Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Montaż servotronic-a a6 c5

Warsztat
Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Montaż servotronic-a a6 c5

Post autor: Frugo1 » 09 paź 2013, 12:31

Ze względu na uszkodzona przekładnie bylem zmuszony ja wymienić (ciekła). Maglownice miałem z siłownikiem i bez servotronica- koyo. Z pewnego źródła mogłem kupić maglownice bez siłownika i z servotronic-iem - ZF. Nigdzie nie znalazłem jasnej informacji czy podejdzie wiec zaryzykowałem- teraz już wiem że pasuje bez problemu, mam przekładnie z silnika 2.7 biturbo. Skoro już miałem przekładnie z servotronickiem to czemu by nie założyć dodatkowego bajeru i nie kręcić lżej. Niestety nikt nie chciał się tego podjąć a że jestem po elektroniku to zabrałem się za to sam :> Opiszę jak to zrobiłem i zamieszczę schematy które udało mi się znaleźć może komuś się przyda :)
Schematy:
Podstawka pod sterownik/przekaźnik.
Obrazek
Schemat uogólniony servotronica.
Obrazek
Schematy podłączenia sterownika.
Obrazek
sterownik:
Obrazek


Na sterowniku mamy piny z opisem :
15 - + 12v po stacyjce - 6 pin na postawce
31 - GDN - masa - 8 pin na postawce
W1 - Pierwszy pin zaworu maglownicy - 5 pin na podstawce - przewód z przekładni biało- czerwony
W2 - Drugi pin zaworu maglownicy - 2 pin na podstawce
V - trzeci pin niebieskiej wtyczki licznika. Sygnał prędkości 4 pin na podstawce
d1-nie wykorzystujemy


Potrzebne elementy :
- maglownica z servotronic-iem
- przekaznik(sterownik)
- podstawka pod przekażnik
- pieć przewodów (czerwony i czarny po ok 50- 60 cm, dwa w oslonie do przekladni ok 70cm, jeden do licznika ok 60cm)
- wtyczka do maglownicy
- cyna, lutownica, koszulka termokurczliwa itp :)

Obrazek
Obrazek

Przygotowujemy sobie podstawke i przewód do przekładni
- wyjmujemy wszystkie piny z podstawki (ściągamy ta fioletowa część i wyjmujemy przy pomocy igły wszystkie piny) jak by był problem to opisze jak to zrobić dokładnie). Lutujemy przewody od zasilania i do licznika, przewody od maglownicy trzeba lutować w aucie.
-zarabiamy przewod do przekladni-wtyczka (sciagamy ten fioletowy zatrzask, wyjmujemy uszczelke oraz piny)


Piny lutowałem w taki sposób jak na foto : zdejmuje izolacje, odginam blaszeczkę na pinie i skręcam z nowym przewodem, następnie kropla cyny i całość w koszulkę termokurczliwą.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Gdy mamy wszytko wstępnie przygotowane idziemy do auta, odkręcamy osłonę pod pod kierownica(5 śrub 8mm) oraz licznik (2 śruby -krzyzak), podnosimy autko z lewej strony.
Odkręcamy osłonę nad kołem jak na zdjęciu i obcinamy jeden króciec (zaznaczony strzałką)- tedy pójdzie przewód od przekładni, następnie przeciągamy przewód do kabiny.
Obrazek
Obrazek
Obcinamy przewód na wymiar i zarabiamy jak na zdjęciach wyżej.


Wpinamy piny do podstawki zgodnie ze schematem i mocujemy przekaźnik w wolnym miejscu.
Obrazek
Obrazek
Odpinamy akumulator, wyjmujemy niebieską wtyczkę z licznika i lutujemy przewód od prędkości do trzeciego przewodu (biało-niebieski)- sygnał prędkości, izolujemy i podłączamy wtyczkę na miejsce. Przykręcamy licznik.
Obrazek
Obrazek

Docinamy przewody od zasilania(czarny,czerwony) i robimy pętelkę którą cynujemy. czarny do masy a czerwony do do zasilania po stacyjce(ja podłączyłem do czarno-żółtych przewodów na listwie z przewodami- widoczne grube przewody zakręcane nakrętką pod kierownica )
Obrazek
masa:
Obrazek
Podłączamy akumulator, odpalamy i testujemy, jak wszytko ok spinamy przewody opaską i przykręcamy osłonę.
Koszt elementów bez przekładni - 70zł

Nieprofesjonalnie opisane ale opisałem tak jak umiałem :| może chociaż trochę komuś się przyda jak nie to kosz :p
Ostatnio zmieniony 23 lut 2017, 08:11 przez Frugo1, łącznie zmieniany 5 razy.

RoveR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 gru 2009, 10:06
Imię: Bartek - szrot
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: RoveR » 14 paź 2013, 17:33

Gratuluję <okok> dociekliwości i chęci do działania, dobrze wiedzieć gdzie szukać info na ten temat, a czy orientujesz się jak auto ma serwo-tronic i chciałbym założyć magla bez czujnika, dało by radę.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 14 paź 2013, 18:27

RoveR pisze:Gratuluję <okok> dociekliwości i chęci do działania, dobrze wiedzieć gdzie szukać info na ten temat, a czy orientujesz się jak auto ma serwo-tronic i chciałbym założyć magla bez czujnika, dało by radę.
Tak bez problemu, z tym, że wiadome będzie ciężej kręcić na parkingu ale przekładnia podejdzie i wspomaganie będzie działało identycznie jak w aucie bez servotronic-a :) Generalnie nie polecam jak już jest servotronic to na pewno bym go nie wyrzucił :]


Dzięki za pozytywne opinie :)

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Montaż servotronic-a a6 c5

Post autor: axe » 08 lis 2013, 09:32

Jak zachowuje sie przekladnia przy braku przekaznika lub spalonym bezpieczniku servotronica? Czy dziala jak zwykla przekladnia bez servo?
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Re: Montaż servotronic-a a6 c5

Post autor: Frugo1 » 08 lis 2013, 14:27

axe pisze:Jak zachowuje sie przekladnia przy braku przekaznika lub spalonym bezpieczniku servotronica? Czy dziala jak zwykla przekladnia bez servo?
Dokladnie tak :) chodzi identycznie jak zwykła przekładnia bez servotronica :)

barman_pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 26 wrz 2014, 04:19
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: barman_pl » 06 lut 2015, 15:58

Sorki za odkop, ale nie ma sensu zakładać nowego tematu ;)
Pytanko mam takie jedno - gdzie znajduje się bezpiecznik od servotronic'a ? Czy w ogóle jest do tego bezpiecznik, czy tylko sam przekaźnik ?

Pozdr.

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 23 maja 2016, 07:13

czy tylko u mnie zdjęcia sa niewidoczne??może ktoś podrzucić schematy i opisy?? jestem na etapie wymiany magla i mam właśnie taki z servotronikiem resztę gratów łącznie z oryginalna instalacja tez bym miał tylko kwestia gdzie co i jak

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 24 maja 2016, 08:01

dawid018 pisze:czy tylko u mnie zdjęcia sa niewidoczne??może ktoś podrzucić schematy i opisy?? jestem na etapie wymiany magla i mam właśnie taki z servotronikiem resztę gratów łącznie z oryginalna instalacja tez bym miał tylko kwestia gdzie co i jak
Z serwera chyba zostały usunięte, postaram się odszukać foty na kompie i uzupełnić wszytko :)

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 07 lut 2017, 05:09

Zdjęcia znów padły:( Jakby ktoś mógł je dorzucić to bardzo by się przydały bo magiel mi zaczął stukać i myślę nad przekładką na serwotronic.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 07 lut 2017, 21:19

część poprawiłem, postaram się pouzupełniać co się da w wolnej chwili bo muszę odszukać schematy a czasu nie mam za wiele :(

bartekziomek89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 03 sie 2012, 10:38
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: bartekziomek89 » 22 lut 2017, 13:27

Frugo dawaj jeszcze raz foty wszystkiego :) Magiel z serwem już siedzi, teraz mi została zabawa z kablami :)
AUDI A6 C5 2,7 BiTurbo AJK Quattro!
Potrzebujesz strony WWW? Pisz!

rek1n82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 22 lut 2013, 06:31
Lokalizacja: Luban

Post autor: rek1n82 » 22 mar 2017, 18:05

Gdzie oryginalnie znajduje sye przekaznik od serwotronika? W nogach kierowcy?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 mar 2017, 18:07

tak razem z wszystkimi przekaźnikami , w miejscu numer 13
Załączniki
przekaĹşniki.jpg
przekaĹşniki.jpg (15.6 KiB) Przejrzano 17517 razy

rek1n82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 22 lut 2013, 06:31
Lokalizacja: Luban

Post autor: rek1n82 » 23 mar 2017, 10:03

ok a jak mozna o sprawdzic? wczoraj przestal dzialac a dzisiaj z kolei dziala nawet przy wiekszej predkosci

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 06 maja 2017, 10:42

A pytanko jaki olej do servotronica bo wymieniałem ostatnio i zalałem zielonym Febi mineralnym.
Pozdrawiam Marcin

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga