
[ A6 C5] Wymiana końcówki drążka
[ A6 C5] Wymiana końcówki drążka
Witam wszystkich postanowiłem opisać wymiane końcówki drążka w audi A6 c5 myśle,że się przyda właśnie jestem po wymianie.Potrzebne klucze to 13,16 może być nasadowa oczkowa następnie 18,22 koniecznie płaskie inne nie podejdą a wygląda to tak -
po odkręceniu koła mamy taki widok nakrętki i śruby najlepiej spryskać np.wd40 ja zawsze używam nafty czekamy jakieś 15 min i odkręcamy
po wykręceniu śruby i nakrętki wystaje śruba która przeważnie jest zapieczona warto nakręcić inne nakrętki
i uderzyć młotkiem jak śruba wyjdzie mamy końcówke w ręku polecam młotek mosiężny aby nie uszkodzić śruby nie ma jej w kpl.
kolejnie odkręcamy kontre między drążkiem a końcówką
po zluzowaniu zaczynają się schody w moim przydadku trzeba było grzać palnikiem zapieczona od nowośći wcześniej zsuwamy osłone drążka aby jej nie popalić
jak się podda warto liczyć obroty ile ich było przy wykręcaniu jak mamy końcówke tej samej długości wkręcamy liczą obroty aby było ich tyle samo.Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i gotowe
proszę pamiętać,że po takiej wymianie należy zrobić geometrie kół i nie zawsze może to być łatwe mi zajeło 1.5 godziny.Myśle,że się przyda pozdrawiam wszystkich
.

Witam daniel1977
Dziękuję ci za pideslanie kipie twojej robótki. Jak wcześniej pisałem w innym poście zabrałem sie za wymianę końcówek. Wszystko ładnie pięknie tylko.....no właśnie te tylko. Problem tkwi w tym ze muszę też wymienić osłony drazka. Z lewej strony się uporalem. Najgorsze było nałożenie tej cholernej oslony. Mam oslony marki Febi. Wygląda to nie ciekawie bo po zdjęciu starej osłony wyglądało tak jaj by średnica nowej byla mniejsza 2-3 mn. Dla ułatwienia pracy innym dodam że uporalem się przy współpracy z kombinerkami. Wyginajac na zewnątrz, mówię tu o stronie gdzie jest większy otwór.
Problem będzie z prawa strona. Bo z tego co widzę to osłona jest o wiele dluzsza. Trzeba nurkować o wiele glebiej. Plus założyć ściągacz i tu gimnastyka sie kłania. Moze masz jakiś patent?
Dziękuję ci za pideslanie kipie twojej robótki. Jak wcześniej pisałem w innym poście zabrałem sie za wymianę końcówek. Wszystko ładnie pięknie tylko.....no właśnie te tylko. Problem tkwi w tym ze muszę też wymienić osłony drazka. Z lewej strony się uporalem. Najgorsze było nałożenie tej cholernej oslony. Mam oslony marki Febi. Wygląda to nie ciekawie bo po zdjęciu starej osłony wyglądało tak jaj by średnica nowej byla mniejsza 2-3 mn. Dla ułatwienia pracy innym dodam że uporalem się przy współpracy z kombinerkami. Wyginajac na zewnątrz, mówię tu o stronie gdzie jest większy otwór.
Problem będzie z prawa strona. Bo z tego co widzę to osłona jest o wiele dluzsza. Trzeba nurkować o wiele glebiej. Plus założyć ściągacz i tu gimnastyka sie kłania. Moze masz jakiś patent?
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Witam raz jeszcze. Wymiana końcówek i osłon zakończona. Było trochę pocenia się przez te osłony. Dla przyszłych majsterkowiczow dodam że jak będziecie odkrecac końcówki to zacznajcie od górnej sruby. Ta niżej pełni rolę klina. Przy skrzcaniu nie przesadzajcie z siłą ja ukrecilem srube. Jak pisał wyzej daniel1997 w zestawie nie ma śrub. Co do osłon drazk, zalecam zacząć od lewej strony, mniej w k....., naprawdę ciężko wetkac tam dłoń. Z prawej srony dojście o wiele lepsze co nie znaczy luks. Potrzebne będą kombinerki z dluga i cienką końcówka coś jak szczypce. W celu zacisniecia zacisku na osłonie. Powodzenia i dzięki za info poprzednikom