No z takim poglądem nie do końca bym się zgodził.wacop pisze:ustawienie dużych otworów do wew. strony jest po to jak ktoś korzysta z blokad. Blokady nie są potrzebne, chodzi o to, żeby auto oddać do mechanika, który Cie skasuje na 400-500pln.
Rozrząd ustawia się wg pewnych zasad - wał korbowy a co za tym idzie toki a także wałki rozrządu powinny być w odpowiednim położeniu/punkcie.
Sposób w jaki Ty wykonałeś wymianę paska nieco odbiega od tych zasad.
Nie twierdzę że nie da się wykonać prawidłowej wymiany paska bez blokady - da się, sam wymieniałem i co lepsze też na znaki, które ktoś zaznaczył białą farbą ale mimo wszystko zwracałem uwagę na to by ustawienia otworów w blachach na wałkach były zgodnie z zaleceniami producenta. Po założeniu paska dla pewności przyłożyłem kawałek prostego kątownika tak by obydwa otwory obu blach wałków znalazły się w jednej linii - taka wirtualna prawie blokada

Oczywiście pasek można równie dobrze wymienić w dowolnym położeniu wału/wałków, np jak się zatrzyma silnik. Zrobić znaki, wymienić i jest duża szansa że będzie OK ale.... lepiej trzymajmy się wersji profesjonalnej

Fajnie że wszystko przebiegło OK, ale następnym razem spróbuj obrócić wał (korbowy) o jeden obrót więcej, sądzę że znaki na kołach także będą pasować a i większe otwory w blachach na wałkach rozrządu będą od wewnątrzUstawiając u siebie rozrząd, sugerowałem się starymi znakami, z poprzedniej wymiany.
...
... ponieważ wymiana paska rozrządu przebiegła bezproblemowo
