Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

FOTO Wymiana rozrządu 2.4 v6 bez opisu

Warsztat
Mustava
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 maja 2014, 13:42
Lokalizacja: Płd. Wlkp

Post autor: Mustava » 21 cze 2014, 23:37

wacop pisze:ustawienie dużych otworów do wew. strony jest po to jak ktoś korzysta z blokad. Blokady nie są potrzebne, chodzi o to, żeby auto oddać do mechanika, który Cie skasuje na 400-500pln.
No z takim poglądem nie do końca bym się zgodził.
Rozrząd ustawia się wg pewnych zasad - wał korbowy a co za tym idzie toki a także wałki rozrządu powinny być w odpowiednim położeniu/punkcie.
Sposób w jaki Ty wykonałeś wymianę paska nieco odbiega od tych zasad.
Nie twierdzę że nie da się wykonać prawidłowej wymiany paska bez blokady - da się, sam wymieniałem i co lepsze też na znaki, które ktoś zaznaczył białą farbą ale mimo wszystko zwracałem uwagę na to by ustawienia otworów w blachach na wałkach były zgodnie z zaleceniami producenta. Po założeniu paska dla pewności przyłożyłem kawałek prostego kątownika tak by obydwa otwory obu blach wałków znalazły się w jednej linii - taka wirtualna prawie blokada <lol>

Oczywiście pasek można równie dobrze wymienić w dowolnym położeniu wału/wałków, np jak się zatrzyma silnik. Zrobić znaki, wymienić i jest duża szansa że będzie OK ale.... lepiej trzymajmy się wersji profesjonalnej :p
Ustawiając u siebie rozrząd, sugerowałem się starymi znakami, z poprzedniej wymiany.
...
... ponieważ wymiana paska rozrządu przebiegła bezproblemowo
Fajnie że wszystko przebiegło OK, ale następnym razem spróbuj obrócić wał (korbowy) o jeden obrót więcej, sądzę że znaki na kołach także będą pasować a i większe otwory w blachach na wałkach rozrządu będą od wewnątrz ;)

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 02 kwie 2016, 10:10

Nie będę zakładał nowego tematu więc odświeżam . Czy ktoś może wymieniał już rozrząd i ma porządny opis z potrzebnymi kluczami i jak to zrobić dobrze bez blokad lub jak ktoś by mógł pożyczyć blokadę do V6 na czas wymiany oczywiście nie za darmo to proszę o priv ? Za jakieś 2 tygodnię będę wymieniał dlatego już teraz szukam poradnika , który pomoże mi dobrze wymienić cały rozrząd w moim V6 . Muszę to niestety zrobić sam bo w mojej miejscowości nie ma komu zostawić auta , żeby to zrobił dobrze a po za tym można zaoszczędzić sporo gotówki . :) Bardzo proszę o jakiekolwiek wskazówki , opisy , filmiki , linki , które pomogą rozjaśnić wymianę rozrządu . :)

Mateusz Foru A6

Post autor: Mateusz Foru A6 » 02 kwie 2016, 21:02

Poszukaj instukcji na stronie Contitech do silnika 2.8 V6 to jest to samo.
Bez blokad nie polecam się za to zabierać. Nie ustawisz tego dobrze. Ważne też jest posiadanie klucza dynamometrycznego w zakresie od 10Nm do minimum 60Nm, żeby naciągnąć pasek i dokręcić kołą rozrządu na stożkach.

Proponuje zakupić komplet blokad i klucz dynamometryczny wymienić u siebie, a potem wymieniać innym za kase zwórci się bardzo szybko :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 kwie 2016, 23:19

wbij na youtube: audi v6 timing belt <okok>

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 03 kwie 2016, 10:12

Wczoraj właśnie znalazłem sporo filmików , jednak nie opisali dokładnie jak zdjąć tą ramę z chłodnicą , żeby mieć cały silnik na wierzchu , tam są podłączone chyba węże od klimy i nie wiem jak je zdjąć i czy można je po prostu odkręcić ? Ponawiam pytanie , czy ktoś ma blokadę rozrządu do pożyczenia nie za darmo oczywiście ? A tak po za tym czy da się to zrobić też dobrze ale bez blokady aby nic nie przestawić ? Jest jakiś dobry sposób ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 kwie 2016, 10:30



odkręcasz chłodnicę klimy i możesz ją odłożyć na bok

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 03 kwie 2016, 19:24

Ok dzięki , chodź też nie ma dokładnie pokazanego co odkręca ale jakoś dam rade . Poszukałem dziś na alledrogo blokad i są w dosyć znośnej cenie 150 zł z przesyłką a ostatnio jak patrzyłem były za 350 zł więc jest spora różnica wiec dla dobra mojego autka fundne mu blokadę , żeby było wszystko ok ;) Tylko jak teraz sprawdzić czy rozrząd mam ustawiony idealnie ? Jakoś na Vagu można ? Ostatnio czytałem , że jest jakaś opcja w vagu tylko nie wiem czy w moim jest tak samo ?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 03 kwie 2016, 19:59

Kanał VAG 93. tam masz podaną synchronizację i ustawienie rozrządu. najlepiej jedna jest zablokować wał korbowy i ustawić wałki rozrządu na swoich pozycjach i wtedy dopiero wszystko skręcić. masz wtedy pewność (niemal) idealnego ustawienia. dlaczego niemal? zawsze coś może pójść nie tak...

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 03 kwie 2016, 21:11

W pozycji silnik i kanał 93 ? Jaka ma być tam wartość podana , żeby oznaczało iż rozrząd jest ustawiony dobrze ? W aukcji są 2 blokady . Czyli najpierw blokuje wał korbowy małą blokadą wkręcając w miejsce tego czujnika małego i mogę wszystko rozkręcać na spokojnie ? A dopiero potem blokuje duża blokadą wałki ? Czy przy rozkręcaniu wszystkiego muszę od razu używać blokad ? Czy dopiero jak już założę paski nowe , rolki i do końcowego skręcania dopiero blokada na wałki rozrządu i sprawdzam czy się wszystko pokrywa ? Czy od razu przed rozkręceniem starych elementów zakładam blokadę i ściągam wszystko z założoną blokadą ?

P.S Dołączam zdjęcie blokad
Załączniki
asasasa.jpg

marbaj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:21
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 03 kwie 2016, 23:47


Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 04 kwie 2016, 13:51

Dzięki za linki , już mi się sporo rozjaśniło i wiem co szukać i co robić . Teraz pozostało tylko zakupić blokadę , tylko czy te blokady , które mam na zdjęciu wystarczą ? W linkach widziałem , jeszcze jedną blokadę z dwoma bolcami i jest ona koniecznie potrzebna ? Na filmikach na youtube to chyba była ona do wałków rozrządu ?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 04 kwie 2016, 13:59

Tyle wystarczy. Blokadę wału wkręca się w specjalny otwór zaślepiony śrubą (~M20?), nie w miejscu jakiegokolwiek czujnika.

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 04 kwie 2016, 16:21

Tak tak widziałem ... wygląda jak mały czujnik , przynajmniej na filmiku tak wyglądało :) Oby wszystko poszło dobrze ;) Mam już filmiki , opisy i zostało jeszcze zakupić części i blokady i zabieram się do wymiany ...

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 04 kwie 2016, 16:58

Może komuś się przydadzą te PDF'y odnośnie rozrządu w 2.4 i 2.8
Załączniki
Rozrząd 2.4 i 2.8.pdf
(1.1 MiB) Pobrany 1423 razy
Napęd paskiem zębatym - przegląd podzespołów.pdf
(924.17 KiB) Pobrany 1037 razy
Wymontowanie i zamontowanie paska zębatego.pdf
(981.71 KiB) Pobrany 1057 razy

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 05 kwie 2016, 19:33

Dzięki , obejrzałem i są też fajnie opisane i pokazane poszczególne kolejności wymiany rozrządu , teraz na pewno dam sobie z tym radę ;) A jak będę miał pytania to się do Was zgłoszę ;)

[ Dodano: 2016-04-05, 19:33 ]
Dziś sobie dalej czytałem o wymianie rozrządu i mam pytanie odnośnie odkręcenia lewego koła od blokady rozrządu . Czy w celu dobrego nastawienia koła w razie nie będzie idealnie ustawione , można je odkręcić i ustawić potem jak jest pokazane na tym filmiku : chodzi mi o 3:33 min , tu na filmiku ma ściągacz ale koledzy pisali , że nie jest on koniecznie potrzebny . I czy ten filmik pokazuje jak dobrze wymienić rozrząd ? Są zachowane wszystkie zasady potrzebne do idealnej wymiany rozrządu ? Oglądałem go kilka razy i nie zauważyłem by coś było źle zrobione ale jeśli coś jest nie tak to proszę o nakierowanie . :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl