teraz możemy spuścić płyn z chłodnicy ( korek w prawym dolnym rogu),
odpiąć dwa przewody cieczy od chłodnicy ( montowane są na takie metalowe spinki podobnie jak kostki elektryczne) i wyciągnąć chłodnicę wody uprzednio wyjmując od góry dwa plastikowe kołeczki które ją trzymają.
Teraz przyszła pora na przedni pas. W celu ułatwienia sobie pracy najpierw warto zdemontować lampy. W tym celu odkręcamy dwie śruby od góry i jedną od spodu, najlepiej użyć przedłużki do torxa i atakować ją od góry przy błotniku.
Odkręcamy dwa mocowania zderzaka ( takie ala odboje) oraz pas przedni przy błotnikach.
Zdejmując pas trzeba uważać na wiązkę elektryczną, którą to można łatwo wypiąć, oraz linkę do otwierania maski. ÂŻeby nie rozpinać przewodów przy zbiorniczku od wspomagania pas można odsunąć na bok żeby nie przeszkadzał.
Teraz możemy zdjąć wiatrak, odkręcić napinacz paska klinowego i paska od klimy, zdjąć paski, koło pasowe wału i odkręcić obudowę rozrządu.
Górna osłona zamocowana jest na dwóch spinkach, dolna natomiast przykręcona jest na 2 śrubki po bokach i jedną po środku.
ROZRZÂĄD MAMY PRZED OCZAMI

Na kole wałka rozrządu znaki są bardzo wyraźne, natomiast na wale znaki zrobiłem sam przy użyciu zaostrzonego płaskiego wkrętaka i młoteczka.
Po dokładnym ustawieniu znaków możemy przystąpić do zdejmowania napinacza, rolki napinającej i paska. Dla sprawdzenia warto policzyć ilość zębów na starym i nowym pasku bo do 1.8t jest chyba 2 albo 3 rodzaje. Teraz przykręcamy nową rolkę napinającą i zakładamy pasek cały czas kontrolując czy aby znaki się nie rozjechały, oraz napinacz z małą rolką. Przed wyjęciem zawleczki z napinacza warto jeszcze raz skontrolować ustawienie znaków, jeżeli jest wszystko ok wyjmujemy zawleczką napinacza.
Teraz zakładamy klucz na koło wału i obracamy parę razy silnikiem,
po czym z powrotem ustawiamy znaki. Jeżeli znaki są na swoim miejscu i nic się nie rozjechało możemy przystąpić do składania auta.
Mam nadzieję, że się komuś przyda

Czas roboczy majstra amatora około 6 godzin
