Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Montaż fabrycznego pcd parktronic'a a6 c5 tył

Warsztat
Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Montaż fabrycznego pcd parktronic'a a6 c5 tył

Post autor: Frugo1 » 04 mar 2016, 22:25

Ze względu na to, że oddaje autko do pomalowania kilku elementów w tym tylnego zderzaka zdecydowałem się przy okazji założyć pdc do tyłu. wypiszę co jest potrzebne i jak to zrobić. Najlepiej i najtaniej kupić cały zestaw z czujnikami wiązką i hokejem. Ja mam sedana natomiast wszystkie części pochodzą od avanta, pasuje bez problemu.

Potrzebne elementy
- hokej/spojler do mocowania czujników 4B58073793FZ
- czujniki parkowania- 4 sztuki 4B0919275
- wiązka elektryczna do połączenia czujników ze sterownikiem
- 8 metalowych spinek do przypięcia hokeja 4B0807887
- 7 śrubek N10309101
- 4 kapturki osłaniające czujniki i wtyczki elektryczne 4B0971883
- sterownik 4B0919283
- buzer 8E0919279, ja użyłem narazie od komputera
- przewody do podłączenia zasilania itp.
- try-tytki
- wtyczka 16 pin ( numer muszę znaleźć)


wyżej wymienione elementy są niezbędne do uruchomienia układu
dodatkowo aby wszytko zamontować tak jak fabryka potrzeba:

-uchwyt buzera 8D0035243A
-uchwyt sterownika 4B0907365C
-śruby i elementy mocujące ...

potrzebne elementy zaznaczyłem na czerwono:
Obrazek
Obrazek

montaż czyjników
1. Zaczynamy od zdemontowania zderzaka (10 nakrętek na klucz 10mm)
2. Odrysowujemy i wycinamy otwory pod czujniki ( ja użyłem otwornicy do drewna 50mm potem i tak trzeba wszytko dopasować skalpelem/pilnikiem).
Obrazek
Obrazek
3. Wycinamy wpusty pod "języczki" hokeja ( od wewnętrznej strony zderzaka są widoczne miejsca gdzie ma wchodzić hokej jak na foto)
Obrazek
Aby wyciąć wpust nawierciłem 2 otwory i resztę materiału wycinałem skalpelem (wpusty robiłem troszkę większe aby nie trzeba było później na siłę nic wciskać)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Po wycięciu wszystkich wpustów trzeba wszytko dopasować, wyrównać pilnikiem i wyszlifować papierem ściernym. Na środku hokeja jest jeszcze taki bolec, trzeba wywiercić otwór 8-10mm.
4. gdy hokej już ładnie pasuje przystępujemy do jego montażu- zakładamy klipsy i wkręcamy śrubki(wcześniej nawiercamy małe otwory).
Obrazek
Obrazek
5. wpinamy czujniki na swoje miejsce i mocujemy wiązke elektryczną za pomocą spinek i try-tytek
Obrazek
Obrazek
6 Przeciągamy wiązkę elektryczna do środka i montujemy zderzak. Ja przeciągnnołem przewody przez otwór jak na rysunku ( wcześniej dyndał tam jakiś obcięty czarny przewód <mysli> )
Obrazek
Po zmontowaniu wszystko ładnie wygląda poza moimi paskudnymi "kominami" które już się nie zmieszczą w zderzaku, bo przeszkadzają czujniki, tego nie przewidziałem. myślałem, że wejdą :|
Obrazek

Montaż sterownika
kostka 16 pinowa
1 pin- zasilanie +12v z 5 bezpiecznika
2 -buzer
6 - do światła cofania 12v żarówki
8 - do masy
9 - zasilanie +12v z 5 bezpiecznika
10 -buzer
11- do sygnału prędkości( ta niebieska 32 pinowa kostka licznika)
12- do 7 pinu złącza diagnostycznego
16-do masy
Pozostałych pinów nie wykorzystujemy

schemat elektryczny w załączniku

Tutaj pragnę jeszcze raz podziękować użytkownikowi bendzji za schemat elektryczny i pomoc w rozszyfrowaniu połączeń.


Ze względu na to, że w pon muszę oddać auto do malowania nie zdążę podłączyć wszystkiego ta jak fabryka nakazuje a muszę przetestować układ bo hokej i czujniki będa malowane. generalnie abby sprawdzić poprawność działania należy:
1. Zewrzeć pin 1 6 i 9 i wyprowadzić z nich jeden przewód(pójdzie do +12v)
2. Zewrzeć piny 8 i 16 i również wyprowadzić z nich jeden przewód (masa).
3. Pod piny 2(-) i 10(+) podłączyć buzer ( ja użyłem zwykły od kompa bo innego nie miałem).
Wygląda to tak jak na zdjęciu:
Obrazek
Obrazek
4. Teraz wystarczy dwa wyprowadzone przewody podpiąć pod żarówkę wstecznego:
-niebiesko czerwony przewód to plus
-brązowy przewód to masa
Obrazek
Teraz przekręcamy zapłon (nie trzeba odpalać silnika i wrzucamy wsteczny).
Z ciekawości zmierzyłem ile takie ustrojstwo bierze prądu i albo mi miernik nie działa albo kilka mA i spokojnie może być tak podłączone ale to sprawdzę jeszcze jutro analogowym amperomierzem.

filmik:



Jak widać na filmiku układ działa ok <radocha> niestety jeden czujnik nie działa trzeba wymienić choć widzę że ceny zawrotne, za całość dałem 100zł z dostawą a jeden czujnik kosztuje prawie tyle samo <zalamka>
Jak przyjdą mi przewody i załatwię brakujące materiały tj. stelaże, buzer, w rozsądnej cenie to opiszę jak to podłączyć bardziej profesjonalnie :p
Mam nadzieję, że komuś się przyda mój opis :)
Załączniki
pdc tył.pdf
(252.96 KiB) Pobrany 1637 razy

Awatar użytkownika
Michałł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1028
Rejestracja: 07 lis 2008, 20:13
Imię: Michał
Moje auto: Q5
Rocznik: 2014
Nadwozie: Van
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michałł » 22 kwie 2016, 01:28

Przyda się na pewno ;) A ten buzer w Avanxie gdzie powinien się znajdowax ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 kwie 2016, 13:40

za lewym boczkiem w bagażniku
Obrazek
free upload pictures
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 22 kwie 2016, 20:38

Dobry temat <okok>

teraz jeszcze czas na przód :]

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 05 maja 2016, 21:32

czy konieczne jest podpięcie przewodów 11 i 12 żeby czujniki poprawnie działały??w zasadzie to po co te przewody?? jaką role spełnia podłączenie PDC di licznika i OBD??

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 maja 2016, 22:34

OBD - diagnoza błędów
licznik - to sygnał prędości - wylacza czujniki powyzej ustalonej predkosci

[ Dodano: 2016-05-05, 22:34 ]
rafio83 pisze:Dobry temat <okok>

teraz jeszcze czas na przód :]
mogę opisać jestem w trakcie <okok>
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

dukosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 273
Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol

Post autor: dukosz » 09 maja 2016, 21:03

Czy jest gdzieś lista wszystkich sterowników do C5 które obsługują PDC?
bo szukam już pół godziny na forum i nie umiem znaleźć
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 maja 2016, 22:20

nie ma takiej listy ale na szybko:

PDC tył przedlift - 4B0919283 ( też A38L , A4B5 , A8 D2 )
PDC tył polift - 8Z0919283 ( też A2 )

PDC przód+tyl przedlift - 4D0919283 ( to samo w A8D2 jest )
PCD przód+tył polift - 8E0919283 ( tylko w A6 )
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

ajmax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 06 kwie 2013, 19:47
Lokalizacja: chorzów

Post autor: ajmax » 07 sie 2016, 21:29

Witam,
Przestał działać mi Parktronic i za bardzo nie wiem gdzie zacząć szukać żeby zlokalizować usterkę Audi A6 C5 1999r

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 sie 2016, 22:33

Od sprawdzenia błędów
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

RobertKali
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 sie 2016, 19:48
Lokalizacja: Raczki

Post autor: RobertKali » 11 sie 2016, 20:00

Siemanko. Bardzo dobry poradnik ale mam pare pytań odnośnie podłączenia,jestem w tym zielony więc będzie robił to dla mnie kumpel ale żeby ułatwić montaż chciałbym zapytać o pare rzeczy. Słuchaj wiązkę to 5 bezpiecznika trzeba ciągnąć czy wystarczy wpiąć się w wiazkę z tyłu do lamp? Jeżeli chodzi o wpinanie się w diagnostyke i niebieską 32 pinową kostkę licznika to tak samo wiązka musi iść czy jak to wygląda. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 sie 2016, 22:24

a skąd w lampie weźmiesz plus po stacyjce???

a do diagnostyki i licznika to jak się połączy jak wiązki nie ma??? tak trzeba położyć <okok>
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

RobertKali
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 sie 2016, 19:48
Lokalizacja: Raczki

Post autor: RobertKali » 12 sie 2016, 09:53

Faktycznie :) tak jak mowilem jestem w tym zielony ;)

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 22 sie 2016, 16:22

Ja mam to narazie podłączone pod światło wstecznego :) , sterownik pobiera znikomy prąd, w momencie wrzucenia wstecznego, PDC dostaje zasilanie. Jest to prowizoryczne rozwiązanie i póki co tak będę jeździł. Będę jeszcze dokładał sporo wyposażenia i jak będę miał wszytko zamontowane to pociągnę wiązkę do przodu. Profesjonalne podłączenie to tak jak napisał bendzji :>

pitoos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 28 gru 2016, 00:59
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: pitoos » 31 gru 2016, 00:26

ogarniał ktoś już przód ? pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga