Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Montaż xenonów HID (slim) soczewki H1 / by eldo

Warsztat
Awatar użytkownika
Sylwek240
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 479
Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
Imię: Sylwek
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie

Post autor: Sylwek240 » 14 gru 2010, 21:15

eldo, palnik zmieniany, a przetwornica była przekładana stronami, coś jest ewidentnie z prądem lewej strony. A co do bezpośredniego podłączenia to już dziś sprawdziłem i jest ok przetwornice łapią od razu tak samo żarniki więc jest chyba problem gdzie indziej.

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 14 gru 2010, 23:14

No to pasuje przeanalizować wiązkę zasilającą stronę lewą. jutro w pracy pogrzebie w Etce/Elsie i schematach elektrycznych do A6 może coś znajdę w tym temacie pomocnego. Jakieś wtyczki, złaczki i inne badziewia które mogą mieć zaśniedziałe styki itp.

Damy rade ;-)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
Sylwek240
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 479
Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
Imię: Sylwek
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie

Post autor: Sylwek240 » 15 gru 2010, 15:50

eldo, zaglądałem po wszystkich już wtyczkach i kurcze wygląda na to że wszystko ok, lecz nie wiem co jest nie tak, czy problem tkwi w samym przełączniku czy gdzieś indziej jeszcze może być no normalnie szlak człowieka trafia.

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 15 gru 2010, 16:42

Niżej schemat wiązki oświetlenia strony L i P :

STRONA LEWA :

Obrazek

STRONA PRAWA:

Obrazek

Rozumiem ze sprawdziłeś połączenia (wtyczki) jednak zaopatrz sie w preparat do czyszczenia styków (coś w deseń KONTAKT 60) i potraktuj wtyczki/gniazda wg. w/w schematów. Następnie należało by poświecić trochę uwagi tej tablicy rozdzielczej w desce (tam gdzie sie kończy wiązka). Cholera wie w jakim stanie są połączenia... nam wypada namierzyć przyczyne spadku napięcia (słaby styk) więc pasuje posprawdzać wszystkie elementy połaczeniowe. Sam wyłącznik zostawił bym w spokoju, pasuje w 100% wyeliminować po kolei możliwe przyczyny.
A więc:

- Palniki OK
- Przetwornice OK
- Instalacja przetwornic OK
- Połączenia instalacji przetwornic z instalacją auta OK
- Przegląd instalacji poza obudową lampy:

a) gniazdo lampy
b) wtyczka wiązki
c) wtyczka wiązki w desce rozdzielczej (wg. schematu).

Jeżeli po czyszczeniu preparatem, i dociśnięciu wtyczek nie uzyskasz rezultatu pozostaje sprawdzenie ciągłości wiązki. Najlepiej multimetrem (test diod z funkcją brzeczka). W jaki sposób to może później ;-)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
Sylwek240
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 479
Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
Imię: Sylwek
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie

Post autor: Sylwek240 » 15 gru 2010, 22:01

eldo, wtyczki w lamie ok, całą lampę przejżałem, napięcie mierzyłem i kurcze 2 strony mają takie same, żadnych spadków, styki czyściutkie w połączeniu żarówki/żarnika jeszcze zastanawia mnie jak tam wyglądają przewody poza lampą tzn w stronę bezpieczników, powiedz mi tylko które bezpieczniki są odpowiedzialne za prąd do oświetlenia przodu ? bo być może że to wina bezpieczników, za słabe i odłączają się. nie wiem czy czasem też coś takiego jak sam przełącznik nie może być walnięty, pytam z ciekawości. Te światła mają różne schizy dziś rano przy -5`C odpaliła lewa jako pierwsza a prawa za 2 razem. Znowu przed chwilą wróciłem do domu przy temp -4`C i za drugim razem złapały dopiero obydwie. Nie wiem jak Tobie pracują przetwornice przy takich temp.

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 15 gru 2010, 23:28

Sylwek240 pisze:Nie wiem jak Tobie pracują przetwornice przy takich temp.
-23st w tym miesiącu i od kopa oba światła ;-)
Sylwek240 pisze:powiedz mi tylko które bezpieczniki są odpowiedzialne za prąd do oświetlenia przodu ?
Interesują nas bezpieczniki świateł mijania strona L i P :

Obrazek

20- światło mijania prawe
21- światło mijania lewe
Sylwek240 pisze:napięcie mierzyłem i kurcze 2 strony mają takie same, żadnych spadków
Mierzyłeś pod obciążeniem ? Bo spadek napięcia wystepuje przy ew. podłaczeniu odbiornika (w naszym przypadku przetwornicy wraz z palnikiem) łatwiej zmierzyć ew. spadek napięcia podpinając żarówkę H1. na chwilę obecną podejrzewam:

- słaby styk na którymś połączeniu wiązki (patrz schemat wyżej)
- słaby styk w konsoli z bezpiecznikami (gniazda bezpieczników od oświetlenia)
- być może sam przełącznik (pokrętło od zapalania świateł)
- nie pamiętam (i nie mam przed sobą obecnie schematu) czy światła odpala przekaźnik czy bezpośrednio styki pokrętła.... bo jeżeli przekaźnik, warto by sprawdzić styki !

Jeszcze jedno... odepnij silniki od poziomu (wtyczka wewnątrz lampy) wiszą na tym samym bezpieczniku co światła mijania. Wykluczymy wszystkie odbiorniki z "tego samego plusa" ;-)

Tyle mi do głowy przychodzi na chwilę obecną...
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
Sylwek240
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 479
Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
Imię: Sylwek
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie

Post autor: Sylwek240 » 16 gru 2010, 20:13

eldo pisze:Mierzyłeś pod obciążeniem ? Bo spadek napięcia wystepuje przy ew. podłaczeniu odbiornika (w naszym przypadku przetwornicy wraz z palnikiem) łatwiej zmierzyć ew. spadek napięcia podpinając żarówkę H1
tak zostało to sprawdzone pod obciążeniem i prawa zgadza się z lewą stroną, zastanawia mnie czy to czasem nie wina samego poziomowania
eldo pisze:- słaby styk na którymś połączeniu wiązki (patrz schemat wyżej)
- słaby styk w konsoli z bezpiecznikami (gniazda bezpieczników od oświetlenia)
-styki sprawdzone wew wiązki OK
- styk w konsoli dziś sprawdzony OK

eldo pisze:- być może sam przełącznik (pokrętło od zapalania świateł)
być może, lecz nie mam jak sprawdzić, zastanawiałem się nad tym by wyjąć sam przełącznik i spróbować na tzw"ostro"
eldo pisze:Jeszcze jedno... odepnij silniki od poziomu (wtyczka wewnątrz lampy) wiszą na tym samym bezpieczniku co światła mijania.
które to przewody ?

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 16 gru 2010, 20:42

Element oznaczony nr 16 (czerwona strzałka) to wtyczka do silniczka ręcznego ustawienia poziomu (element nr 3), spróbuj wypiąć i odpalić przetwornice (juz mi się kończa pomysły powoli) :roll:

Obrazek
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
Sylwek240
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 479
Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
Imię: Sylwek
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie

Post autor: Sylwek240 » 16 gru 2010, 21:33

eldo, już wypinałem i niewielka poprawa jest tzn startuje za pierwszym czasem za 2 razem ale to jeszcze sprawdzę sam włącznik świateł.

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 17 gru 2010, 16:15

Jeżeli jest niewielka poprawa to znaczy ze dodatkowy pobór prądu przez w/w silniczki opóźnia (uniemożliwia :roll:) zapłon przetwornic... już sam nie wiem jak to rozumieć to i to wisi na tym samym "plusie". Wydłub przełącznik (pokrętło) i sprawdź styki. Profilaktycznie potraktuj preparatem do styków.
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 22 gru 2010, 09:08

A ja mam takie pytanko. W poprzednim aucie przez rok czasu jeździłem na xenonach i nie było problemu. Dziś, pół godziny temu zatrzymała mnie policja do kontroli i co? No te xenony.. Klosze są do H1. Mandat. od 20 do 500. Chciał mi dać, ale na szczęście był znajomy, za co dzięki Bogu. I teraz co? Muszę wymieniać? Jak to jest... Bo już zgłupiałem... Niby nie można, wszyscy mają, testy przechodzą. O co loto?
A o co się przyczepili? O to że to nie są klosze do xenonów. O ile się nie mylę, to napis D2S jest od ksenonów tak? BO powiedział że jest napisane H1 i takie mają być. To była moja pierwsza kontrola i zgłupiałem, czy przy następnej mogę im powiedzieć, że klosze są dostosowane do kseonów co okazuje oznaczenie D2S H1? :roll:

mysza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 267
Rejestracja: 03 lip 2008, 11:04
Lokalizacja: Lebork/Pomorskie

Post autor: mysza » 22 gru 2010, 09:13

D2S oznaczenie xenonów H1 oznaczenie swiateł drogowych <ok>

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 22 gru 2010, 09:22

Czyli Pan policjant racji nie miał?

[ Dodano: 2010-12-22, 09:22 ]
A H1 to nie jest od mijania? :roll:

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 22 gru 2010, 14:16

mysza pisze:D2S oznaczenie xenonów H1 oznaczenie swiateł drogowych
w C6 to może i tak jest ;-) w C5 lampy przystosowane do żarówek maja H1 na soczewkach (mijania) i H7 na drogowych ;-)
Chyba było już o tym w tym temacie :roll:
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 22 gru 2010, 18:04

Dobra dobra. Ale jak to jest z tymi soczewkami? Mogę mówić że są przystosowane?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja