[A6 C5] Montaż xenonów HID (slim) soczewki H1 / by eldo
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
No to pasuje przeanalizować wiązkę zasilającą stronę lewą. jutro w pracy pogrzebie w Etce/Elsie i schematach elektrycznych do A6 może coś znajdę w tym temacie pomocnego. Jakieś wtyczki, złaczki i inne badziewia które mogą mieć zaśniedziałe styki itp.
Damy rade
Damy rade

Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Niżej schemat wiązki oświetlenia strony L i P :
STRONA LEWA :
![Obrazek]()
STRONA PRAWA:
![Obrazek]()
Rozumiem ze sprawdziłeś połączenia (wtyczki) jednak zaopatrz sie w preparat do czyszczenia styków (coś w deseń KONTAKT 60) i potraktuj wtyczki/gniazda wg. w/w schematów. Następnie należało by poświecić trochę uwagi tej tablicy rozdzielczej w desce (tam gdzie sie kończy wiązka). Cholera wie w jakim stanie są połączenia... nam wypada namierzyć przyczyne spadku napięcia (słaby styk) więc pasuje posprawdzać wszystkie elementy połaczeniowe. Sam wyłącznik zostawił bym w spokoju, pasuje w 100% wyeliminować po kolei możliwe przyczyny.
A więc:
- Palniki OK
- Przetwornice OK
- Instalacja przetwornic OK
- Połączenia instalacji przetwornic z instalacją auta OK
- Przegląd instalacji poza obudową lampy:
a) gniazdo lampy
b) wtyczka wiązki
c) wtyczka wiązki w desce rozdzielczej (wg. schematu).
Jeżeli po czyszczeniu preparatem, i dociśnięciu wtyczek nie uzyskasz rezultatu pozostaje sprawdzenie ciągłości wiązki. Najlepiej multimetrem (test diod z funkcją brzeczka). W jaki sposób to może później
STRONA LEWA :
STRONA PRAWA:
Rozumiem ze sprawdziłeś połączenia (wtyczki) jednak zaopatrz sie w preparat do czyszczenia styków (coś w deseń KONTAKT 60) i potraktuj wtyczki/gniazda wg. w/w schematów. Następnie należało by poświecić trochę uwagi tej tablicy rozdzielczej w desce (tam gdzie sie kończy wiązka). Cholera wie w jakim stanie są połączenia... nam wypada namierzyć przyczyne spadku napięcia (słaby styk) więc pasuje posprawdzać wszystkie elementy połaczeniowe. Sam wyłącznik zostawił bym w spokoju, pasuje w 100% wyeliminować po kolei możliwe przyczyny.
A więc:
- Palniki OK
- Przetwornice OK
- Instalacja przetwornic OK
- Połączenia instalacji przetwornic z instalacją auta OK
- Przegląd instalacji poza obudową lampy:
a) gniazdo lampy
b) wtyczka wiązki
c) wtyczka wiązki w desce rozdzielczej (wg. schematu).
Jeżeli po czyszczeniu preparatem, i dociśnięciu wtyczek nie uzyskasz rezultatu pozostaje sprawdzenie ciągłości wiązki. Najlepiej multimetrem (test diod z funkcją brzeczka). W jaki sposób to może później

Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- Sylwek240
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 479
- Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
- Imię: Sylwek
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie
eldo, wtyczki w lamie ok, całą lampę przejżałem, napięcie mierzyłem i kurcze 2 strony mają takie same, żadnych spadków, styki czyściutkie w połączeniu żarówki/żarnika jeszcze zastanawia mnie jak tam wyglądają przewody poza lampą tzn w stronę bezpieczników, powiedz mi tylko które bezpieczniki są odpowiedzialne za prąd do oświetlenia przodu ? bo być może że to wina bezpieczników, za słabe i odłączają się. nie wiem czy czasem też coś takiego jak sam przełącznik nie może być walnięty, pytam z ciekawości. Te światła mają różne schizy dziś rano przy -5`C odpaliła lewa jako pierwsza a prawa za 2 razem. Znowu przed chwilą wróciłem do domu przy temp -4`C i za drugim razem złapały dopiero obydwie. Nie wiem jak Tobie pracują przetwornice przy takich temp.
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
-23st w tym miesiącu i od kopa oba światłaSylwek240 pisze:Nie wiem jak Tobie pracują przetwornice przy takich temp.

Interesują nas bezpieczniki świateł mijania strona L i P :Sylwek240 pisze:powiedz mi tylko które bezpieczniki są odpowiedzialne za prąd do oświetlenia przodu ?
20- światło mijania prawe
21- światło mijania lewe
Mierzyłeś pod obciążeniem ? Bo spadek napięcia wystepuje przy ew. podłaczeniu odbiornika (w naszym przypadku przetwornicy wraz z palnikiem) łatwiej zmierzyć ew. spadek napięcia podpinając żarówkę H1. na chwilę obecną podejrzewam:Sylwek240 pisze:napięcie mierzyłem i kurcze 2 strony mają takie same, żadnych spadków
- słaby styk na którymś połączeniu wiązki (patrz schemat wyżej)
- słaby styk w konsoli z bezpiecznikami (gniazda bezpieczników od oświetlenia)
- być może sam przełącznik (pokrętło od zapalania świateł)
- nie pamiętam (i nie mam przed sobą obecnie schematu) czy światła odpala przekaźnik czy bezpośrednio styki pokrętła.... bo jeżeli przekaźnik, warto by sprawdzić styki !
Jeszcze jedno... odepnij silniki od poziomu (wtyczka wewnątrz lampy) wiszą na tym samym bezpieczniku co światła mijania. Wykluczymy wszystkie odbiorniki z "tego samego plusa"

Tyle mi do głowy przychodzi na chwilę obecną...
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- Sylwek240
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 479
- Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
- Imię: Sylwek
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie
tak zostało to sprawdzone pod obciążeniem i prawa zgadza się z lewą stroną, zastanawia mnie czy to czasem nie wina samego poziomowaniaeldo pisze:Mierzyłeś pod obciążeniem ? Bo spadek napięcia wystepuje przy ew. podłaczeniu odbiornika (w naszym przypadku przetwornicy wraz z palnikiem) łatwiej zmierzyć ew. spadek napięcia podpinając żarówkę H1
-styki sprawdzone wew wiązki OKeldo pisze:- słaby styk na którymś połączeniu wiązki (patrz schemat wyżej)
- słaby styk w konsoli z bezpiecznikami (gniazda bezpieczników od oświetlenia)
- styk w konsoli dziś sprawdzony OK
być może, lecz nie mam jak sprawdzić, zastanawiałem się nad tym by wyjąć sam przełącznik i spróbować na tzw"ostro"eldo pisze:- być może sam przełącznik (pokrętło od zapalania świateł)
które to przewody ?eldo pisze:Jeszcze jedno... odepnij silniki od poziomu (wtyczka wewnątrz lampy) wiszą na tym samym bezpieczniku co światła mijania.
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Element oznaczony nr 16 (czerwona strzałka) to wtyczka do silniczka ręcznego ustawienia poziomu (element nr 3), spróbuj wypiąć i odpalić przetwornice (juz mi się kończa pomysły powoli) :roll:
![Obrazek]()
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Jeżeli jest niewielka poprawa to znaczy ze dodatkowy pobór prądu przez w/w silniczki opóźnia (uniemożliwia :roll:) zapłon przetwornic... już sam nie wiem jak to rozumieć to i to wisi na tym samym "plusie". Wydłub przełącznik (pokrętło) i sprawdź styki. Profilaktycznie potraktuj preparatem do styków.
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
A ja mam takie pytanko. W poprzednim aucie przez rok czasu jeździłem na xenonach i nie było problemu. Dziś, pół godziny temu zatrzymała mnie policja do kontroli i co? No te xenony.. Klosze są do H1. Mandat. od 20 do 500. Chciał mi dać, ale na szczęście był znajomy, za co dzięki Bogu. I teraz co? Muszę wymieniać? Jak to jest... Bo już zgłupiałem... Niby nie można, wszyscy mają, testy przechodzą. O co loto?
A o co się przyczepili? O to że to nie są klosze do xenonów. O ile się nie mylę, to napis D2S jest od ksenonów tak? BO powiedział że jest napisane H1 i takie mają być. To była moja pierwsza kontrola i zgłupiałem, czy przy następnej mogę im powiedzieć, że klosze są dostosowane do kseonów co okazuje oznaczenie D2S H1? :roll:
A o co się przyczepili? O to że to nie są klosze do xenonów. O ile się nie mylę, to napis D2S jest od ksenonów tak? BO powiedział że jest napisane H1 i takie mają być. To była moja pierwsza kontrola i zgłupiałem, czy przy następnej mogę im powiedzieć, że klosze są dostosowane do kseonów co okazuje oznaczenie D2S H1? :roll:
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
w C6 to może i tak jestmysza pisze:D2S oznaczenie xenonów H1 oznaczenie swiateł drogowych


Chyba było już o tym w tym temacie :roll:
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .