[A6 C5] naprawa wyłącznika krańcowego / włącznik świateł
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
U mnie to nie działa
Robiłem wszystko tak jak napisane jest na forum i nic, dalej nie dziala podświetlenie podłogi, w drzwiach i na podsufitce
Nie świecą się mi lampki po prawej stronie auta tzn po otwarciu drzwi pasażera z przodu i z tyłu po prawej stronie
Oświetlenie przednich drzwi zaczęło umierać okolo 3 miesiace temu i objawiało się pulsowaniem oświetlenia po otwarciu drzwi. Pulsowały wszystkie światełka w drzwiach, i na podsufitce i nagle przestało się świecić i tak mam już do dziś
Wyjąłem zamek, rozebrałem mikrostyk, wyczyściłem, psiknąłem kontaktem i nadal nic
Ktoś ma jakieś pomysły co może być nie tak ?
Robiłem wszystko tak jak napisane jest na forum i nic, dalej nie dziala podświetlenie podłogi, w drzwiach i na podsufitce
Nie świecą się mi lampki po prawej stronie auta tzn po otwarciu drzwi pasażera z przodu i z tyłu po prawej stronie
Oświetlenie przednich drzwi zaczęło umierać okolo 3 miesiace temu i objawiało się pulsowaniem oświetlenia po otwarciu drzwi. Pulsowały wszystkie światełka w drzwiach, i na podsufitce i nagle przestało się świecić i tak mam już do dziś
Wyjąłem zamek, rozebrałem mikrostyk, wyczyściłem, psiknąłem kontaktem i nadal nic
Ktoś ma jakieś pomysły co może być nie tak ?
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
tek sprawdzałem, przed czyszczeniem też działał i byl czyściutki, skrobnąłem go papierkiem o granulacji 1200 i nic to nie dało
Jak nie świeciło tak i dalej nie świeci sie
Jak nie świeciło tak i dalej nie świeci sie
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Ja muszę tu poprawić wcześniejszą moja wypowiedz bo u mnie końcem końców okazało się że winą niezałączania lampek i fis-a były ZIMNE LUTY na połączeniu gniazdka zamka do płytki drukowanej - musiałem wymontować cały zamek, odkręcić parę śrubeczek, podważyć wieczko plastikowe i tam widać było 2 pęknięte luty. Poprawka lutownicą i teraz dopiero wszystko działa jak należy. Jak takie zimne luty mogły się pojawić - nie wiem, ale było to w obydwu drzwiach prawych. Wcześniej myślałem że to kostka bo po lekkim jej ruszeniu było ok - ale tylko na parę dni. Być może eneron i carlos maja ten sam problem. Pozdro
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
tomciar, carlos, zgadza się, jeszcze przed czyszczeniem mikrostyku światełko działało po obfitym spryskaniem płynem kontakt przez 2 - 3 dni, później zapalał się gdy walnąłem ręką w zamek a później już umarło oświetlenie całkowicie Czyli musze jeszcze raz wyjać zamek i gdzie szukać tych zimnych lutów? Kostka chyba nie jest rozbieralna?
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Miałem dokładnie to samo, pukniecie, strzelenie klamką ze 3 razy pomagało na chwilę. Trzeba wymontować zamek na stół, odkręcić parę małych śrubek torx - nie zdejmowałem tej obudowy całkiem bo nie chciało mi się kombinować. Po odkręceniu śrubek paluchami podważyłem obudowę na tyle aby dostać się lutownicą do pinów kostki przyłączeniowej, przelutowałem wszystkie chyba 5 pinów i tyle, poskładac w odwrotnej kolejności.u mnie jest tam ze nie zawsze sie zapali lampka jezeli otworze przednie prawe i nie jest zapalona to pukne reka tam gdzie jest zamek w drzwiach i juz swieci hehe
EDIT:
u mnie ten zamek wygląda tak:
Widać tu śrubki (tylko od drugiej strony) po ich odkręceniu pudełko otwiera się "na pół"
Ostatnio zmieniony 15 lip 2009, 21:33 przez tomciar, łącznie zmieniany 1 raz.
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
Kurcze teraz to już trochę wiem mniej więcej za co ugryźć, dziękitomciar,
Czyli wyjąc zamek na stół, rozkręcić te wieko i poprawić wszystkie luty? W tylnych drzwiach też mam to samo, że nic nie świeci po otwarciu drzwi ale tam jeszcze mikrostyka nie czyściłem, więc może najpierw mikrostyk z tyłu wyczyścić czy odrazu brać się za tę puszkę i lutownicą zadziałać ?
Czyli wyjąc zamek na stół, rozkręcić te wieko i poprawić wszystkie luty? W tylnych drzwiach też mam to samo, że nic nie świeci po otwarciu drzwi ale tam jeszcze mikrostyka nie czyściłem, więc może najpierw mikrostyk z tyłu wyczyścić czy odrazu brać się za tę puszkę i lutownicą zadziałać ?
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
Pytanie tylko, czy za 3 zł (słownie: 3 zł) warto go rozbierać? Bo tyle kosztuje nowy, pasujący mikro-styk, nie oryginał oczywiście, ale pochodzi tyle samo albo i dłużej. Ostatnio wymieniłem u siebie w drzwiach kierowcy i działa super.tomciar pisze:Zamek na stół i zrobić obie rzeczy - obejrzeć luty oraz wyjąć i przeczyścić mikro-przełącznik (jego tez da się rozebrać na czynniki pierwsze).
MrBorrows pisze:Pytanie tylko, czy za 3 zł (słownie: 3 zł) warto go rozbierać? Bo tyle kosztuje nowy, pasujący mikro-styk, nie oryginał oczywiście, ale pochodzi tyle samo albo i dłużej. Ostatnio wymieniłem u siebie w drzwiach kierowcy i działa super.tomciar pisze:Zamek na stół i zrobić obie rzeczy - obejrzeć luty oraz wyjąć i przeczyścić mikro-przełącznik (jego tez da się rozebrać na czynniki pierwsze).
Powiedz mi kolego, gdzie taki można dostać?
chips, ja go dostałem w MagServ'ie w Gdyni. http://www.magserv.com.pl/
Koleś, u którego kupuję różne rzeczy od lat, jak tylko spojrzał na mikrostyk, który wyciąłem z Audi, obrócił się na półkę i podał mi odpowiedni mikrostyk. Jako, że może on być w dwóch konfiguracjach, to kupiłem dwa i jeden z nich działał jak należy. Facet mówił, że sam ma Passat'a i wie o co chodzi, dlatego zamówił i ma to na stanie.
A oto zdjęcia z dwóch stron wspomnianego mikrostyka w ZÂŁEJ KONFIGURACJI:
W DOBREJ KONFIGURACJI przewody są przylutowane do środkowej nogi (czyli "3" lub "NO") i do "2" lub "G", w zalezności na którą stronę mikrostyka patrzycie. Na zdjęciu ta noga jest ułamana, ale jak kupicie mikrostyk, to oczywiście tam będzie - możecie wtedy odłamać tą skrajną, nieużywaną nogę. Sam mikrostyk nie jest może idealnie takich samych rozmiarów, ale bardzo niewiele mu brakuje i przy zastosowaniu sprytnego patentu można go bez większego problemu zamocować w miejscu po oryginalnym mikrostyku.
Koleś, u którego kupuję różne rzeczy od lat, jak tylko spojrzał na mikrostyk, który wyciąłem z Audi, obrócił się na półkę i podał mi odpowiedni mikrostyk. Jako, że może on być w dwóch konfiguracjach, to kupiłem dwa i jeden z nich działał jak należy. Facet mówił, że sam ma Passat'a i wie o co chodzi, dlatego zamówił i ma to na stanie.
A oto zdjęcia z dwóch stron wspomnianego mikrostyka w ZÂŁEJ KONFIGURACJI:
W DOBREJ KONFIGURACJI przewody są przylutowane do środkowej nogi (czyli "3" lub "NO") i do "2" lub "G", w zalezności na którą stronę mikrostyka patrzycie. Na zdjęciu ta noga jest ułamana, ale jak kupicie mikrostyk, to oczywiście tam będzie - możecie wtedy odłamać tą skrajną, nieużywaną nogę. Sam mikrostyk nie jest może idealnie takich samych rozmiarów, ale bardzo niewiele mu brakuje i przy zastosowaniu sprytnego patentu można go bez większego problemu zamocować w miejscu po oryginalnym mikrostyku.
Witam.
Ja zrobiłem dokładnie tak jak kolega "tomciar" zamek na stół,cały do rozebrania,,ikrostyk wyczyszczony,ładnie zameczek się rozklada po odkreceniu paru śrubek czarny plastik rozchodzi się na pół i wszystkie zimne luty poprawione.
Teraz wszystko się świeci i jest ok.
Jesli ktos potzrebuje pomocy w rozebraniu zamka chetnie pomogę.Czasu nie zajmuje to dużo,a póxniej satysfakcja z działających światełek spora :-D
Ja zrobiłem dokładnie tak jak kolega "tomciar" zamek na stół,cały do rozebrania,,ikrostyk wyczyszczony,ładnie zameczek się rozklada po odkreceniu paru śrubek czarny plastik rozchodzi się na pół i wszystkie zimne luty poprawione.
Teraz wszystko się świeci i jest ok.
Jesli ktos potzrebuje pomocy w rozebraniu zamka chetnie pomogę.Czasu nie zajmuje to dużo,a póxniej satysfakcja z działających światełek spora :-D
Arczi
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Panowie ja będę musiał u siebie rozebrać sterownik centralnego zamka po stronie kierowcy. Czy jeśli zdejmę tą obudowę pod którą kryje się mikrostyk to nic z tamtą nie wyskoczy? nic się nie rozsypie?
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
Dziś wyjąłem zamek z prawych przednich drzwi, zamek powędrował na stół, rozebrałem, jedna nóżka na tej płytce drukowanej, ta zaraz przy kostce byla zaśniedziała, oczyściłem, lutownicą lekko luty na nowo poprawiłem (?), złożyłęm zamek do kupy, włożylem go do drzwi i dalej du..a :-x :evil: :-?
Nie dość, że moja robota nie przyniosła żadnego efektu to teraz muszę jeszcze raz zamek wyjmować gdyż ten rygielek w tapicerce drzwi służący do ręcznego zamykania drzwi od środka, przy otwieraniu drzwi wysuwa się pięknie lecz po chwili znowu się chowa pomimo, że drzwi są odryglowane, ale w zależności od pozycji zamka zamknięte/otwarte, normalnie funkcjonują tylko, że ten rygielek cały czas jest schowany Co mogłem złożyć nie tak, że rygielek cały czas się chowa
Nie dość, że moja robota nie przyniosła żadnego efektu to teraz muszę jeszcze raz zamek wyjmować gdyż ten rygielek w tapicerce drzwi służący do ręcznego zamykania drzwi od środka, przy otwieraniu drzwi wysuwa się pięknie lecz po chwili znowu się chowa pomimo, że drzwi są odryglowane, ale w zależności od pozycji zamka zamknięte/otwarte, normalnie funkcjonują tylko, że ten rygielek cały czas jest schowany Co mogłem złożyć nie tak, że rygielek cały czas się chowa
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
ja powiem tylko tyle , ze mialem taki sam problem i
pukalem reka po drzwiach
czyscilem zamek , mikrostycznik
smarowalem jw
cuda robilem
efekt byl, ale na jakis czas
problem i tak wróci wiec..............
kupiel nowy zamek i po klopocie :-D
ja mam wiecej czasu dla siebie i mniej nerwów zszarpanych
można sobie pogrzebac w zamkach czy innych częściach prawda jest taka , ze jak częś sie zuzyje trzeba ja wymienic nic nie pomoze jej jakas proba naprawy
pozdrawiam
pukalem reka po drzwiach
czyscilem zamek , mikrostycznik
smarowalem jw
cuda robilem
efekt byl, ale na jakis czas
problem i tak wróci wiec..............
kupiel nowy zamek i po klopocie :-D
ja mam wiecej czasu dla siebie i mniej nerwów zszarpanych
można sobie pogrzebac w zamkach czy innych częściach prawda jest taka , ze jak częś sie zuzyje trzeba ja wymienic nic nie pomoze jej jakas proba naprawy
pozdrawiam
Jest > Allroad C5 2,5 TDI BAU 180KM
Było > A6 C5 2.5 TDI AFB 150KM
Było > A6 C5 2.5 TDI AFB 150KM
gratuluje cierpliwosci ja bym nie mial tyle :-Ppawelk600 pisze:Acid, Twoje odczucia na pewno są uzasadnione, ale chyba znam przyczynę bo wiele razy wymieniałem te styczniki ale nie zawsze one są winowajcą bo jak wiadomo wystepują tzw zimne luty na płytce siłownika ale to co ostatnio się omordowałem to szok :shock: , co zadziało przy rozebranym zamku, po złożeniu go do kupy, kur.. nie działa :evil: , sobie myśle ki hu.. wodę mąci.... jak sie okazało ten metalowy pin który jest wlutowny w płytkę i dalej połączony ze ścieżką, za cholerę nie chciał się połączyć z cyną, widocznie takie jakieś tlenki na nim osiadły gdy lut sie utlenił że podczas lutowania połączenie nie było trwałe i mały ruch i już brak przewodności. Dopiero zrobiłem kabelkiem taki bajpas od ścieżki do pinu z drugiej strony płytki i śmiga jak złoto.
Może warto jeszcze raz spróbować....
zamka juz nie mam wiec choc bym chcial nie sprobuje :-D
poprawione :oops:pawelk600 pisze:OT
Podpis masz wzorowy, ale żeby było całkiem git to powinno być powered by Piotruś
no chyba że taki był zamysł to
Koniec OT
Jest > Allroad C5 2,5 TDI BAU 180KM
Było > A6 C5 2.5 TDI AFB 150KM
Było > A6 C5 2.5 TDI AFB 150KM
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga