Potrzebne elementy
- hokej/spojler do mocowania czujników 4B58073793FZ
- czujniki parkowania- 4 sztuki 4B0919275
- wiązka elektryczna do połączenia czujników ze sterownikiem
- 8 metalowych spinek do przypięcia hokeja 4B0807887
- 7 śrubek N10309101
- 4 kapturki osłaniające czujniki i wtyczki elektryczne 4B0971883
- sterownik 4B0919283
- buzer 8E0919279, ja użyłem narazie od komputera
- przewody do podłączenia zasilania itp.
- try-tytki
- wtyczka 16 pin ( numer muszę znaleźć)
wyżej wymienione elementy są niezbędne do uruchomienia układu
dodatkowo aby wszytko zamontować tak jak fabryka potrzeba:
-uchwyt buzera 8D0035243A
-uchwyt sterownika 4B0907365C
-śruby i elementy mocujące ...
potrzebne elementy zaznaczyłem na czerwono:
montaż czyjników
1. Zaczynamy od zdemontowania zderzaka (10 nakrętek na klucz 10mm)
2. Odrysowujemy i wycinamy otwory pod czujniki ( ja użyłem otwornicy do drewna 50mm potem i tak trzeba wszytko dopasować skalpelem/pilnikiem).
3. Wycinamy wpusty pod "języczki" hokeja ( od wewnętrznej strony zderzaka są widoczne miejsca gdzie ma wchodzić hokej jak na foto)
Aby wyciąć wpust nawierciłem 2 otwory i resztę materiału wycinałem skalpelem (wpusty robiłem troszkę większe aby nie trzeba było później na siłę nic wciskać)
Po wycięciu wszystkich wpustów trzeba wszytko dopasować, wyrównać pilnikiem i wyszlifować papierem ściernym. Na środku hokeja jest jeszcze taki bolec, trzeba wywiercić otwór 8-10mm.
4. gdy hokej już ładnie pasuje przystępujemy do jego montażu- zakładamy klipsy i wkręcamy śrubki(wcześniej nawiercamy małe otwory).
5. wpinamy czujniki na swoje miejsce i mocujemy wiązke elektryczną za pomocą spinek i try-tytek
6 Przeciągamy wiązkę elektryczna do środka i montujemy zderzak. Ja przeciągnnołem przewody przez otwór jak na rysunku ( wcześniej dyndał tam jakiś obcięty czarny przewód

Po zmontowaniu wszystko ładnie wygląda poza moimi paskudnymi "kominami" które już się nie zmieszczą w zderzaku, bo przeszkadzają czujniki, tego nie przewidziałem. myślałem, że wejdą

Montaż sterownika
kostka 16 pinowa
1 pin- zasilanie +12v z 5 bezpiecznika
2 -buzer
6 - do światła cofania 12v żarówki
8 - do masy
9 - zasilanie +12v z 5 bezpiecznika
10 -buzer
11- do sygnału prędkości( ta niebieska 32 pinowa kostka licznika)
12- do 7 pinu złącza diagnostycznego
16-do masy
Pozostałych pinów nie wykorzystujemy
schemat elektryczny w załączniku
Tutaj pragnę jeszcze raz podziękować użytkownikowi bendzji za schemat elektryczny i pomoc w rozszyfrowaniu połączeń.
Ze względu na to, że w pon muszę oddać auto do malowania nie zdążę podłączyć wszystkiego ta jak fabryka nakazuje a muszę przetestować układ bo hokej i czujniki będa malowane. generalnie abby sprawdzić poprawność działania należy:
1. Zewrzeć pin 1 6 i 9 i wyprowadzić z nich jeden przewód(pójdzie do +12v)
2. Zewrzeć piny 8 i 16 i również wyprowadzić z nich jeden przewód (masa).
3. Pod piny 2(-) i 10(+) podłączyć buzer ( ja użyłem zwykły od kompa bo innego nie miałem).
Wygląda to tak jak na zdjęciu:
4. Teraz wystarczy dwa wyprowadzone przewody podpiąć pod żarówkę wstecznego:
-niebiesko czerwony przewód to plus
-brązowy przewód to masa
Teraz przekręcamy zapłon (nie trzeba odpalać silnika i wrzucamy wsteczny).
Z ciekawości zmierzyłem ile takie ustrojstwo bierze prądu i albo mi miernik nie działa albo kilka mA i spokojnie może być tak podłączone ale to sprawdzę jeszcze jutro analogowym amperomierzem.
filmik:
Jak widać na filmiku układ działa ok


Jak przyjdą mi przewody i załatwię brakujące materiały tj. stelaże, buzer, w rozsądnej cenie to opiszę jak to podłączyć bardziej profesjonalnie

Mam nadzieję, że komuś się przyda mój opis
