Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Włącznik świateł

Warsztat
tomaszek99

[ A6 C5] Włącznik świateł

Post autor: tomaszek99 » 02 sty 2012, 18:14

Jako, że nie znalazłęm tematu na forum postanowiłem sam sobie zobaczyć o co w nim chodzi.
Ogólnie problem był taki, że halogeny się właczyły ponad rok temu i do dzisiaj nei dało się ich wyłączyć, tylko wkłądałem kluczyk do stacyjki i już świeciły, a nawet tylne przeciwmgielne też czassami świeciło sobie mimo, że było wyłączone na przełączniku.

tak więc najpierw trzeba wyjąć przełącznik.
całkiem prosto sie go wyjmuje. podważyć delikatnie śrubokrętem maskownice odskoczy i wyjmujemy cały przełącznik małym srubokrętem podciągamy takie zapadki, jedna pod dioda widoczna na zdjeci i pociągamy za całość i wychodzi. Odpinamy koste i już można brać go do domu.

Obrazek

potem w miesjscach zaznaczonych strzałką podważamy delikatnie i sciągamy góre jest tych miejsc 4 dwa na strone.

Obrazek

teraz zdejmujemy panel z diodami , on jest tylko wciśnięty w miejscach wskazanych strzałkami, ja troche rozgiełem je srubokrętem i wyszły łatwo

Obrazek

Obrazek

w miiejscach zaznaczobych podciagamu delikatnie plastiki i wysuwamy wnetrze przycisku
Obrazek
i ukazuje się nam cały przełacznik


Obrazek
Obrazek
te dwie zaznaczone blaszki to są akurat te odpowiedzialne za halogeny i przecimgłowe z tyłu.
jak się okazało cały czas były opuszczone czyli zwarte, jedna nie podnosiła sie do góry, gdyż wyrobił się plastik rowek widoczny troche na niewyraźnym zdjęciu poniżej
strzałka nr 1 to włąśnie rowek który musiałęm zalać plastikiem, bo on ma za zadanie utrzymywanie bolca który podnosi blaszkę do góry. po pociągnięciu całego przełącznika w pozycje włączania halogenów bolczyk ma wpaść w dziure ze strzałką 2 i wtedy następuje zamknięcie obwodu i świecenie halogenów.
Obrazek

nadlałęm to plastikiem jak widać na fotce, wyszlifowałem troche papierem i złożyłem w odwrotnej kolejności

Obrazek

Wszystko zaczeło działać jak należy.
Może się komuś przyda, nie wiem czy tylko mój przełącznik tak nawalił, ale skoro jeden nawalił, to może ktoś będzie zmuszony do tego się też dobrać :).
Słyszałem też że czasami sniedzieją styki i swiatła się niewłączają to też mżna rozebrać i wyczyścić

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Re: Włącznik świateł

Post autor: mwx » 02 sty 2012, 19:53

biernik pisze: tak więc najpierw trzeba wyjąć przełącznik.
całkiem prosto sie go wyjmuje. podważyć delikatnie śrubokrętem maskownice odskoczy i wyjmujemy cały przełącznik małym srubokrętem podciągamy takie zapadki, jedna pod dioda widoczna na zdjeci i pociągamy za całość i wychodzi.
Odradzam tym, którzy nie chcą pourywać zatrzasków.

By prawidłowo wyjąć włącznik ustawia się pozycję 0, wciska się pokrętło do przodu, wciśnięte przekręca w prawo i ciągnie delikatnie do siebie. Zatrzaski zaznaczone na fotce nr 2 chowają się do środka, przełącznik bez żadnych oporów wychodzi wraz z obudową i można odczepiać kable.

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 02 sty 2012, 21:10

mwx, tego nie wiedziałem :)

pajero195
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 maja 2011, 12:24
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: pajero195 » 12 lut 2016, 00:04

Witam,

zamówiłem zestaw naprawczy włącznika świateł i mam problem z demontażem samego pokrętła/przełącznika świateł. Nie wiem jak się go ściąga i czy da się w ogóle to zrobić?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 12 lut 2016, 13:14

A czytałeś post 15 cm powyżej Twojego pytania?

pajero195
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 maja 2011, 12:24
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: pajero195 » 12 lut 2016, 14:08

mi chodzi o demontaż samego pokrętła - tak żeby pokrętło było oddzielone od obudowy. Zdemontować sam włącznik potrafię.

tak jak na tej fotce - pokrętło jest oddzielnie

http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/cbaff2595b33b425

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 12 lut 2016, 17:20

Brutalna siła.
Możesz jeszcze rozmontować cały przełącznik i wyjąć pokrętło razem z trzpieniem z "wałkiem rozrządu", ale i tak będziesz go potem musiał wyrwać.
Mi udało się tego nie zniszczyć - czy uda się Tobie - nie wiadomo <rotfl>
Skoro masz nowe pokrętło to możesz spróbować dla bezpieczeństwa rozciąć stare.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga