Montaż servotronic-a a6 c5
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Montaż servotronic-a a6 c5
Ze względu na uszkodzona przekładnie bylem zmuszony ja wymienić (ciekła). Maglownice miałem z siłownikiem i bez servotronica- koyo. Z pewnego źródła mogłem kupić maglownice bez siłownika i z servotronic-iem - ZF. Nigdzie nie znalazłem jasnej informacji czy podejdzie wiec zaryzykowałem- teraz już wiem że pasuje bez problemu, mam przekładnie z silnika 2.7 biturbo. Skoro już miałem przekładnie z servotronickiem to czemu by nie założyć dodatkowego bajeru i nie kręcić lżej. Niestety nikt nie chciał się tego podjąć a że jestem po elektroniku to zabrałem się za to sam Opiszę jak to zrobiłem i zamieszczę schematy które udało mi się znaleźć może komuś się przyda
Schematy:
Podstawka pod sterownik/przekaźnik.
Schemat uogólniony servotronica.
Schematy podłączenia sterownika.
sterownik:
Na sterowniku mamy piny z opisem :
15 - + 12v po stacyjce - 6 pin na postawce
31 - GDN - masa - 8 pin na postawce
W1 - Pierwszy pin zaworu maglownicy - 5 pin na podstawce - przewód z przekładni biało- czerwony
W2 - Drugi pin zaworu maglownicy - 2 pin na podstawce
V - trzeci pin niebieskiej wtyczki licznika. Sygnał prędkości 4 pin na podstawce
d1-nie wykorzystujemy
Potrzebne elementy :
- maglownica z servotronic-iem
- przekaznik(sterownik)
- podstawka pod przekażnik
- pieć przewodów (czerwony i czarny po ok 50- 60 cm, dwa w oslonie do przekladni ok 70cm, jeden do licznika ok 60cm)
- wtyczka do maglownicy
- cyna, lutownica, koszulka termokurczliwa itp
Przygotowujemy sobie podstawke i przewód do przekładni
- wyjmujemy wszystkie piny z podstawki (ściągamy ta fioletowa część i wyjmujemy przy pomocy igły wszystkie piny) jak by był problem to opisze jak to zrobić dokładnie). Lutujemy przewody od zasilania i do licznika, przewody od maglownicy trzeba lutować w aucie.
-zarabiamy przewod do przekladni-wtyczka (sciagamy ten fioletowy zatrzask, wyjmujemy uszczelke oraz piny)
Piny lutowałem w taki sposób jak na foto : zdejmuje izolacje, odginam blaszeczkę na pinie i skręcam z nowym przewodem, następnie kropla cyny i całość w koszulkę termokurczliwą.
Gdy mamy wszytko wstępnie przygotowane idziemy do auta, odkręcamy osłonę pod pod kierownica(5 śrub 8mm) oraz licznik (2 śruby -krzyzak), podnosimy autko z lewej strony.
Odkręcamy osłonę nad kołem jak na zdjęciu i obcinamy jeden króciec (zaznaczony strzałką)- tedy pójdzie przewód od przekładni, następnie przeciągamy przewód do kabiny.
Obcinamy przewód na wymiar i zarabiamy jak na zdjęciach wyżej.
Wpinamy piny do podstawki zgodnie ze schematem i mocujemy przekaźnik w wolnym miejscu.
Odpinamy akumulator, wyjmujemy niebieską wtyczkę z licznika i lutujemy przewód od prędkości do trzeciego przewodu (biało-niebieski)- sygnał prędkości, izolujemy i podłączamy wtyczkę na miejsce. Przykręcamy licznik.
Docinamy przewody od zasilania(czarny,czerwony) i robimy pętelkę którą cynujemy. czarny do masy a czerwony do do zasilania po stacyjce(ja podłączyłem do czarno-żółtych przewodów na listwie z przewodami- widoczne grube przewody zakręcane nakrętką pod kierownica )
masa:
Podłączamy akumulator, odpalamy i testujemy, jak wszytko ok spinamy przewody opaską i przykręcamy osłonę.
Koszt elementów bez przekładni - 70zł
Nieprofesjonalnie opisane ale opisałem tak jak umiałem może chociaż trochę komuś się przyda jak nie to kosz
Schematy:
Podstawka pod sterownik/przekaźnik.
Schemat uogólniony servotronica.
Schematy podłączenia sterownika.
sterownik:
Na sterowniku mamy piny z opisem :
15 - + 12v po stacyjce - 6 pin na postawce
31 - GDN - masa - 8 pin na postawce
W1 - Pierwszy pin zaworu maglownicy - 5 pin na podstawce - przewód z przekładni biało- czerwony
W2 - Drugi pin zaworu maglownicy - 2 pin na podstawce
V - trzeci pin niebieskiej wtyczki licznika. Sygnał prędkości 4 pin na podstawce
d1-nie wykorzystujemy
Potrzebne elementy :
- maglownica z servotronic-iem
- przekaznik(sterownik)
- podstawka pod przekażnik
- pieć przewodów (czerwony i czarny po ok 50- 60 cm, dwa w oslonie do przekladni ok 70cm, jeden do licznika ok 60cm)
- wtyczka do maglownicy
- cyna, lutownica, koszulka termokurczliwa itp
Przygotowujemy sobie podstawke i przewód do przekładni
- wyjmujemy wszystkie piny z podstawki (ściągamy ta fioletowa część i wyjmujemy przy pomocy igły wszystkie piny) jak by był problem to opisze jak to zrobić dokładnie). Lutujemy przewody od zasilania i do licznika, przewody od maglownicy trzeba lutować w aucie.
-zarabiamy przewod do przekladni-wtyczka (sciagamy ten fioletowy zatrzask, wyjmujemy uszczelke oraz piny)
Piny lutowałem w taki sposób jak na foto : zdejmuje izolacje, odginam blaszeczkę na pinie i skręcam z nowym przewodem, następnie kropla cyny i całość w koszulkę termokurczliwą.
Gdy mamy wszytko wstępnie przygotowane idziemy do auta, odkręcamy osłonę pod pod kierownica(5 śrub 8mm) oraz licznik (2 śruby -krzyzak), podnosimy autko z lewej strony.
Odkręcamy osłonę nad kołem jak na zdjęciu i obcinamy jeden króciec (zaznaczony strzałką)- tedy pójdzie przewód od przekładni, następnie przeciągamy przewód do kabiny.
Obcinamy przewód na wymiar i zarabiamy jak na zdjęciach wyżej.
Wpinamy piny do podstawki zgodnie ze schematem i mocujemy przekaźnik w wolnym miejscu.
Odpinamy akumulator, wyjmujemy niebieską wtyczkę z licznika i lutujemy przewód od prędkości do trzeciego przewodu (biało-niebieski)- sygnał prędkości, izolujemy i podłączamy wtyczkę na miejsce. Przykręcamy licznik.
Docinamy przewody od zasilania(czarny,czerwony) i robimy pętelkę którą cynujemy. czarny do masy a czerwony do do zasilania po stacyjce(ja podłączyłem do czarno-żółtych przewodów na listwie z przewodami- widoczne grube przewody zakręcane nakrętką pod kierownica )
masa:
Podłączamy akumulator, odpalamy i testujemy, jak wszytko ok spinamy przewody opaską i przykręcamy osłonę.
Koszt elementów bez przekładni - 70zł
Nieprofesjonalnie opisane ale opisałem tak jak umiałem może chociaż trochę komuś się przyda jak nie to kosz
Ostatnio zmieniony 23 lut 2017, 08:11 przez Frugo1, łącznie zmieniany 5 razy.
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Tak bez problemu, z tym, że wiadome będzie ciężej kręcić na parkingu ale przekładnia podejdzie i wspomaganie będzie działało identycznie jak w aucie bez servotronic-a Generalnie nie polecam jak już jest servotronic to na pewno bym go nie wyrzuciłRoveR pisze:Gratuluję dociekliwości i chęci do działania, dobrze wiedzieć gdzie szukać info na ten temat, a czy orientujesz się jak auto ma serwo-tronic i chciałbym założyć magla bez czujnika, dało by radę.
Dzięki za pozytywne opinie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Montaż servotronic-a a6 c5
Jak zachowuje sie przekladnia przy braku przekaznika lub spalonym bezpieczniku servotronica? Czy dziala jak zwykla przekladnia bez servo?
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Re: Montaż servotronic-a a6 c5
Dokladnie tak chodzi identycznie jak zwykła przekładnia bez servotronicaaxe pisze:Jak zachowuje sie przekladnia przy braku przekaznika lub spalonym bezpieczniku servotronica? Czy dziala jak zwykla przekladnia bez servo?
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Z serwera chyba zostały usunięte, postaram się odszukać foty na kompie i uzupełnić wszytkodawid018 pisze:czy tylko u mnie zdjęcia sa niewidoczne??może ktoś podrzucić schematy i opisy?? jestem na etapie wymiany magla i mam właśnie taki z servotronikiem resztę gratów łącznie z oryginalna instalacja tez bym miał tylko kwestia gdzie co i jak
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 03 sie 2012, 10:38
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga