witam, jakies 2 miesiace temu wymienialem kompletny ezektor??,
(dziwnie sie nazywa :lol:)
silnik to 1.8T AJL 180KM
lalo mi sie z rur odpowietrzajacych przy bloku oraz z uszczelek <smuty>
wymiana trwa (na spokojnie przy piwku) okolo 30 min.
tak w skrocie i pobieznie :mrgreen: opisalem wszyystko ponizej,
wiadomo, rozne kostki, opaski i inne drobiazgi ktore przeszkadzaja wypinamy,
odlaczamy itd. nie bawilem sie w szczegoly,
ale mysle ze zrozumiecie "o co kaman"
na pierwszy strzal trzeba odkrecic zbiorniczek wyrownawczy plynu
pozniej wyciagalem rury odpowietrzajace
oraz odkrecalem odpowietrznik (ten przy bloku)
dodatkowo polecam zaopatrzyc sie w magnes na kiju bo ciezko jest wyciagnac srubki
jak gdzies wpadna
pamietam tez ze odkrecalem sruby od rury odpowietrzajacej zeby miec
troche luzu przy obudowie zaworu i tych roznych opaskach.
i obudowa zaworu na wierzchu
Ogolnie robotka lajtowa, jedyny minus to bardzo malo miejsca,
mozna sie porysowac
foto etki oraz txt ponizej dzieki mario1278:
"Jeśli chcesz to porządnie zrobić to musisz wymienić takie numery pozycji od 1 d0 5 widoczne na zdjęciu.Nie wiem jaki masz kod motoru więc numery części mogą się nie zgadzać."
[A6 C5] Odpowietrzenie bloku silnika 1,8T
[A6 C5] Odpowietrzenie bloku silnika 1,8T
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez BartG60, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam,
jesli moge to i ja dodam coś od siebie. Wymieniłem rure odpowietrzajacą w silniku 1,8T AWT (wyglada ona troszke inaczej jak kolegi) bo stara się rozsypała i ktoś już przy niej majsterkował. Wymiana wyglada tak samo jak kolega opisal powyżej:
tutaj pękła i żygała olejem na boki, oraz w kabinie było czuć przepalony olej
a tak wygląda po wymianie
Mam nadzieje że komuś sie przyda
Pozdrawiam.
jesli moge to i ja dodam coś od siebie. Wymieniłem rure odpowietrzajacą w silniku 1,8T AWT (wyglada ona troszke inaczej jak kolegi) bo stara się rozsypała i ktoś już przy niej majsterkował. Wymiana wyglada tak samo jak kolega opisal powyżej:
tutaj pękła i żygała olejem na boki, oraz w kabinie było czuć przepalony olej
a tak wygląda po wymianie
Mam nadzieje że komuś sie przyda
Pozdrawiam.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Racja i zwracam honor - co innego myślałem - co innego napisałem. Przepraszam - ewidentny mój błąd. Faktycznie tytuł powinien brzmieć: Odpowietrzenie skrzyni korbowej lub coś w tym typie. Niemniej jednak to pewne że jest kilka typów tego rozwiązania w silnikach 1.8T, które różnią się jakimiś szczegółami o czym wspomniałem wyżej.boluss pisze:chyba kolego nie masz racji. Eżektor to eżektor jest jeden do wielu modeli czy to 1.8 czy 2.4 a to co na zdjęciu z etki to porostu rura odpowietrzająca a eżektor to inna sprawa. A do ciebie właśnie sprawdziłem jest taki ezektor jak kolega na zdjęciu pokazał.
[url=http://images49.fotosik.pl/285/1a5595c5db584103med.jpg]Obrazek[/URL]
temat powieniem brzmieć: odpowietrzenie bloku silnika 1,8T
faktycznie kolega BartG60 nie wymieniał ezektora tylko odpowietrznik i całą reszte odpowiedzialną za odpowietrzanie, ale i ezektor przy odpowietrzaniu też jest ważny. W końcu jak się zapcha to jest lipa, wywala uszczelke pod pokrywą zaworów więc warto go sprawdzić przy tym zabiegu.
faktycznie kolega BartG60 nie wymieniał ezektora tylko odpowietrznik i całą reszte odpowiedzialną za odpowietrzanie, ale i ezektor przy odpowietrzaniu też jest ważny. W końcu jak się zapcha to jest lipa, wywala uszczelke pod pokrywą zaworów więc warto go sprawdzić przy tym zabiegu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 gru 2021, 18:42
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: KROSNO
Re: [A6 C5] Odpowietrzenie bloku silnika 1,8T
czy miałby ktoś schemat połączeń do tego silnika ANB odpowietrzenia skrzyni korbowej , na dymiarce wyszło że jest nieszczelność w tym miejscu a niestety nie widzę co tam jest , wiem że to nie odpowiedni temat do tego działu , ale może admin mnie przeniesie z góry dzięki
- Załączniki
-
- IMG_0553.JPG (219.75 KiB) Przejrzano 1356 razy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga