[ A6 C5 Avant] wyczyściłem ezektor
[ A6 C5 Avant] wyczyściłem ezektor
pewnego razu zapchał mi się ezektor, czyli główny odpowiedzialny za wycieki w silnikach v6.
oczywiście tak jak wszyscy dzida do aso kupiłem nowy i z bańki. starego nie wyrzucałem i oto dziś z nudów myślę spróbuje go wyczyścić. najpierw wrzuciłem go do pojemniczka w który wlałem płyn dimmer i tam sobie leżał jakieś 3 lub 4 godziny. następnie wsadziłem do garnka z wodą i tam 20 min się gotował . po tym zabiegu delikatnie ruszając na boki i ciągnąc tą grubszą końcówką udało się mi go otworzyć tylko musi być gorący i znów powtórka zabiegów czyli dimmer i gotowanie a miedzy tymi zabiegami próbujemy dmuchać w końcówkę od odmy można sprężarką albo ustami jak ktoś ma tyle pary. jak się odblokuje suszymy i składamy ciesząc się sprawnym ezektorem a co za tym idzie brakiem wycieków z silnika dla jasności sprawności ezektora końcówka która idzie do odmy przepływ powietrza w obie strony dolna część która idzie do silnika przepływ powietrza w obie strony natomiast ten koniec idący do serwa można dmuchnąć ale nie da się zassać powietrza. tutaj kilka fotek niestety telefonem. powodzenia
oczywiście tak jak wszyscy dzida do aso kupiłem nowy i z bańki. starego nie wyrzucałem i oto dziś z nudów myślę spróbuje go wyczyścić. najpierw wrzuciłem go do pojemniczka w który wlałem płyn dimmer i tam sobie leżał jakieś 3 lub 4 godziny. następnie wsadziłem do garnka z wodą i tam 20 min się gotował . po tym zabiegu delikatnie ruszając na boki i ciągnąc tą grubszą końcówką udało się mi go otworzyć tylko musi być gorący i znów powtórka zabiegów czyli dimmer i gotowanie a miedzy tymi zabiegami próbujemy dmuchać w końcówkę od odmy można sprężarką albo ustami jak ktoś ma tyle pary. jak się odblokuje suszymy i składamy ciesząc się sprawnym ezektorem a co za tym idzie brakiem wycieków z silnika dla jasności sprawności ezektora końcówka która idzie do odmy przepływ powietrza w obie strony dolna część która idzie do silnika przepływ powietrza w obie strony natomiast ten koniec idący do serwa można dmuchnąć ale nie da się zassać powietrza. tutaj kilka fotek niestety telefonem. powodzenia
powinien być sprawny jeżeli nic nie uszkodzisz przy otwieraniu no i trzeba na te gumki czerwone uważać żeby ich nie pourywać. warto spróbować bo prawie nic to nie kosztuje a ja za nowy musiałem 110 zł zapłacić. powodzenia
[ Dodano: 2013-01-28, 20:24 ]
wcisnąłem było słychać takie pyknięcie tylko trzeba popaść w takie rowki ale na upartego i dla pewności nie zaszkodzi myślę maznąć jakimś silikonem
[ Dodano: 2013-01-28, 20:24 ]
wcisnąłem było słychać takie pyknięcie tylko trzeba popaść w takie rowki ale na upartego i dla pewności nie zaszkodzi myślę maznąć jakimś silikonem
http://www.audiworld.com/tech/eng67.shtml
to jest link to stronki o wymianie ezektora coś tobie powinna pomóc. tylko zanim go zdemontujesz naszykuj sobie nowe opaski zaciskowe bo jak masz ori to już ich nie założysz.
to jest link to stronki o wymianie ezektora coś tobie powinna pomóc. tylko zanim go zdemontujesz naszykuj sobie nowe opaski zaciskowe bo jak masz ori to już ich nie założysz.
wymienia się go jak się zapcha objawem typowym są wycieki uszczelkami spod pokryw zaworów, zaślepek wałków rozrządu czy napinaczy rozrządu a co za tym idzie smród palonego oleju w kabinie. ja u siebie miałem dość tych wycieków a po wymianie tego ezektora i w/w uszczelek mam święty spokój i suchutki silnik. przy wymianie warto sprawdzić drożność odm. najprostszym sposobem sprawdzenia drożności jest ściągnięcie takiego krótkiego wężyka który znajduje się przed ezektorem i po prostu w niego dmuchnąć jak jest przepływ powietrza to git a jak nie to lipa. można jeszcze zdjąć lewą osłonę pokrywy zaworów czyli od strony pasażera następnie zdjąć przewód odmy i w niego dmuchnąć jak silnik jest ciepły a na dworze niższa temperatura to widać dymek wychodzący z rurki która znajduje się w pokrywie zaworów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 29 sty 2013, 00:17
- Lokalizacja: slupsk/Ross on Wye (UK)
ok, lapie powoli, ale z tego co piszesz to wycieki z pod uszczelki zaworow powstaja. Jak mam rozumiec nie musze wymieniac wogole tej uszczelki? wystarczy tylko owy ezektor.
druga sprawa jak dmuchne w ta rurke to skoro jest zapchana to wszystko mi do silnika ponownie wpadnie??
Wybacz probuje sobie to jakos zobrazowac, na dworzu mimo, ze mieszkam w uk mrozow nie ma ale jeszcze nie jest na tyle dobra pogoda bym sie przy tym grzebal, ztad moje glupie pytania moga powstawac.
Napisz czy zmieniales uszczelke pokrywy zaworow, lub jak piszesz zaslepki walkow itd. jakos mi to spokoju nie daje.
Dzieki wielkie
druga sprawa jak dmuchne w ta rurke to skoro jest zapchana to wszystko mi do silnika ponownie wpadnie??
Wybacz probuje sobie to jakos zobrazowac, na dworzu mimo, ze mieszkam w uk mrozow nie ma ale jeszcze nie jest na tyle dobra pogoda bym sie przy tym grzebal, ztad moje glupie pytania moga powstawac.
Napisz czy zmieniales uszczelke pokrywy zaworow, lub jak piszesz zaslepki walkow itd. jakos mi to spokoju nie daje.
Dzieki wielkie
Witam podepne się pod temat wczoraj czytałem wszystko i dziś postanowiłem czyszczenie odmy no i ten ezektor wyjełem lecz nie poradziłem sobie z udrożnieniem gotowałem,moczyłem w Dimerze,drucikami.... i nic więc kupiłem w ASO 112pl.
B4 2.8 V6
A6 2.8 V6 Quattro
MERCEDES A-klasa 1.6
A6-C5 2.4 ośka jest
KIA RIO 2015
A6 2.8 V6 Quattro
MERCEDES A-klasa 1.6
A6-C5 2.4 ośka jest
KIA RIO 2015
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 11 paź 2012, 09:45
- Lokalizacja: Kraków
rozebrałem ezektor , łatwo poszło , ale w ten kruciec od domy jak dmucham pompką rowerową to na początku nic nie puszczało. W tej chwili po gotowaniu przechodzi powietrze ale czuje stawiany opór. Czy tam ma być swobodny luźny przepływ powietrza , bo nie wiem jak jest w nowym , bo ustami nie dam rady dmuchnąć aby leciało powietrze z drugiej strony
[ Dodano: 2013-02-28, 16:19 ]
potraktowałem ten ezektor kompresorem i płynem do mycia silników i puszcza powietrze przez ten otwór od strony odmy , ale ustami ledwo syczy (duzy opór). Jak jest w nowym?
[ Dodano: 2013-02-28, 16:19 ]
potraktowałem ten ezektor kompresorem i płynem do mycia silników i puszcza powietrze przez ten otwór od strony odmy , ale ustami ledwo syczy (duzy opór). Jak jest w nowym?
sierra MK2 -> scorpio MK1 -> golf3 -> A6
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga