[A6 C5 ] wymiana amortyzatorów
- leszek90_1990
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:16
- Lokalizacja: Frampol
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 482
- Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
- Imię: Wiktor
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
Ja też się z tym zmagałem jakiś czas temu. ÂŚruby nie chcą wyjść ponieważ są spuchnięte od rdzy i się klinują. Ponadto jak są ściśnięte śrubą to zauważ, że te dwie przerwy gdzie siedzi śruba sa ściśnięte.
Spróbuj rozbić trochę szerzej te dwie szczeliny jakimś szerszym przecinakiem. U mnie to bardzo dużo pomogło ale bez tzw 2 kilogramowego staśka się nie obyło. Jak Ci wyjdzie kawałek śruby oczyszczasz szczeliny wbijasz spowrotem i oczyszczasz i dalej jazda. Dłużej niż 1h nie powinno się zejść.
Wyciągnięte wahacze data produkcji 04.98 a załatwiłem je przez dziurę w jezdni a pewnie jeszcze by pośmigały.
Pozdr...
Spróbuj rozbić trochę szerzej te dwie szczeliny jakimś szerszym przecinakiem. U mnie to bardzo dużo pomogło ale bez tzw 2 kilogramowego staśka się nie obyło. Jak Ci wyjdzie kawałek śruby oczyszczasz szczeliny wbijasz spowrotem i oczyszczasz i dalej jazda. Dłużej niż 1h nie powinno się zejść.
Wyciągnięte wahacze data produkcji 04.98 a załatwiłem je przez dziurę w jezdni a pewnie jeszcze by pośmigały.
Pozdr...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 09 wrz 2012, 16:45
- Lokalizacja: Grabówka [PL] / Putten [NL]
Szczeliny troszkę rozszerzyłem tłukłem motkiem ale takim pół kg.. Nie pomogło to .. jutro spróbuję załatwić cięższy młotek. A w południe jak dobrze pójdzie znajomy podrzuci mi jakiś ściągacz może coś uda mi się zdziałać tym ściągaczem. Jak nie zostaje mi tylko i wyłącznie próbować jak kolega wyżej pisał ściąć główkę i próbować ściągać nakrętką .. Zobaczymy. Dziś cały dzień robiłem kombinowałem i nic nie wyszło .. A najgorsze jest to że mechanik ceni się 60e za godz prace z tym że mówili mi że może trwać to dłużej niż godzinę Jak to mi sie nie uda to będzie już naprawdę Âźle .. Dziś zalałem to całe odrdzewiaczem póÂźniej WD40 zobaczymy co z tego będzie. Oby tylko pogoda dopisała
- leszek90_1990
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:16
- Lokalizacja: Frampol
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 09 wrz 2012, 16:45
- Lokalizacja: Grabówka [PL] / Putten [NL]
Udało mi się wyjąć tego mcpersona.. I Odkręciłem wahacze od strony mcpersona nie od zwrotnicy.. Teraz mam problem ze ściśnięciem sprężyny :x Ona jest jakby dłuższa ;D Dziś znajomy wziął to do pracy i tam postara mi się to założyć na mcpersona i podrzuci mi to dziś spowrotem. Do 23 walczyłem z tym wczoraj teraz myślę że będzie problem z poskładaniem tego ;D ÂŻyczcie powodzenia
Wymiana amortyzatorów dla mnie to nie jest żaden problem. Pamiętam jak ściągacz raz zsunął się ze sprężyny i prosto w klate wystrzeliła sprężyna. Obyło się bez złamań ale siniki były
Co do ściskania sprężyn dużo zależy od amortyzatrów bo jedne są takie że trzpień wyjdzie ze środka inne że będzie go wciągać. Pamiętam jak BMW musiałem tak ścisnąć sprężyne że zwoje praktycznie ze sobą się dotykały. Ja do tej operacji używam klucza udarowego elektrycznego Makita oraz swóch ściągaczy. Jednak muszę zrobić jakiś sprzęt do ściągania
Co do ściskania sprężyn dużo zależy od amortyzatrów bo jedne są takie że trzpień wyjdzie ze środka inne że będzie go wciągać. Pamiętam jak BMW musiałem tak ścisnąć sprężyne że zwoje praktycznie ze sobą się dotykały. Ja do tej operacji używam klucza udarowego elektrycznego Makita oraz swóch ściągaczy. Jednak muszę zrobić jakiś sprzęt do ściągania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 23 sty 2013, 16:32
- Lokalizacja: Neckarsulm/Badenia-Wirtembergia
Witam Z tym pukaniem przecinakami w szczeliny zwlaszcza przy zwrotnicach aluminiowych bylbym raczyj ostrozny podgrzewwanie tak ale nie palnikien tylko rozsadnym pistoletem na gorace powietrze (alu rozszerza sie znacznie bardziej niz stal i dostaniecie niezbedny luz bez niepotrzebnego ryzyka) no i spora pucha WD40 i druga cierpliwosci. Moment obrotowy dokrecania dla alu i tych przekletych dlugich srob to 40 Nm i ani grama wiecej! Nakretka obowiazkowo nowaWitia pisze:U mnie jak nie chciała dać się wybić to mechanik ją podgrzewał palnikiem ale istnieje szansa uszkodzenia wahaczy, tyle że ja wymieniałem wahacze więc nie szkoda.Mihas pisze:Kurdee I mam z tym problem .. Nie umiem jej wybic ..
[ Dodano: 2013-03-05, 11:56 ]
Ktoś może mi coś poradzić ? Tłukę młotkiem i nic .. ponad pół puszki odrdzewiacza wylałem na to i nijak nie chce wyjść...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 191
- Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
- Lokalizacja: Siemianowice Sląskie
koledzy jak macie problem z tą srubą to cięższy młotek i powinna w koncu wyjsc, ja nalałem pełno wd i na drugi dzien ciezkim młotkiem puściło ale mam pytanie do was jak macie przykręcony amortyzator na dole zwrotnicy? gwintem w strone dolnego wahacza czy łbem śruby? bo u mnie było poskładane ze łeb sruby w strone wahacza i ciezko to było wybic bo wahacz przeszkadzał a teraz mam problem tą srube wsadzić i nie wiem czy ktoś żle tego kiedyś nie złożył
ps ja mam nalatane 300 tys i whacze górne były oryginalne <szok>
ps ja mam nalatane 300 tys i whacze górne były oryginalne <szok>
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Żaden szok. Po prostu górne wahacze pracują góra dół, tak jak amortyzator, natomiast dolne szarpane są jeszcze w poziomie (np. przy przejeżdżaniu przez koleiny).MotoRider pisze:koledzy jak macie problem z tą srubą to cięższy młotek i powinna w koncu wyjsc, ja nalałem pełno wd i na drugi dzien ciezkim młotkiem puściło ale mam pytanie do was jak macie przykręcony amortyzator na dole zwrotnicy? gwintem w strone dolnego wahacza czy łbem śruby? bo u mnie było poskładane ze łeb sruby w strone wahacza i ciezko to było wybic bo wahacz przeszkadzał a teraz mam problem tą srube wsadzić i nie wiem czy ktoś żle tego kiedyś nie złożył
ps ja mam nalatane 300 tys i whacze górne były oryginalne <szok>
Śruby są wkładane od strony tyłu samochodu i to jest poprawnie zamontowane. ...wyobraź sobie wybijanie tych śrub jeśli byłyby włożone odwrotnie.
Śrubę z górnych wahaczy można zawsze spróbować rozruszać kluczem, oczywiście wspomagając się odrdzewiaczem. Po takim zabiegu śruba da się łatwo wybić. ...wyskakuje niczym Filip z konopi.
Śrubę z widełek amortyzatora da się łatwo wyjąć. Wystarczy ruszyć głową. Jak masz zdjęte wahacze górne od zwrotnicy to wystarczy skręcić koła w prawo (jeśli robisz przy lewym) i przekręcić zwrotnicą w stronę przodu samochodu oraz trochę poruszać nią góra-dół żeby ciężar zwrotnicy nie blokował śruby. ...ja tak zrobiłem i śruba wyszła bez problemu.
PS.
Wiem, że wątek stary jak diabli, ale chciałem napisać.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga